BRZA DIJETA

Dijeta sa jajima brzo i efikasno skida kile

Objavljeno:02.11.2017 - 10:08
A A A Times Arial

Morate se pod hitno uvući u usku crnu haljinu? Do prijateljicine svadbe ostalo još samo nedjelju dana, a vaše tijelo ne sarađuje. Omiljene farmerice ste ubacili negdje u ormar, jer nikako da zakopčate ono zadnje dugmence? Čuvate ih za period kad omršavite. Definitivno vam treba brza dijeta sa jajima, uz nju su rezultati odmah vidljivi.

Ako vam sve ovo zvuči poznato, pravo je vrijeme za akciju!

Ova brzinska dijeta ima prilično izbalansiranu ishranu, a pritom vas rješava viška kilograma u vrlo kratkom roku. Istopiće masne naslage na stomaku i bokovima za samo sedam dana. Bez panike, nećete gladovati samo ćete primjenjivati različite kombinacije koje eliminišu salo brzo i efikasno.


Dijeta sa jajima i zašto izabrati baš nju?

Istraživanja su pokazala u toku zime se, u prosjeku, ugojimo najmanje dva kilograma. Ušuškani smo u toplom domu, krećemo se manje i grickamo sve i svašta. Glavni rekvizit nam je daljinski upravljač, što svakako nije dobro.

Stoga, proljeće je vrijeme kad se ne budi samo usnula priroda, već i naša savjest. Tokom hladnog zimskog perioda bili ste prepušteni ljenčarenju i uživanju u ukusnim delicijama?

Potrebno vam je rješenje pod hitno!

Brza dijeta sa kuhanim jajima nudi vam upravo to – efikasan sedmodnevni program mršavljenja. Za vrijeme njega nećete gladovati, čak naprotiv postoji cijeli spisak dozvoljenih namirnica koje sigurno volite.

Jeste li znali… jaja izazivaju sitost i sagorjevanje kalorija u isti mah?

Zvuči nevjerovatno no ovom dijetom sigurno gubite najmanje 3 kg za 7 dana! Brza dijeta sa jajima ima jedinstven jelovnik. On je osmišljen tako da zadovoljava potrebe vašeg organizma za zdravim namirnicama.

Unosićete dosta proteina, vitamina i dragocenih minerala. Ishrana je oformljena na način koji smanjuje unos kalorija, ali naravno ne na uštrb zdravlja.

 

Osnovna pravila brze dijete

Ova metoda mršavljenja se uglavnom definiše kao jedna od dijeta bez ugljenih hidrata. Mada je možda  tačnije reći: to je način ishrane u kojem je njihov unos sveden na minimum.

Dijeta sa jajima od 7 dana pojavljuje se u dosta varijanti. U nekima su dozvoljene čak i male količine šećera i skroba. Npr. nije zabranjeno u nekima jesti tost hljeb ili krompir salatu.

Ono što je zajedničko za sve ove verzije jeste izbegavanje ugljenih hidrata, a povećan unos proteina tj. bjelančevina. Dijeta sa kuhanim jajima spada u red visokoproteinskih dijeta.

U nastavku teksta pogledajte primjer sedmodnevnog jelovnika i spisak dozvoljenih i nedozvoljenih namirnica..

Kada je u pitanju dijeta sa jajima režim ishrane je tako izblansiran da vam daje najviše energije ujutru. Doručak treba objezbediti energiju i nahraniti ćelije. Kako dan odmiče unos kalorija se smanjuje. Na taj način jelovnik prilagođavamo prirodnim funkcijama organizma.

Sigurno ste čuli  za dijetu sa jajima i pomorandžom, pa onda sa grejpfrutom, mesom, viršlama, postoji i varijanta sa jogurtom. Neke traju 7, neke 15 dana. Određene su manje rigorozne, a neke više.

Recimo dijeta sa jajima i viršlama ne spade u red zdravih načina ishrane. Osnovno pravilo zdravog mršavljenja je BEZ PRERAĐEVINA! One su štetne po zdravlje i ne podržavaju principe koje ova metoda podržava.

