Jedan kaput, jedna važna poruka
U jeku sveprisutne Vetements groznice i medijske opsjednutosti kreativcima s područja bivšeg SSSR-a, još je jedan ruski dizajner privukao pozornost kritike. Radi se o izrazito talentiranom Tigranu Avetisyanu koji je svojom prošlom kolekcijom prezentiranom u Parizu iz komercijalnog skrenuo u sasvim konceptualnom smjeru i mnoge potaknuo na razmišljanje.
Radi se o kolekciji proljeće/ljeto 2017. koja se sastoji se od dvanaest modela identičnog kaputa s natpisom „nothing changes“ na leđima, a naziv kolekcije „In the loving memory of Spring/Summer 2014“ otkriva kako je autor reciklirao jedan od modela svog tadašnjeg repertoara potencirajući pitanje hiperprodukcije u modnoj industriji. „Kolekcija je moj osvrt na trenutnu vrijednost kreativnosti u industriji koja se sve više fokusira na prodaju i masovnost.
Zbog toga sam odlučio ne dizajnirati ništa novo i stvoriti jaku poruku koja će možda nekog potaknuti na razmišljanje,“ pojasnio je dizajner. Sve brži tempo rada, naporan raspored proizvodnje, pritisak trgovaca i površnost medija – sve su to problemi s kojima se dizajneri danas susreću, a uzrok je, smatra Avetisyan, usmjerenost zaradi i njome potaknuta hiperprodukcija.
Iako relativno anoniman, Avetisyan je modnim insajderima zapravo dobro poznat. Diplomirao je na Central Saint Martinsu nakon čega je za završnu kolekciju dobio stipendiju LVMH-a, a njegove kreacije danas prodaju Opening Ceremony, 10 Corso Como, Machine-A i mnogi drugi koncept-butici diljem svijeta. Drugim riječima, radi se o dizajneru neupitnog talenta i probrane publike čija ga nespremnost na kompromis zbog komercijalnog uspjeha stavlja uz bok Gvasaliji i njegovom timu.
Avetisyan smatra kako je trenutni sustav neodrživ i pita se tko zaista treba sve te nove haljine ili kapute. Ne bi li bilo bolje imati manje, a kvalitetnije, kupovati rjeđe, a promišljenije? Otprilike kao što je prije dosta godina izjavila Vivienne Westwood – „Kupuj manje, pomno biraj i kombiniraj.“ Iako sasvim u pravu, Avetisyan je svjestan kako promjena ne može nastupiti preko noći. Ipak, činjenica kako sve više kreativaca ustaje protiv neodrživog sustava masovne proizvodnje i utrke s nedostižnim komercijalnim ciljevima, daje naslutiti kako bismo u skoroj budućnosti možda mogli svjedočiti toliko željenoj promjeni.
(elle.hr)