Božo Ljubić: Umjesto u Evropu, BiH islamizacijom vodite na Bliski istok

Bosna i Hercegovina
Božo Ljubić: Umjesto u Evropu, BiH islamizacijom vodite na Bliski istok
Predsjednik Glavnog Vijeća Hrvatskog narodnog sabora (HNS) Božo Ljubić uputio je otvoreno pismo predsjedavajućem Predsjedništva BiH i predsjedniku SDA-a Bakiru Izetbegoviću.

Predsjednik Glavnog Vijeća Hrvatskog narodnog sabora (HNS) Božo Ljubić uputio je otvoreno pismo predsjedavajućem Predsjedništva BiH i predsjedniku SDA-a Bakiru Izetbegoviću. Otvoreno pismo Bože Ljubića prenosimo u cijelosti: 

"Predsjednik SDA i član Predsjedništva BiH iz reda bošnjačkog naroda gospodin Bakir Izetbegović, u nedavnom razgovoru za sarajevski Internet portal Klix.ba iznio je niz površnih, pogrešnih i zlonamjernih ocjena i procjena glede Hrvata i hrvatskog pitanja u BiH. Stoga, Glavno vijeće HNS BiH ima dužnost ovim otvorenim pismom osvrnuti se na neke dijelove spomenutog razgovora.

'Mantra o ugroženosti Hrvata ima za cilj, upornim ponavljanjem, etablirati nešto što ne stoji i što nije istina'. izjavio je Bakir Izetbegović u razgovoru za Klix ba.

Na ovu tvrdnju moramo odgovoriti podsjećanjem na provjerljivu i mjerljivu činjenicu da su Hrvati u BiH od potpisivanja Daytonskog sporazuma do danas izloženi kontinuiranom i sistemskom institucionalnom i političkom nasilju s jedne strane, te prijetnjama, fizičkom nasilju i ubistvima s druge strane. Primjeri toga su na žalost mnogobrojni.

Činjenica je kako je u razdoblju od 2006. do 2014. godine na mjesto hrvatskog člana Predsjedništva BiH, koje je Ustavom predviđeno za predstavnika Hrvata, dva puta biran pripadnik hrvatskog naroda glasovima Bošnjaka, uslijed čega su Bošnjaci imali dva, Srbi jednoga a Hrvati bili bez svog predstavnika u Predsjedništvu. Mogućnost da Bošnjaci izaberu svog 'hrvatskog' člana Predsjedništva BiH, čak i u slučaju da svi Hrvati u BiH glasuju za nekog drugog kandidata, još uvijek je otvorena, između ostalog zahvaljujući i Vašoj nespremnosti da se taj problem riješi.

Činjenica je da nakon nametnutih amandmana na ustave entiteta od strane visokog predstavnika Petritscha, i uz blagoslov SDA, i temeljem tako nasilno promijenjenog Ustava Federacije i donesenog Izbornog zakona BiH, većinski bošnjački kantoni biraju više hrvatskih izaslanika u Dom naroda Parlamenta Federacije BiH, nego većinski hrvatski kantoni. Činjenica je da od tad većinski bošnjački kantoni biraju 2/3 bošnjačkih izaslanika, 2/3 srpskih izaslanika, 3/4 izaslanika iz reda Ostalih i 1/3 hrvatskih izaslanika. Dakle, većinski bošnjački kantoni od ukupnog broja izaslanika u Domu naroda koji iznosi 58, biraju apsolutnu većinu od 35 izaslanika a većinski hrvatski kantoni samo 11. 

Sve navedeno postaje još očitiji primjer svjesnog dekonstiutisanja Hrvata kada se ima u vidu kako je Petritschevim amandmanima broj izaslanika u klubovima konstitutivnih naroda smanjen s 30 na 17, a 1/2 većina po klubovima potrebna za donošenje odluka smanjena na 1/3. Bošnjacima je dakle potrebna kontrola nad 1/3 izaslanika u Klubu Hrvata u Domu naroda Parlamenta FBiH da bi mogli kontrolisati i cijeli Klub Hrvata i Dom naroda u cjelini. Tačno onoliko 'Hrvata' koliko im je Petritsch dodijelio da mogu izbornim inženjeringom izabrati u svojim većinskim kantonima. Budući Bošnjaci čine i apsolutnu većinu u Zastupničkom domu Federacije BiH sporni amandmani im omogućavaju da, na primjer, mogu formirati Vladu FBiH a da u njoj ne bude niti jedan legitimni politički predstavnik Hrvata. Može se dogoditi da svi Hrvati u BiH glasaju za jednu stranku ili koaliciju, a da ta stranka ili koalicija ne bude u Vladi FBiH. 

