BLOKADA NA KORIDORU

Aktuelno
BLOKADA NA KORIDORU
Bučin optimizam je „frcao“ jer je tog dana potpisan ugovor o izgradnji dionice Koridora Vc Klopče - Pečuj (Donja Gračanica) ukupne dužine 5,78 kilometara. Ugovor su potpisali Jasmin Bučo, Hamed Ramić, direktor Euro-asfalt d.o.o. Sarajevo, Denis Lasić ministar prometa i komunikacija FBiH u svojstvu supotpisnika, i u ime izvođača radova Josip Kuzmanić, direktor regije Strabag AG, Austrija. Dakle prije nekih petnaestak dana trebalo je biti otvoreno prvo gradilište na Koridoru Vc, ali do toga još nije došlo, pa novi investicioni ciklus (vrijedan 892 miliona eura) u izgradnji najvažnijeg infrastrukturnog objekta u Bosni i Hercegovini još nije počeo.

 

„Nastavljamo radove punom parom od polovine maja“, izjavio je na ovogodišnji Dan pobjede nad fašizmom, sad već, tadašnji v.d. direktora JP Autocesta FBiH Jasmin Bučo.

Bučin optimizam je „frcao“ jer je tog dana potpisan ugovor o izgradnji dionice Koridora Vc Klopče - Pečuj (Donja Gračanica) ukupne dužine 5,78 kilometara. Ugovor su potpisali Jasmin Bučo, Hamed Ramić, direktor Euro-asfalt d.o.o. Sarajevo, Denis Lasić ministar prometa i komunikacija FBiH u svojstvu supotpisnika, i u ime izvođača radova Josip Kuzmanić, direktor regije Strabag AG, Austrija. Dakle prije nekih petnaestak dana trebalo je biti otvoreno prvo gradilište na Koridoru Vc, ali do toga još nije došlo, pa novi investicioni ciklus (vrijedan 892 miliona eura) u izgradnji najvažnijeg infrastrukturnog objekta u Bosni i Hercegovini još nije počeo.  

A sve ustvari stoji zbog dvije stvari; dogovora kojeg imaju HDZ i SBB sa jedne, te SDA i HDZ sa druge strane, i naravno određivanja prioriteta u gradnji i trošenju para.

Krajem aprila ove godine, istekao je mandat Nadzornom odboru JP Autoceste FBiH na čelu sa Zlatanom Lovrićem. Federalni premijer Fadil Novalić je odmah pozvao predsjednika Federacije BiH Marinka Čavaru, ministricu financija Jelku Miličević, ministra prometa i komunikacija Denisa Lasića, i Jasmina Buču kako bi „svako poslagao svoje“ u upravu JP Autoceste FBiH. Pošto je Fahrudin Radončić, isključivo uz saglasnost Dragana Čovića, u martu ove godine kandidovao privatnika iz Ljubuškog Đenana Salčina za direktora Autocesta, premijer Novalić je po instrukciji iz vrha SDA na spomenutom sastanku izložio budući sastav uprave JP Autoceste FBiH;

Direktor Đenan Salčin (SBB), Jasmin Bučo (SDA) izvršni direktor za projektovanje i građenje, dok će se za člana Gradskog odbora HDZ Jugozapad Mostar i v.d. izvršnog direktora za projektovanje i građenje Marina Jelčića „naći neko mjesto“. Pozicija izvršnog direktora za projektovanje i građenje najbitnija je u operativnom smislu, jer je njegov potpis presudan kada je u pitanju ocjena za ispunjenost uslova za početak gradnje na nekoj od dionica. Zato je i potpisivanje ugovora za dionicu Klopče – Pečuj bio vanredan potez zahtjevan od SDA kako bi Bučo sa mjesta izvršnog direktora za projektovanje i građenje, mogao davati saglasnost za prioritentnu izgradnju dionica na području Konjica, Zenice prema Doboju, dok bi dionice u zapadnoj Hercegovini bile na čekanju.         

„Malo morgen“, navodno je u šali rekao Dragan Čović kada ga je Marinko Čavara informirao da SDA inzistira na Jasminu Buči

Hadezeova strategija što dužeg otezanja imenovanja, prvo novog Nadzornog odbora, a onda i uprave JP Autocesta FBiH uporište ima u projektu, za novih 30 kilometara od Međugorja do Mostara jug. Pošto su usvojene izmjene i dopune Zakona o eksproprijaciji, dva projekta vrijedna 100 miliona eura na dionici Počitelj - Međugorje uključujući most Počitelj trebaju biti  potpisana dva ugovora o početku gradnje u julu ove godine. Očito je da Dragan Čović upravo oteže dok se ne potpišu ova dva ugovora kako bi njegov izvršni direktor Marin Jelčić i novi Radončičev ( ili Čovićev?) direktor Đenan Salčin novčana sredstva mogli usmjeriti u Hercegovinu, a ne za šest projekata u „bošnjačkom dijelu autoceste“.

I ako se ove „sitnice“ u nikad čvršćoj vladajućoj SDA-HDZ-SBB koaliciji i prebrode, predstoji bitka oko para za dionice Buna – Počitelj vrijedna 30 miliona eura i za preostalih 160 miliona eura za dvije dionice između Mostara i Bune gdje se očekuje i najveća unutarhercegovačka svađa SDA i HDZ oko amandmana na prostorni plan kojim se treba okončati višegodišnji spor oko pitanja kuda trasa treba prolaziti na području Blagaja.

Bilo kako bilo, što više koalicioni partneri budu otezali sa početkom izgradnje, „penali“ na već odoborena kreditna sredstva iz međunarodnih izvora samo će rasti. Bravo stručnjaci! 

 

 

Novo