Zbog Formule 1 porodica ga se odrekla a on im je poručio: “KAD BUDEM NAJBOLJI NEMOJTE ME TRAŽITI. TAD NEĆU BITI VAŠ SIN!”

Zanimljivosti
Zbog Formule 1 porodica ga se odrekla a on im je poručio: “KAD BUDEM NAJBOLJI NEMOJTE ME TRAŽITI. TAD NEĆU BITI VAŠ SIN!”
.

Nekada davno, Formula 1 je bila najuzbudljiviji sport na planeti. Nije bilo raznih ograničavajućih pravila, postojala su rivalstva koja su granice rizika pomjerale do smrti, samo ako je to bio ceh da se protivnik ostavi iza sebe.

U tom “letećem cirkusu” postojao je jedan čovjek najluđi od svih. Nije ga bilo briga za komentare njegovih najbližih, on je i svoj život i bolid vozio po pravilu “gas do daske”. Možda i najveći šampion u istoriji Formule 1, genijalni ludak, doktor za brzine - Niki Lauda.

U vrijeme svoje najveće slave ovaj austrijski vozač je svoj život podredio brzini, život koji je živio od utrke do utrke.

Priče o velikim šampionima obično kreću onim slijedom: rođeni su kao siromašni, nisu imali uslove, sport im je bio jedini izlaz, sve su sami napravili … Za Niki Laudu je važila jedino ova posljednja konstatacija. Rođen je u porodici bogatog biznismena, njegov djed se bavio istim poslom i od njega se očekivalo da nastavi tim putem.

Kada je odlučio da se oproba u Formuli 1, od porodice je dobio ovakav (ultimativni) odgovor: “Zaboravi na Formulu 1. Tvoj posao je da se baviš porodičnim biznisom, onako kako se bavio tvoj djed, a kasnije i tvoj otac. Formula 1 ne dolazi u obzir.”

Uredu onda. Ne prihvatam ponudu. Zaboravite na porodični posao, ne morate mi pomoći. Uspjet ću sam. Samo zapamtite jedno, kada postanem svjetski šampion, nemojte me tražiti. Tada neću biti vaš sin, vaš unuk, niti ću biti neko ko vas poznaje”, odgovorio je Niki svojoj porodici i napustio rodnu kuću u Beču.

Pošto je svoj naum odlučio sprovesti u djelo, morao je pronaći izvor finansiranja. Otišao je do Raiffeisen banke u Beču kako bi podigao kredit te tim novcem sebi kupio mjesto u nekom F1 timu. Uspio je postati vozač tima March, međutim ta skromna ekipa je čini se bila osuđena na propast. Ali Lauda nije. Ponovo je uzeo kredit i pronašao svoje mjestu u timu BRM. Tu ga je zatekla puno bolja situacija, ali njihov bolid jednostavno nije imao dobre performanse. Niki je, kao dobar poznavalac automehanike, uspio sa svojim mehaničarima malo popraviti stvari, bolid je napredovao za čak 2 sekunde po krugu, ali to nije bilo dovoljno za neki ozbiljniji rezultat.

U tom trenutku, na leđima je imao 2 kredita i 2 loše sezone iza sebe. Bili su to teški trenuci, čak je pomišljao i na samoubistvo. Srećom, desila se pomalo neočekivana prekretnica. Naime, njegov kolega iz tima je potpisao za Ferrari.

Taj vozač je bio Clay Regazzoni. On je rekao Enzu Ferrariju da je Lauda najbolji vozač kojeg je upoznao te da bi mu se itekako isplatilo da ga dovede u tim. Tako je na kraju i bilo, Lauda je potpisao za najpopularniji tim Formule 1, usput skinuvši sa leđa i breme kredita koje je imao.

Samo godinu dana nakon dolaska u Ferrari, Lauda je osvojio svoju prvu titulu svjetskog šampiona. Nekako u to vrijeme pojavio se i njegov najveći rival, Englez James Hunt, koji je potpisao za McLaren. Za Hunta su govorili da je bio poput neke divlje varijante Niki Laude. Taj je vozio beskompromisno, ne samo rizikujući već uglavnom i ne razmišljajući previše šta bi mu se moglo desiti na stazi. Živio je od danas do sutra, bukvalno.

