Irma Aganović i Merima Selman za Novi.ba: "Pružite priliku prirodnoj kozmetici i iznenadit ćete se snagom prirode"

Praktična žena
 Irma Aganović i Merima Selman za Novi.ba: "Pružite priliku prirodnoj kozmetici i iznenadit ćete se snagom prirode"
Priroda je oduvijek nudila najbolja rješenja za mladost i ljepotu naše kože. Međutim, popularnost prirodne kozmetike u Bosni i Hercegovini je u porastu tek posljednjih nekoliko godina. Ljudi su toliko izloženi negativnim utjecajima iz okoliša, da se trude vratiti prirodi što je više moguće. Donosimo vam priču o prirodnoj kozmetici ”Ishtar” i kreativnom paru, odnosno sestrama, Irmi Aganović i Merimi Selman, koje iza njega ponosno stoje. Sve zaljubljenike u prirodne proizvode i prirodu samu pozivamo da uživaju zajedno s nama u ovoj mirišljavoj avanturi.

Priroda je oduvijek nudila najbolja rješenja za mladost i ljepotu naše kože. Međutim, popularnost prirodne kozmetike u Bosni i Hercegovini je u porastu tek posljednjih nekoliko godina. Ljudi su toliko izloženi negativnim utjecajima iz okoliša, da se trude vratiti prirodi što je više moguće.

Donosimo vam priču o prirodnoj kozmetici Ishtar i kreativnom paru, odnosno sestrama, Irmi Aganović i Merimi Selman, koje iza njega ponosno stoje. Sve zaljubljenike u prirodne proizvode i prirodu samu pozivamo da uživaju zajedno s nama u ovoj mirišljavoj avanturi.

1. Ko čini Ishtar tim?

Ishtar prirodna kozmetika dolazi iz Sarajeva. Ishtar tim čine dvije sestre, Irma Aganović i Merima Selman. Irma ima 33 godine i magistar je farmacije. U slobodno vrijeme se najradije bavi sportom i nutricionizmom. Merima ima 27 godina i pored Ishatara bavi se jezicima, marketingom i pisanjem. Slobodno vrijeme najradije provodi čitajući i praveći nove formulacije za ”Ishtar”.

2. Kako ste došli na ideju da se počnete baviti s ovim poslom i u čemu ste pronašli inspiraciju i motivaciju?

Ideja je nastajala dugo. Proizašla je prije svega iz vlastite potrebe za adekvatnom kremom. Komercijalna kozmetika koju smo koristile i moram istaći, stalno mijenjale u potrazi za nečim što nam odgovara, nije mogla riješiti problem suhe i dehidrirane kože koju je u našoj porodici ženski dio populacije imao. Problem se dugo vukao dok se konačno nismo pokrenule, bacile u potragu za odgovarajućim sirovinama, našle osnovne, nabavile ih i krenule tim putem - eksperimentisanje na ukućanima, rodbini, prijateljima. Iako smo imale namjeru pokrenuti posao jer je ponuda kada govorimo o pravoj prirodnoj kozmetici u našoj zemlji bila siromašna ipak smo se iznenadile kako nas je taj posao zaokupio, oduzimao svaki slobodan trenutak i kako to nismo ni primjećivale.

Ono što je bila motivacija na početku - riješiti svoje probleme, preraslo je u istinsku ljubav prema prirodnoj kozmetici, zaokupljenost njome i snalaženje u moru mogućnosti koje su nam se počele otvarati kako smo ulazile sve dublje.

3. Šta je zaista prirodna kozmetika?

To je dobro pitanje, s obzirom da smo zatrpani etiketama "prirodno", "eko", "bio" ili terminom "na prirodnoj bazi". Nećemo ulaziti u to šta je tu istina, šta marketinški trik, ali evo možemo ukratko objasniti šta pojam "prirodna kozmetika“ znači.

Tu se radi o preparatima (kremama, losionima, tonicima, uljnim mješavinama itd) koji se spravljaju od nerafinisanih ulja, od hidrolata koji su nusprodukt dobivanja eteričnog ulja najkvalitetnijim postupcima, eteričnih ulja, prirodnih emulgatora, prirodnih konzervanasa, prirodnih i eko certificiranih kozmeceutika. To je kozmetika u kojoj nema sintetskih emulgatora, konzervanasa, alkohola, boja, silikona i parafina, odnosno nema ničega što nije kompatibilno sa kožom, pa prema tome koža te prirodne sastojke vrlo brzo prihvata, prepoznaje kao potrebne nutritijente i mogućnost alergijske reakcije je svedena na minimum. Moramo naglasiti da termin "prirodna kozmetika" ne mora da znači da je riječ o kozmetici čiji sastojci su i organskog porijekla. Međutim, mi smo nastojale da pokrijemo i to područje, tako da svaka sirovina koju koristimo ima certifikat koji svjedoči o organskom porijeklu i visoko kvalitetnom načinu dobivanja, 

