Jeste li čuli za Lagom?
Sigurno ste već čuli za trenutno najpopularniji koncept življenja na svijetu – hygge. Ako vas je ovaj termin ipak nekako zaobišao, radi se o danskoj ideji ‘udobnosti’ i ugodnog življenja, a u takav se koncept uklapaju zaista različite stvari, od toplih čarapa, pulovera pa do tople vatre iz kamina.
Upravo je 2016. godina bila godina kada se ovaj koncept proširio i na ostatak Europe, ali i u Sjedinjene Američke Države, a samo prošle godine na temu hygge-a napisano je više od 20 različitih knjiga samo u Americi.
I čini se kako je ljudima očajnički nedostajalo da im neko kaže kako s vremena na vrijeme valja malo usporiti i jednostavno se prepustiti ugodnom trenutku provedenom uz drage ljude i omiljenu hranu.
No, čini se kako Skandinavci imaju još mnogo toga za ponuditi, jer, prema svemu sudeći, trend koji bi mogao potpuno zavladati 2017. godinom dolazi iz Švedske, a radi se o konceptu pod nazivom Lagom, što bi u nekom slobodnijem prijevodu značilo “dovoljno i u pravoj mjeri”, odnosno “niti premalo, niti previše”
Za razliku od koncepta hygge, koji fokus ima na osjećajima, posebice osjećaju ugode, lagom predstavlja duh umjerenosti. A ovaj je koncept jedna Šveđanka opisala na jednom prilično banalnom i jednostavnom primjeru – mlijeku. U Švedskoj je najpopularnije mlijeko koje nije ni u potpunosti masno, ali ni u potpunosti bezmasno. A to možemo vidjeti i na primjeru skandinavskog dizajna, koji odiše praktičnim i funkcionalnim stilom i baš nikada nije pretjeran.
Tako je i Ikea, švedska tvrtka za proizvodnju namještaja nedavno je predstavila vlastiti projekt pod nazivom ‘Živite lagom‘, koji se fokusira na održive komade namještaja u njihovom već prepoznatljivom jednostavnom i čistom dizajnu.