Izvorni Ustav FBiH Hrvatima je osiguravao i paritet i konsenzus u Vladi FBiH. I jedan i drugi institut ukinut je spomenutim amandmanima, nametnuta je nova struktura Vlade FBiH po modelu 8B+5H+3S+premijer, te propisano da se odluke donose prostom većinom. Ta većina su, naravno, uvijek Bošnjaci (8 ministara i premijer, što čini ukupno 9 članova Vlade, dakle natpolovična većina od ukupno 17). Zbog brojnosti birača Bošnjaka u FBiH Bošnjaci kroz svoje stranke redovito popune i srpsku kvotu u Vladi (3 ministra) tako da zapravo imaju svojih 12 glasova od 17, što čini i dvotrećinsku većinu. 

Činjenica je da sam sastav Vlade FBiH ozbiljno ugrožava ustavnu funkciju kantonalnog sistema i mogućnost samoodlučivanja i samoupravljanja Hrvata na teritoriju kantona s hrvatskom većinom, te suodlučivanja i zajedničkog upravljanja u mješovitim kantonima, prvenstveno postojanjem ministarstava u Vladi FBiH nadležnih za resore koji po Ustavu uopće nisu u federalnoj, već u isključivoj nadležnosti kantona– Ministarstva obrazovanja i znanosti te Ministarstva kulture i sporta..

Činjenica je da Javni RTV sistem BiH nije i hrvatski, a nije niti javni. Naime, ni hrvatska javnost ni hrvatski politički predstavnici ne smatraju ga svojim nego Hrvatima nametnutim RTV sistemom. Hrvati kao konstitutivan naroda imaju ustavom dodijeljeno pravo na vlastiti RTV servis u sklopu Javnog RTV sistema. Bošnjačke političke elite, među kojima dominira Vaša stranka, koriste mehanizme dominacije nad Federacijom kako bi inicijative za uvođenjem Javnog RTV servisa na hrvatskom jeziku opstruirale i onemogućile. Pri tom ste bili spremni ići do takvog apsurda da ste uspostavu RTV servisa na hrvatskom jeziku javno proglasili štetnim po bošnjačke vitalne nacionalne interese. Do takvog zaključka može doći samo ona politika koja prema Hrvatima nastupa s hegemonističkih i asimilacijskih, bolje reći šovinističkih pozicija.

Činjenica je kako je tendencioznim procjenama federalnog Zavoda za statistiku 'smanjen' broj stanovnika u većinski hrvatskim kantonima (na primjer Zapadnohercegovački kantona) a 'povećan' na isti način u većinski bošnjačkim kantonima(na primjer Bosansko-podrinjski kanton) čime je, uz favorizirajuće koeficijente raspodjele sredstava iz indirektnih poreza, izvršeno otimanje preko 200 miliona maraka od većinski hrvatskih županija i njihovo preusmjeravanje u većinski bošnjačke županije.

Od 1992. do 2013. u Bosni i Hercegovini je pobijeno ili je iz nje prognano i iseljeno preko 230 hiljada Hrvata. Polovina tog broja otpada na područja pod kontrolom civilnih i vojnih vlasti Muslimana/Bošnjaka. Vi dobro znate da je za čitavo to vrijeme dominantnu vlast na tim područjima obnašala stranka kojoj ste na čelu.