4. Osim FaceBook stranice, na koji još način promovišete svoj rad?

Trenutno je u izradi online trgovina, nakon čega se imamo namjeru posvetiti tom promotivnom dijelu, obzirom da smo do sada uglavnom bile usmjerene na stvaranje što kvalitetnijeg proizvoda i raznovrsnije ponude. U planu je i otvaranje prodajnog mjesta, koje bi moglo služiti i kao neka vrsta savjetovališta, ali problem je i činjenica da većina naših proizvoda ne može stajati na policama zbog odsustva konzervanasa, pa tražimo način da premostimo taj problem, a da ne narušavamo kvalitet proizvoda dodavanjem različitih konzervanasa. Imajte na umu da je od naših prvih koraka prema tržištu do danas prošlo tek godinu dana, a da naša FaceBook stranica ima 11.000 pratilaca. Dodatno već na kraju prve godine djelovanja se pokazalo opravdanim izvršiti registraciju poslovanja i preći sa svojevrsne kućne radinosti na legitiman biznis. Tržište je izvrsno reagovalo na našu ponudu, proizvode i svojevrstan lični pristup svakom potencijalnom kupcu. I Vama smo iznimno zahvalni na prilici da i na ovaj način promovišemo naš brend  Ishtar.

5. Gdje ste se educirali za tako divan poziv i koliko je zapravo edukacija u vašem poslu bitna?

Studirale smo farmaceutski fakultet, s tim što ga je jedna (Irma) završila i ostala u branši, a druga (Merima) je malo odlutala u svijet lingvistike. To je predstavljalo sjajnu osnovu, a nakon toga smo pohađale radionice prirodne kozmetike, razne edukacije i seminare i pročitale hrpu literature koja se bavi ovim temama. Kada kažemo hrpu literature, ne mislimo na hrpu web stranica na kojima anonimni autori savjetuju kako njegovati kožu biljnim uljima, margarinima i slično. Edukacija je u ovom kao uostalom i u svakom drugom poslu, sve, a kvalitetan izvor je presudan. Krenite samo od osnove, koja predstavlja ujedno i vrlo složenu tematiku - jednostavno morate znati i razumjeti šta je emulzija i kako ona funkcioniše, da biste bili u mogućnosti napredovati i unaprijeđivati svoje proizvode. Pa izbor sirovina, kao i izbor dobavljača.. Iznenadili biste se koliko ljudi koji ih prodaju ne raspolažu znanjem i informacijama o sirovinama; kombinacije supstanci kako biste izvukli najbolje, a ne poništili djelovanje jedne supstance drugom ili ga pojačali, a to niste željeli i slično. I ovdje vrijedi pravilo - što više ulaziš u tu oblast, vidiš koliko još imaš da učiš. Ali učenje nije problem, to znamo kako.

6. Koliko žene u Bosni i Hercegovini znaju o prirodnoj kozmetici? Da li dovoljno razmišljaju o njezi kože iznutra, a ne samo izvana?

Naše je iskustvo pokazuje da dobrim dijelom žene u Bosni i Hercegovini još uvijek više vjeruju komercijalnim izvikanim brendovima nego prirodnoj kozmetici i često više ulažu u dekorativnu nego preparativnu kozmetiku. To je razumljivo, kao i nepovjerenje prema novom domaćem brendu, ali koža to pamti i vraća. Međutim, kako smo ranije naveli na Facebooku nas prati veliki broj, 11.000 osoba od kojih je značajan broj imao priliku probati naše proizvode, a feedback koji smo dobili, prije svega u sticanju stalnih mušterija, kojim se zahvaljujemo na ukazanom povjerenju, nas motiviše da radimo na daljoj borbi za tržišni udio i dalju izgradnju brenda. Znamo na osnovu vlastitog iskustva i iskustva stalnih mušterija, da proizvodi koje mi nudimo i poseban individualni pristup, imaju prolaz na BiH tržištu, jer mi smo zemlja lijepih ljudi, prije svega žena. 

Naši najčešći kupci su žene između 25 i 40 godina starosti. A njihove pohvale i vraćanje po još su naša najveća motivacija i vjetar u leđa, kao i pokazatelj da smo na pravom putu, jer je uvijek lakše pridobiti novog nego napraviti stalnog kupca.