 

Kuhana jaja za mršavljenje i zdravlje

Posebno je popularna i tražena dijeta sa kuvanim jajima. U tom slučaju doručak je uvijek bareno jaje, ručak neko nemasno meso, a večera niskomasna riba i povrtna salata.

Kuhana jaja za mršavljenje su uvijek bolja opcija od prženih jer su bez štetnih masnoća. No i ovaj metod mršavljenja nije toliko dobar za cjelokupno zdravlje. Dosta je zatevan za ljudsko tijelo, zato i nije baš preporučljiv.

Postoji i dijeta sa jajima 15 dana

Naša preporuka je krenite polako i budite umjereni.

Ako želite skinuti još kilograma napravite pauzu od bar dvije nedjelje pa ponovite proces. Dijeta sa jajima 15 dana možda zvuči još primamljivije zbog većeg gubitka kilograma. Ipak, smatramo kako ista nije dobra za Vaš organizam. Promjene treba sprovoditi polako i kretati se u potpunosti ka zdravijem načinu mršavljenja.

Jelovnik koji smo sastavili za vas treba vam biti samo odskočna daska za dalje. Izgubljeni kilogami će vam biti i te kakva motivacija. Oni se sigurno neće vratiti, ali samo pod uslovom ako ste u potpunosti promjenili vaše životne navike.

Zašto se odričemo baš ugljenih hidrata?

Bez ugljenih hidrata organizam ne bi mogao opstati. Oni daju tijelu energiju za sve unutrašnje procese, a posebno su bitni za zdravlje mozga.

 

Dijelimo ih na:

Jednostavne UH – šećere

Nalaze se u voću i u vidu rafinisanih šećera u keksima, slatkišima, džemovima. Oni brzo podižu nivo glukoze u krvi, ali je isto tako i spuštaju. Ako organizam nema potrebu za energijom, a mi mu damo ugljene hidrate, on će ih početi taložiti u obliku masti!

Složene- skrob

Nalazi se u bananama, grašku, pasulju,integralnim testeninama Preporučuje se da najveći unos ugljenih hidrata bude iz ove grupe. Naravno, potrebno ih je konzumirati nakon fizičke aktivnosti kada su organizmu stvarno potrebni ali umjereno. Prekomjerna konzumacija takođe dovodi do gojaznosti.

Ali zašto ih onda dijeta sa jajima redukuje?

Naš konkretni cilj je mršavljenje u relativno kratkom roku. Nedjelju dana nije neki vremenski period u kojem bi njihov smanjeni unos naštetio tijelu. UH su svedeni na minimum iz razloga što su najčešći uzrok gojaznosti. Znači napomenućemo, dijeta sa jajima nije u potpunosti lišena šećera i skroba. Unos je  samo znatno redukovan.

Zašto se akcenat stavlja na proteine?

Riječ protein znači  “ najvažniji, prvi ” što vam dosta toga govori. Proteini ili bjelančevine sastoje se iz 20 važnih aminokiselina koje daju telu energiju. Oni grade i održavaju naša tkiva, neophodni su za izgradnju mišića, hormona, enzima.

Mršavite zdravo uz mudar izbor namirnica

Svaka dijeta sa jajima bi trebalo trajati barem nedelju dana, ali nikako duže od dve sedmice. Našem telu ipak su potrebni i drugi izvori energije.

Pokrenite se i počnite sa ovim metodom mršavljenja već danas.

Pripremili smo za vas plan ishrane koje će prije svega detoksikovati vaš organizam u kratkom roku. Unošenjem vitamina i proteina, dijeta sa jajima osvežiće vaše telo koje će biti puno energije.

Izbegavajte roštiljenje, pohovanje i prženje u dubokom ulju. Radije se opredelite za blanširanje, kuvanje i grilovanje.

Kada su u pitanju dijete, jaja je najbolje jesti obarena. U slučaju omleta koristite malčice maslaca ili tek po koju kap nerafinisanog  maslinovog ulja.

