STIŽE VELIKA PROMJENA NA FACEBOOK: Zuckerberg odlučio ispuniti svoje davno obećanje, da li ste sretni?

Magazin
STIŽE VELIKA PROMJENA NA FACEBOOK: Zuckerberg odlučio ispuniti svoje davno obećanje, da li ste sretni?
.

Suočen s optužbama da zbog sve veće zarade ne reagira na stvari poput širenja lažnih vijesti i zatvaranja korisnika u ‘mjehuriću’ sa svojim istomišljenicima, tvorac Facebooka odlučio je umanjiti udio plaćenih objava koje daju veće prihode od oglasa, a povećati količinu objava od prijatelja i obitelji korisnika na njihovu News Feedu.

Mark Zuckerberg najavio je veliku promjenu algoritma Facebookova News Feeda koja će kao prioritet postaviti “svrhovite društvene interakcije”, a ne više “relevantni sadržaj”. Zuckerberg je to objavio u četvrtak, tjedan dana nakon što je obećao kako će 2018. provesti “brinući se da vrijeme provedeno na Facebooku bude dobro provedeno vrijeme”, piše Guardian.

Ova platforma društvenih medija od sada će deprioritizirati videosnimke, fotografije i druge objave poslovnih i medijskih korisnika, koje je Zuckerberg nazvao “javnim sadržajem”, u korist sadržaja koji proizvode korisnikovi prijatelji i obitelj. “Ravnoteža sadržaja u News Feedu udaljila se od najvažnije stvari koju Facebook čini – a to je pomaganje u međusobnom spajanju”, napisao je Zuckerberg u svojoj najavi skorih promjena. “Osjećamo odgovornost da se pobrinemo kako usluge ne bi bile samo zabavne za korištenje, već i korisne za ljude”, kaže.


Napokon priznali osnovanost kritika

Izgleda kako su najavljene promjene dizajnirane prije svega kako bi se malo utišao bijes kritika koje je Facebook primio tijekom prošle godine, a koje se prije svega odnose na to da Facebook zatvara korisnike u filtrirane mjehuriće, omogućuje širenje dezinformacija, olakšava miješanje u američke izbore, kao i da iskorištava ljudsku psihologiju za profit. Facebook je bio spor u prihvaćanju legitimiteta tih optužbi, a najpoznatije je Zuckerbergovo odbacivanje optužbi da su promidžba i lažne vijesti imale utjecaja na američke predsjedničke izbore 2016. No tvrtka je promijenila priču u jesen 2017. kada je priznala kako je u sklopu ruske akcije stvaranja utjecaja uoči izbora kupljeno oglasa u vrijednosti od 100.000 dolara koji su promovirali politički razdvajajući sadržaj.

Nakon što je nekoliko bivših visokopozicioniranih djelatnika Facebooka počelo javno govoriti o ovisničkoj prirodi društvenih medija i štetnom utjecaju na društvo, tvrtka je prvi put u prosincu priznala kako pasivno konzumiranje društvenih medija može biti štetno za mentalno zdravlje korisnika. No Facebook i dalje tvrdi kako aktivna i “svrhovita” interakcija može biti dobra za ljude, te će tako korisnici uskoro vjerojatnije moći vidjeti objavu prijatelja nego viralni video. U svojoj je objavi Zuckerberg napisao kako su “video i drugi javni sadržaji eksplodirali na Facebooku posljednjih nekoliko godina” i to toliko da su neki smatrali kako “izbacuje” sadržaj koji stvaraju članovi obitelji i prijatelji.


Veliki utjecaj na medije

No ono što Zuckerberg nije spomenuo je direktan utjecaj Facebooka na tu eksploziju. Unatoč čestim tvrdnjama kako oni nisu izdavačka ili medijska tvertka, Facebook je plaćao medijima produkciju videa za svoju stranicu. Oko dvije trećine Amerikanaca svoje vijesti dobivaju s društvenih medija, a promjene na News Feedu vjerojatno će imati značajan utjecaj baš na medije koji prenose vijesti. Kako je Facebook sve više dominirao pažnjom korisnika, to su brojni izdavači prilagodili svoje uredničke strategije tipu sadržaja kakav promovira News Feedov algoritam.

Facebook je u listopadu izazvao brojne kritike izdavača iz šest zemalja kada je uklonio sav javni sadržaj iz News Feeda u izdvojeni ‘Explore Tab’. U objavi na blogu koja prati Zuckerbergovu objavu, Facebookov voditelj News Feeda Adam Mosseri izjavio je kako nove promjene neće biti ekstremne poput tih ‘testova’, te da će se neki javni sadržaj i dalje pojavljivati u feedu korisnika. No Mosseri je naglasio i da “kako budemo uvodili ove promjene, stranice će doživjeti da im pada broj posjeta i pregleda videa. Učinak će varirati od stranice do stranice, ovisno o faktorima kao što su tip sadržaja koji stvaraju i kako ljudi reagiraju na njega.”

Zuckerberg je napisao kako će rezultat promjena nejvjerojatnije biti da će ljudi provoditi manje vremena na Facebooku, što bi moglo imati negativan utjecaj na prihode tvrtke. “Ako učinimo pravu stvar, vjerujem da će to biti dobro i za našu zajednicu i naš posao na dulji rok”, napisao je.

(net.hr)

Novo