Ovo je pet najstrašnijih avionskih nesreća u 21. stoljeću
Za avionski saobraćaj se obično tvrdi da je jedan od najsigurnijih oblika prevoza, međutim, činjenica je kako se svake godine desi nekoliko velikih nesreća, u kojima strada više stotina ljudi.
Uzroci nesreća su različiti, od tehničkih kvarova, grešaka pilota ili neočekivanih vremenskih nepogodnosti. No, avionske nesreće dese se uglavnom kada dođe do više propusta.
27. marta 1977. dogodila se najveća avionska nesreća u historiji, kada je na Tenerifima (Španija) poginulo 583 putnika. Samo je 61 uspjelo preživiti...
Pa broju žrtava slijedi nesreća iz 1985. godine. Japanski avion Boeing 747SR udario je u planinu Fuji, a „crni bilans“ je iznosio 520 mrtvih. Preživjela su tek četiri putnika.
Kada govorimo o najvećim avionskim nesrećama u 21. vijeku, onda se možemo fokusirati na sljedećih pet tragičnih događaja:
Pad aviona Air Francea na liniji 447
1. juna 2009., Airbus A330-203 je letio iz Rio de Janeira u Pariz. Oko tri i po sata nakon polijetanja iz Rija, ovaj avion je nestao nad Atlantskim okeanom, sa 216 putnika i 12 članova posade. Linija 447 srušila se u okean pri brzini od 280 km/s, a poginulo je svih 228 putnika i članova posade.
Istraga uzroka pada aviona trajala je skoro tri godine, tokom kojih je, u potrazi za odgovorom, pročešljano čak 17 hiljada četvornih kilometara mora. Ustanovljeno je kako je do nesreće došlo kombinacijom tehničkih i ljudskih faktora. Bila je to najgora nesreća u historiji Air Francea.
Pad aviona American Airlinesa na liniji 587
U ponedjeljak, 12. novembra 2001., nešto malo prije pola deset ujutru, putnički avion American Airlinesa se sručio na stambenu četvrt u Queensu (New York), samo nekoliko kilometara od ruševina Svjetskog trgovačkog centra.
Niko od ukupno 260 putnika i članova posade na redovnom letu broj 587 za Santo Domingo nije preživio.
Nesreća Iran Ilyushina Il-76
Nesreća se dogodila 19. februara 2003.,kada je avion Ilyushin Il letio iz Zahedana u Kerman (Iran).
U avionu su bili članovi Islamske revolucionarne garde te pripadnici iranskih oružanih snaga, koji su bili u nepoznatoj misiji. Avion je završio u podnožju planinskog terena u blizini Kermana, a niko od 275 ljudi na avionu nije preživio.
Službeni izvještaj kazuje kako je avion srušen zbog lošeg vremena i pilotske greške, ali organizacija koja se naziva Gardom Abu-Bakra, preuzela je odgovornost za katastrofu. Ova nesreća je osma najgora u historiji avijacije.
Nestanak aviona Malaysia Airlinesa na liniji 370
Vjerovatno najmisterioznija avionska nesreća u historiji. Avion Malaysia Airlinesa na letu od Kuala Lumpura do Pekinga nestao je 8. marta prošle godine sat vremena nakon polijetanja iz zračne luke.
I godinu dana od nestanka, ta nesreća je i dalje nerješiva zagonetka. Iako su se udaljene i nemirne vode južnog Indijskog oceana detaljno pretraživale, istražitelji nisu pronašli letjelicu.
Otvoren je put brojnim teorijama zavjere, a dokumentarac National Geographica sugerira da je avion namjerno skrenut s rute i upire prstom u kapitena Zaharieja Shaha Ahmada kao vjerojatnog krivca za vjerovatnu smrt 227 putnika i 12 članova posade.
Napadi 11. septembra 2001.
Napad na "tornjeve blizance" u New Yorku 11. septembra 2001. godine i dan danas izaziva nedoumice. Danas, 14 godina poslije napada, još je uvijek mnogo toga nejasno.
Američki mediji, vojska i administracija iskoristili su ovaj napad kako bi pokrenuli svjetsku kampanju "borbe protiv terorizma" tvrdeći kako je organizacija Al-Kaida otela četiri američka aviona.
Izvještaj Povjerenstva 911 je pokazao da su „napadači pretvorili otete avione u najveće samoubilačke bombe u historiji te su izvršili najubitačnije napade ikad počinjene protiv Sjedinjenih Američkih Država“.
Prema službenom izvještaju, poginulo je 227 putnika i 19 otmičara, a „crni bilans“ je iznosio 2996 mrtvih.
Međutim, nisu svi baš uvjereni da su napadi izvedeni onako kako su američki mediji to predstavili svijetu.