Činjenica je kako je kandidat Vaše stranke i bivši ministar Salmir Kaplan počinio fizičko nasilje nad službenim osobama, inače Hrvatima, tokom provođenja lokalnih izbora u Stocu, te otuđio državnu imovinu čime je izravno sabotirao izborni proces definisan Ustavom i zakonima ove zemlje. Smatramo kako i Tužilaštvo BiH, nad kojim Vaša stranka i njoj bliski krugovi imaju kontrolu neprimjerenu demokratskom društvu, pokreće postupke protiv hrvatskih branitelja brižljivo birajući trenutak u kome takva dinamika rada pravosuđa može najviše doprinijeti Vašim političkim ciljevima, prije svega opstrukciji najnovijih inicijativa Republike Hrvatske za ostvarivanje jednakopravnosti Hrvata u evropskoj BiH, te domaćih inicijativa za dovođenje sastava i procedura Ustavnog suda BiH u sklad s Ustavom, kao i za amortiziranje efekta skorašnjih sudskih svjedočenja Fahrudina Radončića koja nagovještavaju razotkrivanje veza između političkih vrhuški Vaše stranke i različitih kriminalnih radnji u koje svakako spada i ubistvo doministra Joze Leutara.

Ako i dalje ove činjenice smatrate 'neistinitim mantrama o neravnopravnosti Hrvata', država Bosna i Hercegovina s Vama kao političarom i državnikom koji će odlučivati o njenoj budućnosti, budućnosti, bojimo se, neće imati.

Dalje nastavljate:

'Cijenim da predstavnici Republike Hrvatske nemaju pravu analizu i informaciju, da 'naslijepo' prate i podržavaju ono što od njih traži rukovodstvo HNS. To su nejasni, difuzni stavovi o nekakvim federalizacijama, o pravu Hrvata da vitalni nacionalni interes prošire i primjene na svako pitanje kojim se parlamenti bave, dakle da blokiraju, bez obrazloženja, šta god hoće i kad god hoće i slično… Ne vjerujem da će ozbiljni političari evropskog formata poput Andreja Plenkovića zaista stati iza zahtjeva koji su protivni Ustavu BiH, Dejtonskom mirovnom sporazumu, evropskim i općenito demokratskim standardima.'

Bojimo se gosp. Izetbegoviću da upravo Vi 'naslijepo', zaslijepljeni velikobošnjačkim iluzijama pretvaranja zemlje Bosne i Hercegovine u državu pod dominacijom većinskog naroda, te sistemskom islamizacijom društva bez razlike je li ona skladna turskoj, saudijskoj ili iranskoj verziji islama, ne vidite da je interes i građana i naroda Bosne i Hercegovine Evropa, a ne Bliski ili Srednjoazijski Istok. 

Stoga Vas upućujemo da pročitate Rezoluciju Evropskog parlamenta od 6. 2. 2014. godine o Izvještaju o napretku Bosne i Hercegovine za 2013. (2013 12884(RSP), pa ćete tamo vidjeti što su to evropski i demokratski standardi. Da Vam olakšamo posao citirat ćemo dio Rezolucije pod naslovom Opća razmatranja, tačka 2.:

"… 2. pozdravlja Šest tačaka sporazuma koji je postignut u Briselu 1. 10.2013., ali žali što centralističke snage opstruiraju njegovo provođenje; naglašava da je važno slijediti principe federalizma i legitimnog predstavljanja kako bi se osigurao put BiH u EU;…"

Gospodine Izetbegoviću, hrvatski su zastupnici, na poslovnikom propisan način podnijeli Inicijativu da se Zastupnički dom PS BiH upozna s ovom Rezolucijom jer je ona u sebi sadržavala i mnoge druge ocjene i prijedloge korisne za Bosnu i Hercegovinu. Nažalost, svi zastupnici iz redova Vaše SDA su glasovali protiv uvrštenja ove točke na dnevni red. Toliko o tome ko hoće, a ko neće evropske demokratske standarde u BiH.

Andreju Plenkoviću sigurno ne treba ni HNS, a niti Vi objašnjavati što su to evropski i demokratski standardi za funkcionalne i stabilne višenacionalne države, jer je on bio jedan od kreatora ove Rezolucije. Federalizam, subsidijarnost, decentralizacija i legitimno predstavljanje naroda i građana su ne samo standard, već i uvjet stabilnosti, funkcionalnosti i opstojnosti država čija su društva višenacionalna. Spomenuta načela utkana su u sve Deklaracije HNS-a, i mi ne tražimo više od spomenutoga, ali nećemo pristati ni na manje od onoga što nam po Ustavu i europskim demokratskim standardima pripada, bez obzira što u spomenutom intervjuu Vi rezolutno obrazlažete što hoćete, a što nećete dopustiti kada su hrvatski zahtjevi u pitanju. Ne trebate Vi nama ništa dopuštati jer mi od Vas ni ne tražimo nešto nad čime Vi imate ovlasti. Mi vrlo dobro znamo koja nam prava po Ustavu i demokratskim standardima pripadaju i mi ćemo se za ta prava izboriti, s Vama ili protiv Vas. Vi izaberite na kojoj ćete strani biti.