A onda je došao 1. avgust 1976. i utrka u Nürburgringu, jednoj od najopasnijih staza na svijetu. Iako je Lauda u kvalifikacijama imao najbolje vrijeme, savjetovao je ostale vozače da se trka odgodi jer su uslovi na stazi bili na granici regularnosti – padala je kiša i vidljivost je bila jako loša. Ali trka je ipak krenula. U jednoj krivini Lauda je izgubio kontrolu i udario u zaštitnu ogradu.

Lice mu je bilo prekriveno opekotinama, a pluća su mu stradala zbog udisanja otrovnih plinova. Pravo je čudo kako je uopšte preživio. Uprkos teškim povredama glave, Lauda se na stazu vraća nakon samo 6 sedmica. Niko nije vjerovao da se odlučio vratiti tako brzo. Čini se da je rivalstvo sa Huntom bilo jače od svih bolova koje je njegovo tijelo u tom trenutku trpilo. Niki Lauda je na toj utrci osvojio četvrto mjesto, što su svi navijači doživjeli kao najveću pobjedu ikada.

Na stazi, James Hunt je bio izuzetan protivnik. U F1 postoje dobri i loši vozači, ali i postoje oni specijalno talentovani koje je bilo veoma teško pobijediti. James Hunt je bio jedan od njih. Mnogo smo imali poštovanja jedan prema drugom. U tim danima, sjediti u takvim bolidima i voziti preko 300 kilometara na sat, a ako samo jedan od nas napravi malu grešku, značilo je da će neko poginuti. Hunt je bio vozač kojeg nisi mogao proučavati. Žao mi je što više nije s nama, jer znam kako bi uživao kada bi pogledao ovaj film o nama”, rekao je Niki Lauda na premijeri filma “Rush” koji na najbolji mogući način opisuje veliko rivalstvo koje su imali Hunt i Lauda.

Posljednja utrka za VN Japana je odlučivala novog šampiona. Sve je bilo jasno. Ako Lauda ne završi utrku, a Hunt bude među prva tri takmičara, Britanac je novi šampion svijeta. Niki Lauda je nakon samo dva kruga odustao, iako mu se Ferrari nije pokvario. Svojim konstruktorima je rekao:

“Odustao sam jer sam procijenio da nisam sposoban da u ovim okolnostima vozim ovu utrku. Uopće nisam vidio gdje vozim, jer je voda konstantno ulazila u moje oči, a s obzirom da me rane još uvijek peku, to mi je predstavljalo problem. Nisam želio ovaj put da rizikujem”, rekao je Lauda.

James Hunt je osvojio titulu prvaka svijeta, ali nikada više to nije ponovio. Naredne godine titulu je osvojio Niki Lauda, a nešto kasnije i još jednu. Hunt se penzionisao i otišao je u TV voditelje. James Hunt je umro u 45. godini života kada je tokom spavanja pretrpio srčani udar.

Niki Lauda je kasnije napisao nekoliko knjiga, a godinama nakon okončanja svoje karijere je radio ponovo u Formuli 1. Prešao je put od čovjeka kojeg se odrekla rođena porodica, koji je podizao kredite kako bi sebi kupovao mjesta u timovima F1, pa do svjetskog šampiona i jednog od najvećih vozača u historiji Formule 1.

 

Rečenica koja je probudila nadu da se Schumacher oporavlja... 

Za mnoge je nada da bi Michael Schumacher ponovno mogao biti onaj stari davno nestala. No nada da bi se legenda Formule 1 ipak mogla barem dovoljno oporaviti kako bi imala donekle dostojan život naglo je oživjela nakon jedne 'neoprezne' rečenice njegove menadžerice Sabine Kehm.

- Tijekom svoje aktivne karijere Michael je sačuvao većinu svojih bolida, odijela i kaciga. U ovom trenutku smo u planiranjima da ih predstavimo javnosti u muzeju koji želimo otvoriti u čast njegovih uspjeha - rekla je Kehm i tako uzburkala maštu brojnih obožavatelja lika i djela njemačkog genijalca da se ovo 'mi' odnosi upravo na njega te da Schumi sudjeluje u navedenim planiranjima bez obzira što je još u intenzivnom programu oporavka.

A mašta, nada i nagađanja zapravo su jedino što i preostaje javnosti s obzirom da Michaelova obitelj u strogoj tajnosti čuva sve detalje vezane uz njegovo zdravstveno stanje.