Jaja na oko možete pripremiti i tako što ćete ih uliti u tiganj i preko staviti poklopac. Na taj način biće, da se tako izrazimo, dijetalnija. A naravno, možete ih konzumirati i sirova.

Dijetalna ishrana koju preporučuje dijeta sa jajima daće vam snagu i omogućiti aktivan dan.

 

Odlična motivacija za vježbanje zar ne?

Idealno bi bilo kad bi uz ovaj način ishrane praktikovali i vježbe Pet tibetanaca. Joga vaše tijelo oblikuje kao nijedna druga fizička aktivnost. Čini mišiće vretenastim, a vaše telo gipkim i vitkim. Nije naodmet napomenuti – vratiće vas u psihički balans.

Uz kombinaciju dijetalne ishrane i  lagane fizičke aktivnosti ostaćete bez viška sala u jako kratkom roku..

Zanimljivo je..

Engleski princ Čarls naprosto obožava rovita jaja. Jednom prilikom je naredio da mu se za doručak donese sedam barenih jaja. Nadao se u stvari da će bar jedno biti  baš onakvo kakvo on želi.

Šta sve sadrži jedno jaje?

Ne naziva se uzalud jaje SUPERHRANOM jer u sebi ima skoro sve sastojke potrebne čovjeku za život. Ono spada u red najzdravijih namirnica na svijetu.

Nismo ubijedili da je brza dijeta sa jajima prava stvar za vas – pročitajte još par činjenica o ovoj supernamirnici. Ako ih dosada i niste nešto naročito voleli, odnosno jeli, nakon ovog upoznavanja sigurno će postati vaša omilljena hrana.

 

Jeste li znali?

  • Jaje sadrži čak 15 vitamina i minerala, a samo 5 grama masti.
  • Puno je proteina, odnosno bjelančevina (sagorjevaju masti).
  • Obiluje cinkom koji je poznat po svojim antidepresivnim svojstvima.
  • Izvor je kolina koji je jako bitan sastojak za naš mozak i pamćenje.
  • Sadrži i fosfolipide koji poboljšavaju memoriju.
  • Odličan je izvor gvožđa, dakle prevencija je anemiji.
  • Vitamin D koji je jako važan za kosti i zdravlje zube takođe se nalazi u ovoj namirnici.
  • Naše telo proizvodi 11 esencijalnih aminokiselina koje su neophodne za pravilno funkcionisanje organizma. Jaje ih sadrži 9, zar to nije fantastično?


Nutritivna i hranljiva vrijednost jaja

Jaje ima 72 kalorije. Uzmite u obzir da prosječan čovjek u tijelo unosi dnevno oko 1800 kalorija. Primjetićete kako ono u stvari ostavlja jako puno prostora za drugu hranu.

Nema mjesta panici, dijeta sa jajima neće vas držati samo na svojoj osnovnoj namirnici. Dosta druge hrane je spremno za degustaciju i uz ta 2-3 jaja dnevno.

 

Dobri holesterol u jajima

Jaje sadrži 186 miligrama holesterola. Iako se ranije smatralo da holesterol omegol šteti organizmu, odnosno izaziva kardiovaskularna oboljenja danas su se pravila promenila. Utvrđeno je da se i poslije čestog unošenja (jedno do tri dnevno) u organizmu tek neznatno povećava holesterol u krvi. Dakle unošenje ove namirnice neće bitno uticati na nivo holesterola u vašem organizmu.

U nastavku teksta pročitajte o razlici između dobrog i lošeg holesterola..

Jeste li znali da su Japanci nacija koja konzumira najviše jaja godišnje, čak 328 komada po osobi u toku godine. A oni su poznati po niskoj stopi srčanih i kardiovaskularnih obolenja.

Koliko jaja dnevno je preporučljivo i zdravo konzumirati?

Jaja za mršavljenje su osnova ove brze dijete. Iako se svakodnevno uzimaju, njihov unos je ograničen na 4 dnevno. Po dva komada za doručak, a  nekad se konzumiraju i uz ručak. Na taj način se unosi bezbedna količina  holesterola.