Za početak Hrvatski narodni sabor zahtjeva poštivanje konstitutivnih prava hrvatskog naroda kako je to regulirano Daytonskim mirovnim sporazumom koji je, podsjetit ćemo, narušen na štetu Hrvata nametnutim amandmanima na ustave entiteta i Izbornim zakonom usvojenim na temelju ovih amandmana. Svi naši zahtjevi su u skladu s Ustavom BiH, Daytonskim mirovnim sporazumom, te evropskim i općenito demokratskim standardima. 

Nama se čini kako način na koji Vi gledate na legitimne zahtjeve hrvatskih političkih predstavnika destabilizira Bosnu i Hercegovinu i svjedoči o nerazumijevanju i nepoštivanju Ustava. Da se poslužimo Vašim riječima iz odgovora na jednu pitanje u navedenom intervjuu: 'Sve to vodi u smjeru koji međunarodna zajednica i sve države potpisnice Dejtonskog mirovnog sporazuma još uvijek ne žele da prepoznaju i da na vrijeme reaguju na način da izoluju i sankcioniraju one koji destabiliziraju Bosnu i Herecegovinu i region'.

Sviđalo se to Vama ili ne, Hrvatska je potpisnica i jamac Dejtonskog mirovnog sporazuma i uvjereni smo da prepoznaje one koji destabiliziraju Bosnu i Hercegovinu i da je spremna reagovati. Nadamo se da to prepoznaju i ostale države potpisnice Daytonskog mirovnog sporazuma.

Nije na odmet još jednom podsjetiti kako su Hrvati tri puta spasili Bosnu i Hercegovinu. Prvi put na referendumu glasujući za njenu neovisnost. Drugi puta organizirajući i prvi stajući u njenu odbranu kada su je drugi napadali ili je nisu bili spremni braniti. I treći puta kada je združenim snagama HVO i HV slomljena kralježnica velikosrpske agresivne politike i stvoreni uvjeti za zaključenje Daytonskog mirovnog sporazuma. 

Hrvati danas i četvrti put spašavaju Bosnu i Hercegovinu jer se zalažu za federalistička i konsocijacijska načela na kojima je jedino moguće izgraditi pravednu i stabilnu državu, jer se zalažu za Bosnu i Hercegovinu koja je i bošnjačka i hrvatska i srpska i svih njenih građana-državljana. Spašavamo je po četvrti put i činjenicom da smo lideri na putu za EU, svjesni da je EU najbolji politički, privredni i sigurnosni okvir za sve njene narode i građane. Uvjereni smo da će kroz proces priključenja EU doći i do promjena Ustava koji će standardizirati poziciju tri konstitutivna/tvorbena naroda na jednak način i državu osposobiti za dostizanje europskih standarda. Vaša zabrinutost da bi Hrvati, ako bi dobili ravnopravnost blokirali BiH 'bez obrazloženja šta god hoće i kad god hoće i slično' je apsurdna, da ne upotrijebimo neku težu kvalifikaciju.

Gospodine Izetbegoviću, nemojte imati iluzija da ćemo bilo kome, pa tako niti Vama, dopustiti da Hrvatima propisuje koja prava mogu, a koja ne mogu imati, kakvu državu ste nam spremni dati, a kakvu ne dati. Narod je i stariji i važniji od države. Na ovim našim prostorima narodi tvore države, a ne obratno. 

Hrvatski narod će samostalno i slobodno odlučiti kakvu državu Bosnu i Hercegovinu hoće, odnosno, kakvu neće. Mi tražimo samo ono što nam po sporazumima iz Washingtona i Daytona pripada - ono što su nam prvotni tekst Ustava BiH i Ustava FBiH garantovali, prije nelegalnih i nelegitimnih amandmana visokih predstavnika, koji su trebali čuvati Daytonski sporazum, a ne mijenjati ga jednostrano i protivno duhu i spomenutih sporazuma i ustava".

Ne propustite