Schumi je osvojio najviše naslova prvaka (sedam) u povijesti Formule 1, a tešku nesreću doživio je na samom kraju 2013. godine na skijanju u Francuskoj. I dok se u prvi trenutak nije činilo da je ozljeda glave ozbiljnija, pa neki svjedoci čak kažu da je i pričao prilikom ukrcaja u helikopter, kasnije se ispostavilo da Michael ima po život opasne ozljede.

Šest je mjeseci bio u komi, a liječnici su mu tijekom operacije odstranili niz krvnih ugrušaka na mozgu. I dok je njegovo stanje i dalje upitno, dio javnosti uvjeren je kako će se takav borac sigurno oporaviti, a neki čak zagovaraju teoriju da je već na jako dobrom putu, no obitelj ga ne želi izložiti medijima dok oporavak ne bude potpun. Liječnici su pak njegovo stanje opisali izuzetno ozbiljnim, a ubrzo nakon nesreće morao je proći dvije operacije kojima su mu spašavali život.

Iz kome se probudio sredinom 2014., no po nekim informacijama i dalje je nepokretan i ne  može govoriti, a o njemu se brine čitav niz vrhunskim liječnika u njegovu domu u Švicarskoj.
  
Tko ga ne bi htio! Prodaje se Schumijev šampionski bolid 
  Najtrofejniji vozač Formule 1 u povijesti, veliki Michael Schumacher nalazi se u komi već četiri godine nakon teškog pada na skijanju u francuskom Meribelu. Schumi će se uskoro iz svojeg doma u Švicarskoj preseliti u SAD kako bi bio podvrgnut posljednjoj operaciji.

Strani mediji navode da će biti posljednja i neovisno o konačnom ishodu iste, liječnici će odustati od daljnjeg liječenja. Tako da nadamo se da će posljednja operacija konačno donijeti nekakve pozitivne rezultate.

A sada će njegov šampionski bolid iz 2001. godine na aukciju. Naziv bolida je Ferrari F2001 i njime je Michael osvojio svoju četvrtu od sedam titula svjetskog prvaka. Dražba će se održati u New Yorku.

Ovim bolidom Schumacher je Ferrariju donio 11. konstruktorski naslov, a koliko je bio nadmoćan pokazuje podatak da je F2001 na svakoj utrci na kojoj je sudjelovao završavao na postolju. Usput je postavio rekorde na mnogim stazama.

Schumacher je titulu 2001. godine također osvojio na dominantan način pobijedivši na 9 od 17 utrka, a na kraju je imao gotovo dvostruko više bodova od prvog pratitelja McLarenova Davida Coultharda.

Bolid je u voznom stanju s 3.0 V10 motorom koji radi na osam i pol tisuća okretaja te razvija 900 konjskih snaga. Bolid će se prodavati putem aukcijske kuće Sotheby's 16. studenog, a očekuje se da će doseći iznos od 4 milijuna dolara.

ŠOKANTAN POTEZ ŠUMAHEROVE PORODICE, FANOVI OGORČENI: Objavili fotografije Mihaela snimljene uoči nesreće (FOTO)

 

Slavni vozač Formule 1 Mihael Šumaher doživio je tešku nesreću u decembru 2013. godine, pri čemu je zadobio teške povrede.

Njegova porodica krije od javnosti njegovo trenutno stanje, zbog čega su fanovi ogorčeni.

Dodatno ogorčenje izazvao je postupak porodice koja je na službenoj stranici velikana Formule 1 objavila fotografije Mihaela snimljene 2013. godine uoči nesreće. Šumaher je pozirao za jedan čuveni makazin u kaubojskom šeširu i kožnoj jakni.

Ovaj njihov potez je izazvao lavinu negativnih komentara.

- Ne razumijem porodicu koja postavlja takve fotografije, ali ništa ne objavljuje o njegovom zdravstvenom stanju - jedan je od komentara navijača.
 
- Fanovi moraju da budu obavješteni kako mu je. On je osoba od javnog interesa i ima mnogo obožavatelja - pojasnio je neko u komentarima.

