Tetris: Kako je američki tinejdžer postigao 'nemoguće' i šta nam njegov podvig govori

Kiosk
Tetris: Kako je američki tinejdžer postigao 'nemoguće' i šta nam njegov podvig govori
Novi

Desetljećima je to bio podvig koji se smatrao nemogućim.

U zadnjim danima 2023., američki tinejdžer Willis Gibson (13) "pobijedio" je Nintendo Entertainment System verziju video igre Tetris, koja je prvi put objavljena 1989. godine.

Izvorni dizajneri Tetrisa mislili su da se to ne može učiniti - igra je dizajnirana za beskrajno igranje. Dijelovi padaju sve brže i brže dok igrač ne bude svladan. Da bi pobijedio, igrač mora da postigne toliko visoke rezultate da se memorija igre preoptereti, a računar jednostavno ne može da nastavi.

Način na koji je to učinio ovaj 13-godišnjak govori nam puno o tome kako se granice ljudske izvedbe mijenjaju u digitalnom dobu, piše BBC.

Gibson je uživo emitovao istorijsku partiju 21. decembra 2023. godine.

Prethodno je NES verziju Tetrisa pobijedio samo AI. Posebno dizajnirani program bio je u stanju uočiti, gotovo trenutačno, stanje igre Tetris i odabrati akcije onoliko brzo koliko ih je konzola mogla registrirati. Igrao je neumorno, nikad ne pogriješivši - nešto što se činilo daleko iznad ograničenja puke ljudske izvedbe.

Njegov rezultat je 999.999.

“O moj Bože! Pašću u nesvijest! Ne osjećam ruke”, čuje se Gibson na kraju snimka.

Pouka je da je pomicanje granica ljudske vještine posljedica neprestane kolektivne inovacije, kao i izvanrednih pojedinaca. Ljudi su vrsta definirana našom sposobnošću učenja, a u digitalnom dobu postoji sve više i više potencijala za prodor u neistražena područja izvedbe u svim aspektima umjetnosti, znanosti i kulture – uključujući Tetris, piše BBC.

Novo