Bude tu i kritika i kada su dobronamjerne, znače nam koliko i pohvale, jer nam omogućuju da uvidimo nedostatke određenog proizvoda i pokušamo ih otkloniti, te tako optimizirati kvalitet naših preparata.

7. Mlade ste, ambiciozne, uspješne i možemo slobodno reći da ste u teškoj bosanskohercegovačkoj stvarnosti uspjele ”same sebi stvoriti radno mjesto”. Koja je tajna uspjeha? Postoji li nešto što biste željele podijeliti sa našom omladinom koja izlaz iz situacije vidi samo u odlasku iz naše države?

Tu i nema neke velike tajne – posvećenost, ljubav prema ovom pozivu, kreativnost, pristupačnost, ljubaznost, spremnost na davanje savjeta i bez finansijske koristi, stavljanje kvaliteta i zadovoljstva kupaca ispred zarade i radno vrijeme 0-24 h su ključ našeg uspjeha.

Iako živimo u državi koja nije baš podsticajna sredina za start-up biznise, borimo se zato što vjerujemo da radimo pravu stvar i za sada uspijevamo. Još je rano reći da smo uspjele, tek smo se otisnule tim putem, još uvijek smo na vrlo strmom usponu, ali vjerujemo da uz motivaciju i želju za uspjehom i priznanjem koje imamo, teško da će nas birokratija i nedostatak raznih podsticaja koje bi očekivali u početku, obeshrabriti i natjerati da dignemo ruke.

Početak nikad nije lak ma gdje živjeli. Ima jako puno prepreka i rizika, ali ako već imate ideju u koju snažno vjerujete i za koju ste se spremni boriti, onda se jednostavno treba baciti u to.

Barem ćeš uvijek biti u mogućnosti reći da si dao sve od sebe i nisi napustio svoj dom bez borbe. Ako se mi nećemo boriti za bolje sutra, ne znam ko hoće.

8. Prodajete li svoje proizvode i izvan granica Bosne i Hercegovine i da li planirate u budućnosti proširiti svoju proizvodnju?

Zasad ne, budući da su poštarine visoke i ne postoji mogućnost naplaćivanja takvih pošiljki u drugim državama, ali radimo na tome. Naši preparati su, usprkos teritorijalnim ograničenjima ipak našli svoj put do svakog kontinenta. A za budućnost imamo velike planove koje zasad ne bismo otkrivale.

9. Zima nam je već stigla, a s njom i snijeg, hladan vjetar, koji šteti našoj koži. Koji su to proizvodi koje biste preporučile damama za ovaj period godine?

Njezi kože lica u zimskim danim potrebno je posvetiti posebnu pažnju, s obzirom da je izložena stalnim promjenama temperature, boravku u zagrijanim prostorijama sa isušenim zrakom, smogu i prljavim česticama kojima je zrak zasićen. U takvim uslovima, koži treba pomoći da ostane zaštićena, hidrirana i nahranjena, pa tu možemo preporučiti Hyaluron +, krema koja dolazi i u dnevnoj i noćnoj varijanti, a koja pored zaštitnog filma na koži i hidratacije, ima i taj popularni „antiage“ efekat zahvaljujući visokoj koncentraciji hijaluronske kiseline. Za dnevnu njegu, zaštitu i hidrataciju možemo preporučiti i Royal Jelly kremu i Aloe Vera kremu, a za noćnu njegu, koja je od istog značaja kao i dnevna jer je noć vrijeme kada se koža obnavlja i koristi sve hranjive sastojke koje joj pružimo, preporučujemo Vitaminsku kremu, Noćnu Orhideju i Reset serum. U slučaju da se jednostavno ne možete dogovoriti sa svojom kožom, tu je uvijek mogućnost personaliziranja sastava Vaše kreme, opcija koju imamo kroz Nagodnu kremu.

Naravno, računa u ovim zimskim danima trebate povesti i o koži cijeloga tijela, kao i o kosi, zato Vas pozivamo da jednostavno zaplovite našom stranicom. 

10. I za kraj nam recite šta biste poručili svim našim čitaocima?

Nemojte stavljati na kožu ono što niste spremni unijeti u organizam.

Samo dajte priliku prirodnoj kozmetici – iznenadili biste se snagom prirode.

Koža pamti i vraća. Trudite se da Vas zapamti po dobrom i bićete nagrađeni zdravom, hidriranom i blistavom kožom.

Ne propustite