Rezultati ankete - VIŠE OD 70 POSTO ispitanika podržava inicijativu: Sarajevskom aerodromu dati ime Alija Izetbegović!
Više od 70 ispitanika u velikoj anketi portala Novi.ba smatra da Međunarodni aerodrom Sarajevo treba nositi ime prvog predsjednika Bosne i Hercegovine. S druge strane, 30 posto učesnika ankete misli da bi takva odluka donijela samo nove probleme. U anketi je tokom nekoliko sati učestvovalo više od 1.300 osoba, od toga blizu 900 iz Bosne i Hercegovine što daje dodatni znača i relevantnost ovom istraživanju.
Naime, nakon što je u Zagrebu svečano otvoren aerodrom “Franjo Tuđman”, a stari aerodrom “Pleso” otišao u historiju, ponovo su se otvorila pitanja da li i Međunarodni aerodrom Sarajevo treba nazvati Izetbegoviću.
Još 2005 godine, na drugu godišnjicu smrti prvog predsjednika Republike Bosne i Hercegovine rahmetli Alije Izetbegovića vlasti su donijele odluku da Međunarodni aerodrom Sarajevo bude nazvan Aerodom “Alija Izetbegović”.
![]()
Tu inicijativu spriječio je tadašnji visoki predstavnik Paddy Ashdown.
Ashdown je tada rekao „da se ime aerodroma može mijenjati samo uz pristanak sva tri konstitutivna i ostalih naroda“. Međutim, apsurdno je da Hrvati mogu odavati počast Tuđmanu koji bi, da je živ, sigurno završio u Hagu, dok građani BiH ne mogu isto učiniti sa legitimnim liderom odbrane BiH.
- Nadam se da će jednog dana biti pravi trenutak za donošenje ovakve odluke - govorio je tada Ashdown.
Međunarodni aerodrom Sarajevo trenutno je u projektu proširenja pristanišne zgrade Terminala B što predstavlja prioritetni strateški projekt u 2017. godini, budući da postojeća infrastruktura uskoro neće moći zadovoljiti potrebe putnika i prometa.
Pojašnjavaju da je terminal B dimenzioniran za procesuiranje milion putnika, a tendencija rasta broja putnika očekuje se i u narednoj godini, posebno zbog uvođenja novih linija koje se očekuju već od proljeća 2017.
Pristanišna zgrada Terminala B je objekt kroz koji se vrši prihvat i otprema aviona, putnika, prtljaga, pošte i robe, dakle radi se o jedanom od najznačajnijih objekata na MAS-u koji svojim resursima osigurava izvršavanje aviooperacija.
Riječ je o izuzetno kompleksnom i izazovnom projektu, posebno uzimajući u obzir da izvođenje radova na proširenju pristanišne zgrade ne smije utjecati na redovno obavljanje avio-operacija.
Proširenje treba da osigura dodatnih oko 9.000 kvadrata prostora na četiri etaže, i to suteren, prizemlje i dva sprata.