Puzić za Novi.ba: Bitno za BiH je da su ovo dokazani alati koji organizacije institucija javne uprave dovode do transparentnog rada

Bosna i Hercegovina
Puzić za Novi.ba: Bitno za BiH je da su ovo dokazani alati koji organizacije institucija javne uprave dovode do transparentnog rada
"Koristi upravljanja kvalitetom u javnoj upravi" tema je regionalne koferencije koja će se u organizaciji Ureda koordinatora za reformu javne uprave i Deutsche Gessellschaft fur Internationale Zusammenarbeit(GiZ) u saradnji sa Regionalnom školom javne uprave(ReSPA) održati 17. i 18. novembra u Sarajevu za predstavnike instituacija sa državnog nivoa javne uprave u BiH.

"Koristi upravljanja kvalitetom u javnoj upravi" tema je regionalne koferencije koja će se u organizaciji Ureda koordinatora za reformu javne uprave i Deutsche Gessellschaft fur Internationale Zusammenarbeit(GiZ) u saradnji sa Regionalnom školom javne uprave(ReSPA) održati 17. i 18. novembra u Sarajevu za predstavnike instituacija sa državnog nivoa javne uprave u BiH. Proizvodi koji budu predstavljeni za lakše uvođenje upravljanja kvalitetom će biti na raspolaganju svim nivoima javne uprave. Konferencija predstavlja doprinos Bosne i Hercegovine obilježavanju Svjetskog dana kvalitete, koji za cilj ima promovisanje vrijednosti kvalitete i poticanja razvoja i napretka organizacije, društva i pojedinaca.

Dr. Dragan Ćuzulan, koordinator reforme javne uprave za Novi. ba rekao je ova koferencija promoviše CAF-ov model upravljanja kvalitetom u javnoj upravi. Ćuzulan kaže da je prva konferencija posvećena upravljanju kvalitetom javne uprave održana prije godinu dana te da su prezentovali postignute rezultate u Uredu za reforme javne uprave i tako pokrenuli proces uvođenja upravljanja kvalitetom u javnoj upravi u BiH na svim nivoima.

"Radi se o koferenicji koja bi trebala da promoviše CAF-ov model upravljanja kvalitetom u javnoj upravi. Mi smo prije godinu dana održali prvu konferenciju posfećenju upravljanju kvalitetom gdje smo prezentovali do sada ono što je urađeno u Uredu za reforme javne uprave i pokrenut je jedan širi proces uvođenja upravljanja kvalitetom u javnoj upravi u BiH na svim novima. Tom prilikom smo najavili da ćemo u narednom periodu nastaviti aktivnosti na stvaranju pretpostavki koje trebaju omogućiti i promovisati upotrebu predloženih modela upravljanja kvalitetom", rekao je doktor Dragan.

Doktor Dragan kaže da je CAF jedan zajednički okvir za procjenu i baziran je na ISO standardima, te da je ovaj model najbolje prilagođen javnoj upravi nego svi dosadašnji modeli.

"CAF je jedan zajednički okvir za procjenu i baziran je na ISO standardima 9001 ali model koji je daleko bolje primjeren i prilagođen javnoj upravi nego svi dosadašnji modeli. Kancelarija za reforme javne uprave bi trebala da bude resursni centar, odnosno institucija koja bi potpuno ovladala CAF-om i pomogla drugim institucija da uvedu model upravljanju kvalitetom. Upravljanje kvalitetom jeste samoprocjena zaposlenika i rukovodstva institucija kroz radne grupe ili timeve sa pitanjem kako i na koji način unaprijediti aktivnosti i poslovanje određene institucije", kazao je Ćuzulan.

Kako Dragan kaže suština je da postavljanje preambicioznih ciljeva pri izradi dokumenata unutar institucije može dovesti do neostvarivih ciljeva.

"Suština je da postavljanje preambicioznih ciljeva pri izradi dokumenata, kao što je strateški dokument ili nekih drugih dokumenata unutar institucije uvijek vas može odvesti u pravcu da postavite premabiciozne ciljeve koje ne možete da ostvarite. Ustvari trebate da napravite prioritetizaciju ciljeva, odnosno fokus na one ciljeve koje realno možete da ostvarite u nekom vremenskom periodu, u tom smislu pomaže CAF. Dakle, vršite jednu samoprocjenu mogućih ciljeva i onoga što trebate da realizujete. Takav dokument je Strategija za reformu javne uprave koji ima cijeli spektar oblasti i područja koje obuhvata i ako postavite preambicioznu strategiju kao što je čini mi se bila prethodna strategija kojoj je istekao vremenski rok trajanja mislim da onda niste napravili dobar posao. U tom smislu smo pravili zajedno sa SIGMOM prije desetak dana radionicu gdje smo napravili primjenu CAF modela na konkretnu izradu novog strateškog okvira za BiH", zaključio je doktor Ćuzulan. 

Tihana Puzić, menadžerica oblasti upravljanja kvalitetom programa Jačanja javnih institucija, GiZ za Novi. ba kaže da ova regionalna konferencija ima za cilj da podigne svijest i da promoviše alat upravljanja kvalitetom u javnoj upravi. 

"Regionalna koferencija sa temom "Koristi upravljanja kvalitetom u javnoj upravi" ima za cilj da podigne svijest i da promoviše alat upravljanja kvalitetom u javnoj upravi. To su standardi poput ISO-a 9001 ili CAF-a koji je specijalno napravljen za javnu upravu. Ono što je bitno za BiH i za regiju jeste da su ovo dokazani alati i metode koje sasvim sigurno organizacije institucija javne uprave dovode do transparentnog rada, do poboljšanih rezultata i do toga da su uposlenici uključeni i da se komunicira otvoreno u institucijama i van institucije, te da su svi procesi i sve aktivnosti usmjerene prema poboljšanju i prema percepciji očekivanja korisnika i građana", kazala je Tihana.

Tihana je izrazila nadanje da će tokom ova dva dana biti vidljivo šta je Bosna i Hercegovina uradila na ovom polju.

"Nadamo se da će tokom ova dva dana biti jasno vidljivo šta je BiH uradila na ovom polju. Mi mislimo da će učesnici i učesnice biti iznenađeni koliko smo zapravo uradili u protekle dvije godine. Veoma je bitno što smo sa Regionalnom školom za javnu upravu uspjeli da se povežemo u regionalnu incijativu i da ćemo sasvim sigurno uz pomoć Ureda koordinatora za javnu upravu, Agencija za državnu službu Bosne i Hercegovine i Instituta za standardizaciju Bosne i Hercegovine cijelu ovu priču moći izgraditi da bude održiva, da bude transparentna i da dovede zaista do onih koristi koje su dokazano moguće putem upravljanja kvalitetom", izričita je Puzić. 

Ne propustite