Pogledajte najbolju vožnju Mihaela Šumahera:

Porodica Mihaela Šumahera..

thumb460-109236-1sumaher

Schumacherova žena prodala privatni avion i luksuznu kuću 

Michael Schumacher stradao je na skijanju prije gotovo 14 mjeseci. Schumacher je pao i udario glavom. Nakon mjeseci provedenih u umjetnoj komi sedmerostruki prvak u Formuli 1 oporavlja se od nesreće. No Michael, kojega su prebacili na kućnu njegu u svoj dom u Švicarskoj, oporavlja se polako. Nijemac ne može govoriti, kretati se, a tek je na trenutke svjestan. Njegovi troškovi liječenja sve su veći.

Iako je u karijeri zaradio pravo bogatstvo, Michaelova supruga Corinna Schumacher prodala je privatni avion za 34,4 milijuna eura kao i luksuzno imanje za odmor u Trysilu sjeverno od Osla u Norveškoj. Schumacheri su to imanje imali u posjedu 20 godina, a Corinna ga je prodala za 2,8 milijuna eura. 

Troškovi liječenja dosad su se popeli na 14 milijuna eura. Corinna je većinu novca od prodaje imovine uložila u prenamjenu doma u Švicarskoj u kojem se Michael liječi. O njemu brine tim od 15 liječnika na čelu s profesorom Jean-Francoisom Payenom, koji ga je operirao nakon nesreće

46a748a174f432551d12

4ae2526517d865beef4e

6da101e465777280aee0

FOTO Kći Michaela Schumachera pljunuti je otac

GINA SCHUMACHER ima 20 godina i nevjerojatno podsjeća na svog oca. Bavi se jahanjem i jedna je od najboljih u svojoj disciplini.

Nedavno je za Njemačku nastupala na natjecanju u Švicarskoj i osvojila zlatnu medalju, a o njezinoj ljubavi prema konjima svjedoče i česte objave na Instagramu.

ginaschnas

Nedavno je za Njemačku nastupala na natjecanju u Švicarskoj i osvojila zlatnu medalju.

gina

 A o njezinoj ljubavi prema konjima svjedoče i česte objave na Instagramu.

gina2

Zaista liči na oca.

gina3

Zlatna medelja..

gia4

Od 29. prosinca 2013. Michael Schumacher više nije Michael Schumacher, a u kakvom je točno stanju nakon tri godine u bolničkoj postelji, znaju jedino najbliža obitelj i prijatelji, a oni se trude nastaviti svoj život kao da je Schumi s njima.

Sin Mick slijedi očeve stope, a kći Gina Maria strasti svoje majke. Mick je počeo voziti juniorsku formulu i iduće godine prijeći će u Formulu 3, zasad još nije dobar kao otac, ali ima sve predispozicije da će to i postati.

Tri godine nakon nesreće vijesti o stanju legendarnog vozača Formule 1 vrlo su rijetke, obitelj i prijatelji ne žele pričati o tome, većinu vremena provode u molitvi i rijetko se obraćaju javnost. Posljednje što se o njemu zna otkrio je obiteljski odvjetnik Felix Damm.

"Michael ne može hodati, ne može ni ustati bez pomoći specijaliste koji je stalno s njim", otkrio je.
Navijači ga nisu napustili, nego su našli način da njihova podrška dođe do njega, kad mu već ne mogu fizički prići. Napravili su službeni kanal na Twitteru, na kojem svi koji ga vole mogu ostaviti poruku, a učinili su to kako se ne bi osjećao napušten i da bi pomogli njegovu oporavku.

Bio bi šef Ferrarija i navijao za sina

Što bi se desilo da je tog kobnog dana ostao kod kuće? Vjerojatno bi "sjedio" kraj sina Micka u bolidu, poticao ga i davao mu savjete. Sigurno bi bio šef Ferrarijeve F1 momčadi, sličnu ulogu koji Niki Lauda ima u Mercedesu i to bi funkcioniralo besprijekorno. Bio bi odlična spona između izvršnog direktora Marchionnea i vozača. Birao bi vozače i mehaničarima otkrio što je potrebno za stvaranje bolida koji osvaja naslove.

Karijeru je završio u Mercedesu, ali da ga je momčad koja ga je pretvorila u legendu pozvala, ne bi je odbio. Vjerojatno bi i mali Mick vozio na Ferrarijevoj vozačkoj akademiji, samo da tog jutra prije tri godine nije skijao....

Ne propustite