Jaja za doručak su savršen izbor jer obezbjeđuju potrebna energiju za aktivan početak dana.

Večera se sastoji od nešto laganije ishrane, uglavnom od salata i barenog povrća.

Recepti su dijetalni i ostavljaju dosta prostora za modifikaciju. Trebate se striktno držiti spiska dozvoljenih namirnica.

Brza dijeta sa jajima za osnovni cilj ima topljenje nagomilanog sala.  Pritom će izgraditi mišićnu masu unosom dovoljne količine proteina.

 

Šta smijem jesti a šta je strogo zabranjeno

Dijeta sa jajima od 7 dana ima interesantan plan ishrane. Bazira se na proteinima uz intenzivan unos vitamina i minerala. Međutim, on ima i neka važna pravila.

Dozvoljene namirnice su:

  • Naravno, jaja.
  • Od mesa se preporučuju piletina, ćuretina, junetina i riba, recimo tuna, skuša ili oslic.
  • preporučljivo je konzumirati svo povrće. (paradajz, tikvice, paprika, luk, karfiol, spanać, šargarepa, izuzetak je krompir)
  • Od mliječnih proizvoda konzumirajte kefir i mladi sir.
  • Dozvoljeno je piti kafu, čaj i mineralnu vodu.
  • Hrana koje brza dijeta sa jajima ne preporučuje:
  • Namirnice bogate ugljenim hidratima – hljeb, tjestenine i krompir.
  • Pasulj, soja, grašak, boranija, pečurke i sva ostala hrana koje može izazvati naduvavanje stomaka.
  • Na listi zabranjenih namirnica su i pohovano meso, brašno, slatkiši, grickalice, gazirani sokovi, alkohol i sladoled.
  • Voće se takođe izbjegava (sem limuna, pomorandže i neutralnog avokada).

Jaje za mršavljenje obezbjedjuje dosta vitamina. No, savjet nutricionista je da se uz dijetu uvijek koriste i suplementi. Posebno se preporučuje dodatni unos vitamina C, magnezijuma i cinka. Ili jednostavno uzmite neki od multivitamina.

Ako niste ljubitelj apotekarskih vitamina, napravite sebi zdrav zdrav zeleni smuti. Recepti su razni, odaberite sami vašu kombinaciju ukusa.

 

Sedmodnevni  jelovnik za dijetu sa jajima

Recepti za ukusna jela sa jajima su brojni. Ovu namirnicu možete spremiti na razne načine što je velika prednost.

Bar 15 minuta pre doručka trebate popiti  čašu mlake  tečnosti. U ovom slučaju neka to bude zeleni čaj pun antioksidanasa, on pomaže brže mršavljenje. Odličan izbor je i limunada.

Jelovnik pod danima izgleda ovako:

Ponedjeljak

Doručak: omlet od  2 jaja i  malo spanaća se jako dobro dopunjuju. Vitamin D iz jaja potpomaže apsorpciju kalcijuma iz spanaća.

Ručak: povrtna čorbica, pileće belo meso i vitaminski pirinač.

Večera: salata od tunjevine i paradajza.

 

Utorak

Doručak: 2 kuhana jaja, malo pancete i mladi sir.

Ručak: marinirani oslić uz bareno povrće.

Večera: salata od šargarepe, jabuke i celera.

 

Srijeda

Doručak; 2 kuhana jaja + kefir (ubrzava metabolizam, snižava nivo LDL holesterola i štiti organizam od infekcija).

Ručak: Juneća supa, barena junetina iz supe i pire od tikvice, koji je odlična zamena za pire krompir.

Večera: Lagana salata od cvekle.

 

Četvrtak

Doručak: jaje  zapečeno na avokadu uz vaše omiljene začine.

Ručak: filet skuše uz bareni pirinač, zapečeno u rerni.

Večera: vitaminska salata.

