MOŽE OZBILJNO UGROZITI VAŠ BUDŽET: Primjetili ste da vam se auto TRESE prilikom SKRETANJA? Evo zašto se to dešava!
Krckanje i škripanje prilikom okretanja volana nam obično govore da je neophodno zamijeniti spoljni homokinetički zglob, ali...
Vibracije i potresi vozila tokom vožnje, koji su naročito izraženi prilikom skretanja, mogu da budu razlog ozbiljnih problema i da dovedu i do saobraćajnih nezgoda.
Kada se dogodi da prilikom zakretanja točkova uz istovremeno dodavanje gasa, počnu da se javljaju vibracije koje se prenose na volan i karoseriju, to je obično znak problema sa homokinetičkim zglobovima.
Krckanje i škripanje prilikom okretanja volana nam govore da je neophodno zamijeniti spoljni homokinetički zglob. Unutrašnji homokinetički zglob je zreo za penziju onda kada se "čuje" pri vožnji velikim brzinama ili na veoma prljavom putu.
Pohabani nosač menjača takođe može biti uzrok nenadanih trauma vozača. Naime, nosač mjenjača je jedan od zglobova koji omogućava prenos obrtnog momenta iz mjenjačke kutije do samog točka. Retkost je da ovaj dio otkaže, odnosno da se raspadne, ali ako se to desi, onda ćete imati ozbiljan problem.
Povrh toga, teško je dijagnostifikovati da se radi baš o tom kvaru, jer nije uvijek jasno da je posredi. Posledice i implikacije istrošenog nosača mjenjača narastaju sporim tempom, pa ni znaci kvara nisu tako očigledni
Ovo može ozbiljno da ugrozi budžet vlasnika vozila jer čovjek, u neznanju šta je izvor problema, prvo kreće sa balansiranjem točkova, zatim proverava kočnice, to jest ovalnost diskova, potrošenost kočnih obloga i slično. Tek onda kada to sve prođe a vozilo nastavi da "trese", pa provjeri i karoseriju na pravcu i u krivinama, na pamet mehaničara i iskusnijih vlasnika četvorotočkaša, dolazi pomisao da bi trebalo provjeriti nosač menjača.
Snažne vibracije karoserije mogu biti znak i da je nosač motora istrošen, odnsno pohaban. Blage vibracije su u dometu ljudskih čula čak i dok vozilo stoji, ali se sa kretanjem automobila one pojačavaju, pa disbalans postaje sve očigledniji.
Rijetkost je, ali ne treba ni to otpisati, da se vibracije javljaju i prilikom izmjene stepena prenosa. To se obično događa kada je nosač motora potpuno kolabirao, ili je neki od njih sa olabavljenom vezom.
Da biste provjerili nosače, potrebno je osigurati motor, a zatim pomjeriti jastuče i pregledati nosače. Ako je se kroz gumeni dio nosača vide metalne komponente, pukotine ili raslojavanje gumenog sloja, takav nosač zahtjeva momentalnu zamjenu.
Ako je sve u redu sa nosačima, razlog kvara treba potražiti u spojnici (kvačilu) ili mjenjačkoj kutiji, što je nešto što je moguće pouzdano utvrditi tek nakon demontaže pomenutih sklopova.