Najslađi dan: 12 zabavnih činjenica o čokoladi
To slatko malo, uglavnom neizbježno, zadovoljstvo zove se čokolada. Iako u proizvodnji prednjače Belgija, Švicarska i Sjedinjene Američke Države, u uživanju čokolade svi su podjednaki - vole ju i jedu u velikim količinama.
Postoji nekoliko datuma, a jedan od njih je i 13. septembar, koji se slavi kao Međunarodni dan čokolade, a obilježava se na rođendan Miltona Hersheyja, osnivača jedne od najvećih tvornica čokolade u svijetu.
Čokolada se dobiva miješanjem kakaa i veće ili manje količine šećera, a ime joj znači gorka voda. Prva mliječna čokolada proizvedena je 1875. godine, a danas čokolada ima više od 600 inačica. Iako većina ne treba poseban dan ni razlog za pojesti komadić ove omiljene slastice, Međunarodni dan čokolade savršena je prilika čak i za one koji inače izbjegavaju slatkiše da zaborave na dijetu i nagrade se čokoladnim slatkišem, a svi mogu nešto naučiti uz 12 zabavnih činjenica o čokoladi:
1. Jedenje tamne čokolade svaki dan smanjuje rizik od srčanih bolesti za trećinu.
2. Više od dvije trećine svjetskog kakaa se proizvodi u Africi, dok Obala Bjelokosti sama proizvede 33 posto svjetskih zaliha.
3. Bijela čokolada zapravo nije čokolada jer ne sadrži kakao niti kakaov sirup.
4. Znanstvenici preporučaju ispijanje čokoladnog mlijeka nakon vježbanja.
5. Krv u sceni tuširanja u kultnom filmu Psiho zapravo je čokoladni sirup.
6. Jedenje čokolade stimulira mozak i srce više nego ljubljenje.
7. Tokom rata za nezavisnost američki su vojnici bili plaćani - u čokoladi!
8. Briselski aerodrom najveći je prodavač čokolade u svijetu - tamošnje trgovine godišnje prodaju više od 800 tona čokolade.
9. Izumiteljica keksa s komadićima čokolade, zvanih i „chocolate chip cookies", prodala je svoj recept jednoj američkoj tvornici u zamjenu za doživotnu zalihu čokolade.
10. Industrija čokolade godišnje zaradi oko 110 milijardi američkih dolara.
11. Čokolada je tokom čak 90 posto svoje historije služila za piće, a tek je zadnjih 10 posto vremena slastica.
12. Istraživanje iz 2013. godine pokazalo je da će miris čokolade u knjižari povećati prodaju ljubavnih romana za 40 posto.