Verbić: Diskutovati šta je najbolje rješenje za đake
Ministar prosvjete, nauke i tehnološkog razvoja Srđan Verbić izjavio je danas da ne izbacuje vjeronauku iz škole, već da želi da se diskutuje o tome šta je najbolje rješenje za đake.
On je za B92 rekao da je moguće da su neki zaprepašćeni stavom ministra prosvjete prema vjeronauci, dodajući da mu se čini da je taj stav, u ovom trenutku, poželjan za društvo u cjelini.
"Uveli smo predmete koji razdvajaju đake i to ne na osnovu onoga što oni žele da uče ili onoga što je njihova motivacija, interesovanje, već na osnovu toga kako se njihovi roditelji izjašnjavaju, da li su pravoslavci, muslimani, ateisti", rekao je Verbić.
Kako kaže, na osnovu toga đak u prvom razredu osnovne škole bira šta će da uči, odnosno on čak i ne bira jer mu roditelji napišu na koji će predmet ići.
Navodeći da su uštede potpuno sekundarna stvar u toj priči, on je istakao da je reč o tome šta je dobro za đake, odnosno, šta je najbitnije da svi oni imaju najbolje moguće obrazovanje u tom trenutku.
"Po meni bi bilo najbolje da imamo jedan predmet u kome se đaci uče toleranciji", rekao je Verbić dodajući da je početkom 2000-tih bilo predloga da imamo jedan predmet koji izučava svu religiju.
Kako kaže, to nije prošlo i sada imamo rješenje za koje niko od nas ne može da tvrdi da je doprinijelo ciljevima obrazovanja.
Objašnjava i da je to tema za javnu diskusiju i da se o tome mora razgovarati.
"Napravili smo predmete koji odvajaju đake i zbog kojih, činimi se, imamo i probleme, naručito u multietničkim sredinama. Moramo da razgovaramo o tome da li je to najbolje rješenje, a ako se ispostavi da jeste onda ostavljamo tako", rekao je Verbić dodajući da nije siguran da to jeste najbolje rješenje.
Ministar je podsjetio i da je predložio da se izučavanje vjeronauke i građanskog sa 12 godina smanji na četiri.
"To je nešto što bi trebalo da se uradi prije svega zato što imamo više časova u školi nego što je zakonom dozvoljeno. Ne kažem da su samo ta dva predmeta pojela sve raspoložive časove jer ima i drugih predmeta, ali nastavni plan mora da se mijenja da bi bio u skladu sa zakonom", rekao je Verbić dodajući da pitanje nastavnog plana može odvojeno da se tretira od toga da li je podijela na vjeronauku i građansko najbolje što može da smislimo.