Čapljinci traže bržu gradnju autoceste i poštivanje propisa

Bosna i Hercegovina
Čapljinci traže bržu gradnju autoceste i poštivanje propisa
Izgradnja autoceste na južnom kraku koridora Vc, nakon skoro jednoipogodišnjeg zastoja, sve su prilike, bit će opet pokrenuta. Nova faza u tom smjeru bila je javna rasprava o studiji procjene utjecaja na okoliš za izgradnju dionice Buna – Počitelj.

Izgradnja autoceste na južnom kraku koridora Vc, nakon skoro jednoipogodišnjeg zastoja, sve su prilike, bit će opet pokrenuta.  Nova faza u tom smjeru bila je javna rasprava o studiji procjene utjecaja na okoliš za izgradnju dionice Buna – Počitelj.


Aida Muminović, ispred ovlaštene konSultantske kuće CETEOR Sarajevo, predstavila JE studiju utjecaja na okoliš, nakon čega se povela rasprava u kojoj su sudjelovali građani, predstavnici nevladinog sektora, zatim predstavnici Općine Čapljina i nadležnog kantonalnog Ministarstva. Uglavnom se ukazivalo se na manjkavosti studije, govoreći da je uopćena tamo gdje je trebala biti konkretna i obrnuto. Tako je Marinko Dalmatin iz udruženja “Lijepa naša” primijetio da “studija više tretira periferne, manje bitne stvari, nego one konkretne vezane za trasu kojom će autocesta prolaziti”.

Posebno kritični prema studiji bili su članovi Lovačkog društva “Galeb”. Sekretar Zdravko Pranić je dovodeći u pitanje podatke o fauni kazao da “lovačko društvo nikada niko nije kontaktirao”. Upozorio je kako, na primjere, prolaz za vuka treba biti između 80 i 100 metara, a ne “neka cijev ili cestovni prolaz”. “Kroz takve prolaze samo muka može natjerati vuka”, kazao je Pranić ističući da nije riječ o lovačkom hiru nego čisto privrednom pitanju jer “odstrjel jednog vuka plaća se i do 5000 eura”.

Sekretar Pranić je naveo i neke druge manjkavosti, npr., vrijeme prikupljanja podataka, kao primjer navodeći da je prebrojavanje gmazova obavljano u februaru, “iako svako zna da je za njih tada sezona mirovanja!?”. Iskustva s gradnjom dviju poddionica na trasi autoceste kroz Hercegovinu potakla su kritička promišljanja.

Pa tako, npr., javnost do sada nije upoznata s arheološkim nalazima na izgrađenom dijelu trase, iako je jedan broj gomila neosporno uništen i slično...
Čapljinci su promišljajući o studiji procjene utjecaja na okoliš za izgradnju dionice Buna – Počitelj bili konstruktivni tražeći da se propisi poštuju, te da se gradnja ubrza.

 

izvor: večernji list

 

Novo