 

Petak

Doručak:  kajgana od dva jajeta, dva integralna dvopeka i jogurt ( reguliše varenje i pozitivno utiće na crevnu floru).

Ručak:  200 grama junećeg mesa uz laganu salatu.

Večera: Salata od šargarepe.

 

Subota

Doručak: Tart sa jajima.

Ručak: Oslić sa salatom.

Večera: Bareno povrće.

 

Nedjelja

Doručak: avokado namaz i dva barena jajeta (iseći ih na kolutove I poslužiti  na namazu)

Ručak: Povrtana čorbica u kojoj skuvali i dva jaja

Večera: Salata sa rukolom.

 

Da vas podsjetimo na par važnih stvari

Uz svaku dijetu potrebno je pridržavati se nekih osnovnih pravila zdravog života. Upravo takva je i dijeta sa jajima, sama po sebi nije dovoljna i neće vam istopiti kile preko noći.  Evo koje su njene glavne smjernice:

Pijte dovoljno tečnosti!

Preporučljivo je osam čaša dnevno pa i preko toga. Na taj način ćete očistiti telo od nagomilanih toksina. Hidratacija je jako važna za svaku dijetu. Tokom letnjeg perioda, više se i znojimo, pa se ova količina dodatno koriguje na minimalnih 2-2,5 litre.

Oslobodite se nagomilanog stresa  

Već smo pomenuli jogu kao savršen način da se tijelo oslobodi nagomilanog stresa. Svakako, vi se opredjelite za aktivnost koja vama prija, makar to bilo čitanje omiljenog romana uz šolju kafe. Bitno je eliminisati svu negativnu energiju koja kruži vašim organizmom i koja je nerijetko okidač za bolest.

Omogućite sebi dovoljno kvalitetnog sna

Neispavan čovek u tijelo unese i 500 kalorija više od odmornog, naspavanog pojedninca. Ovo potrvrđuju najnovija istraživanja. Uvedite svoje male rituale pred spavanje. Topla  kupka od lavande i opuštajuća muzika nek budu vaša večernja rutina.

Za šta je još dobra ishrana sa jajima

Brža izgradnja mišića

Znate koja je omiljena hrana bodibildera? Upravo jaje. Zbog svojih kvalitetnih proteina ono je prvi izbor ovih sportista. Smatra se da dijeta sa jajima telu daje potrebnu snagu i izdržljivost. Uticaće u velikoj meri na vaš celokupni izgled.

Profesionalcima generalno odgovara način ishrane – obogaćen jajima, kao i sve slične proteinske dijete. Svakako pre same primene važno je konsultovati se sa nutricionistom.

Jaje hrani dlaku

Jaja su puna biotina koji utiče na rast kose i na njen kompletan izgled. Ukoliko ne unosite dovoljno vitamina B kosa će vam biti krta, a krajevi će se brže rascvetati. Stoga ih obavezno uključite u ishranu, ali i koristite jaja za kosu spolja – za pravljenje maski i drugih kozmetičkih preparata.

Još jedna zanimljivost:

Izjava „Svako jutro jedno jaje organizmu snagu“ daje krilatica je rumunskog diktatora koji se zvao Nikolae Čaušesku (1918-1989 god.). On je tvrdio kako je jedno jaje savršeno izbalansiran obrok i za činovnika i za rudara.

Dijeta sa jajima iskustva i rezultati polaznika

Tuđa iskustva su nam pokazala i dokazala delotvornost ovog načina ishrane. Jaja su savršena namirnica za održavanje sitosti i sagorevanje masti u isto vreme. Pritom obezbeđuju nam snagu i energiju za ceo dan.

Brza dijeta je uspešna samo ukoliko se zaista pridržavate njenih pravila. U tom slučaju možete izgubiti 3 do 7 kilograma za za nedelju dana.

 

A kako biti  siguran da se stara kilaža neće vratiti?

Krećite se, jedite umjereno, pijte dovoljno tečnosti i možete biti bezbrižni- kilogrami se neće vratiti kao boomerang.

 

 

 

 

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA - Portal Novi.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Novi.ba!