Javna rasprava o načinu rada Ureda za pritužbe javnosti MUP-a ZDK
Tokom panel diskusije na okruglom stolu “Šta građani trebaju znati o Uredu za pritužbe javnosti”, koji je održan u organizaciji Komisije za nadzor rada policije Skupštine Zeničko-dobojskog kantona u svrhu promocije uloge i značaja Ureda za pritužbe javnosti MUP-a ZDK, izrečene su različite ocjene o radu i ulozi ovog ureda, ali i dato nekoliko prijedloga i inicijativa za aktivnije učešće javnosti u njegovom djelovanju.
Uz aktivno učešće čelnika i zatupnika Skupštine ZDK, članove kantonalne vlade, predstavnika policijskih uprava, akademske zajednice, nevladinog sektora i brojnih građana, nastojalo se javosti približiti rad i svrha postojanja ureda, kao jednog od legalnih mehanizama za zaštitu prava pred djelovanjem službenika policije.
Zabilježeno je da se Uredu za pritužbe javnosti MUP-a ZDK svake godine podnese po nekoliko stotina pritužbi, ali se najveći broj tih pritužbi odbaci kao neosnovane, jer podnosioci nisu upoznati s osnovnom obavezom rada ovog ureda, koji u Zeničko-dobojskom kantonu funkcionira od 2004.godine.
"Ured nije pod bilo čijim nadzorom i u njemu su građani koji ne pripadaju niti jednoj političkoj stranci. Suština njegovog djelovanja je da on bude geometrijska sredina između građana i policije, ali ne kao metod pritiska na policiju i podilaženja građanima koji neosnovano prijavljuju policiju", rekao nam je predsjedavajući Ureda za pritužbe javnosti Mladen Veseljak.
U diskusiji je istaknuto da mnogi građani često ne znaju iskoristiti svoja prava, i da u narednom periodu treba im ukazati način da znaju kako mogu iskoristiti svoja prava ukoliko se osjećaju ne uvaženo ili ne bezbjedni, ili ukoliko se osjećaju oštećeni za ljudsko, demokratsko ili zakonsko pravo. Koliko je ova tema organiziranog okruglog stola bila aktuelna pokazuju i brojne diskusije učesnika, koji su ukazali na osnovne probleme u radu Ureda za pritužbe javnosti MUP-a ZDK, ali i na neophodnost efikasnije edukacije građana u korištenju svojih prava u ovoj oblasti.