Snalažljivost na djelu: Automobile iz poplava prodaju za 4.000 eura

Region
Snalažljivost na djelu: Automobile iz poplava prodaju za 4.000 eura
Kupite polovan automobil, star četiri godine, za koji je prodavac "dao ruku“ da radi, samo je zaglavljen mehanizam na desnom prozoru i unutra se osjeća neki čudan, pomalo ustajao miris.

Kupite polovan automobil, star četiri godine, za koji je prodavac "dao ruku“ da radi, samo je zaglavljen mehanizam na desnom prozoru i unutra se osjeća neki čudan, pomalo ustajao miris.

Poslije mjesec dana i drugi prozor krene kočiti, poslije dva crkne servo volan, poslije tri se pokvari elektronika, a ustajao miris se i dalje osjeća.

I onda odete kod majstora i saznate da je automobil, zapravo, "nastradao" u majskim poplavama.

Upravo to se dogodilo Urošu K. (29) iz Kragujevca, piše B92.

"Ljetos sam, na jednom autoplacu u Čačku, kupio žutu 'škodu fabiju', koja je na prvi pogled zaista izgledala sasvim OK. Farba je bila očuvana i kola su išla super. Kako su mjeseci prolazili, kao da je sve krenulo otkazivati. Kad mi je, poslije dva mjeseca, otkazao servo volan, otišao sam kod majstora i on mi je poslije nekoliko dana rekao da su morali zamijeniti cijeli mehanizam, jer je pukao kad su pokušali ga popraviti. Znajući da su kola relativno mlada, to mi je bilo jako čudno", priča on.

Jer, naravno, kad kupite auto koji je 2009. godište i platite ga 4.000 eura, ne očekujete da će vam se nešto toliko brzo pokvariti. Ali to nije bio kraj. Nedugo zatim, na automobilu se pokvarila elektronika i farovi nisu radili ispravno, a unutra je počeo da se osjeća nekakav miris paljevine.

"Kad sam kupio kola, primjetio sam da, kad malo duže stoje zatvorena, iz njih krene da isparava pomalo ustajali miris. Kupovao sam osvježivače, ali ništa. Onda je počeo se osećati miris paljevine, plina, pa sam se uplašio da se nešto nije zapalilo", objašnjava Uroš.

On je tad, odvezao vozilo kod majstora na generalnu provjeru, koji je ubrzo utvrdio da je njegov auto izvučen iz poplave. Automehaničar i električar Vladimir O. kaže da mu je bio dovoljan jedan pogled, da u svoju tvrdnju bude potpuno siguran.

"Čim sam primjetio blato i travu na kablovima za elektriku znao sam koliko je sati. To sam potvrdio kad sam izvukao pojas do kraja i na njemu, također, našao blatnjave tragove, što znači da su ga samo spolja oprali. Sredio sam već 7, 8 automobila koji su izvučeni iz poplava, ali Urošev je stvarno urađen 'ofrlje'. To se radi do najsitnijih detalja", priča on.

Vladimir kaže da je, za razliku od Uroševe žute “fabije”, većina automobila iz poplave “zamaskirana” toliko dobro, da bi rijetko koji kupac mogao primijetiti da nešto nije u redu.

"Laik neće moći vidjeti, jer se to spolja ne vidi, ali majstor zna gde da pogleda. Mnogo mi je ljudi dolazilo sa sličnim problemima i nevjericom u očima kad im kažem da su im kola bila poplavljena", kaže on.

Ovakvih slučajva ima širom Srbije, a pogotovo u Beogradu, koji je jedno od najvećih tržišta poplavljenih automobila. Jedan od beogradskih automehaničara Nikola S. priča da je prije neki dan radio na automobilu, koji je do krova bio pod vodom.

“Auto je bio u totalnom rasulu, a spolja je djelovao potpuno očuvano. Bilo je blata pod haubom, ispod tapacirunga na vratima, u štop svjetlima. Kad sam rekao čovjeku da su ga prevarili, prvo nije mogao poverovati, a poslije je samo odmahnuo i rekao 'Pa šta sad da radim, nemam pare za drugi'. Dolazio mi je i čovjek koji je htio srediti kola iz poplave za prodaju, ali kad sam vidio da će dijelovi koji treba da se zamijene koštati preko 3.000 eura, odustao sam od posla. Ko zna šta je bilo s tim kolima”, kaže Nikola.

Nijedan automobil iz poplave nije sređen u potpunosti, priča on. Kako se voda uvlači u sve pregrade i tako pravi veliku štetu, potrebno je zamijeniti skoro sve dijelove, da bi automobil funkcionisao normalno. Ali, to se ne isplati prodavcima, jer nijedan nije spreman da se “isprsi” za toliko novca.

Majstori su saglasni da su takvi automobili “pokretne bombe” i savjetuju da se pri kupovini polovnih automobila potraži njihova dijagnoza.

Novo