Ko je tvrdoglavi Bosanac koji je blokirao proizvodnju Volkswagena?
Zaustavljanje proizvodnje Volkswagen Grupe zbog okršaja s dobavljačima postala je top tema sedmice u evropskim medijima, a kako se ispostavilo, vlasnik grupacije u čijem su vlasništvu dvije prkosne firme je bosanskohercegovački poduzetnik Nijaz Hastor, koji sa Volkswagenom surađuje od samog početka svoje karijere.
Rođen je 1. januara 1951. godine u Ustiprači, naselju smještenom u blizini Goražda. Hastor je srednjoškolsko obrazovanje završio u Goraždu, a Ekonomski fakultet u Sarajevu 1974. godine. Po završetku školovanja počeo je raditi u Tvornici automobila Sarajevo (TAS).
U Tvornici automobila Sarajevo, Hastor je imao 49 posto vlasništva. Hastor je 1989. godine prešao raditi u Volkswagen u Wolfsburg. U Njemačkoj je počeo razvijati vlastiti biznis s Prevent DEV tvrtkom, koja proizvodi dijelove za njemačku automobilsku industriju.
Sve je počelo sporom Volkswagena i dvaju dobavljača, tvrtki CarTrim i ES Automobilguss iz grupacije Prevent DEV, njemačke tvrtke u vlasništvu najbogatijeg bosanskohercegovačkog poduzetnika Nijaza Hastora.
Tvrtke CarTim, proizvođač kožnih i tekstilnih presvlaka i ES Automobilguss, proizvođač kutija mjenjača, prestale su isporučivati djelove još prošle sedmice, a dvije kompanije su optužile Volkswagen za otkazivanje ugovora bez ikakvog obrazloženja i kompenzacije i od njemačkog proizvođača zahtijevali naknadu štete.
Prevent je tražio odštetu u iznosu od 58 miliona eura za troškove pripreme proizvodnje u okviru ugovora vrijednog 500 miliona dolara s tvrtkom CarTrim, dogovoren za sljedeću godinu. Kako je VW to odbio, kompanije su obustavile isporuku dijelova i time natjerale njemačkog proizvođača na zaustavljanje proizvodnje.
Nakon maratonskih cjelonoćnih pregovora između Volkswagena i dobavljača oko obustave isporuke dijelova, zbog koje je početkom sedmice zaustavljena proizvodnja Volkswagenovih najpopularnijih modela Golf i Passat; iz VW Grupacije su poručili da je sporazum ipak postignut.
Iako nisu poznati svi detalji, Reuters javlja da su dobavljači pristali nastaviti isporuku dijelova, pa oko 28.000 radnika zaposlenih u šest Volkswagenovih tvornica može postepeno nastaviti s proizvodnjom.
(Novi.ba)