Afere tresu Autoceste FBiH: Uslijedio je novi udarac – iz Evrope

Bosna i Hercegovina
Afere tresu Autoceste FBiH: Uslijedio je novi udarac – iz Evrope

Dok je javnost u Bosni i Hercegovini još bila u šoku od izvještaja Federalne revizije, koji je razotkrio niz nepravilnosti u radu JP Autoceste FBiH, uključujući i skandalozno povećanje troškova radova na samo četiri dionice za nevjerovatnih pola milijarde KM (255 miliona eura), uslijedio je novi udarac – iz Evrope.

Ured evropskog javnog tužitelja iz Venecije poslao je obavijest čelnicima Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH da su pod istragom zbog sumnje na korupciju i netransparentno trošenje novca iz evropskih fondova prilikom gradnje dionica autoputa Medakovo-Poprikuše i Ozimice-Poprikuše. Pod istragom su generalni direktor JP Autoceste Denis Lasić, izvršni direktor Autocesta Asmir Dževlan, konsultant u Autocestama Erdal Trhulj i službenica za javne nabavke Katica Vranjković.

Sumnjiči ih se da su, u saradnji s italijanskom firmom Technital, doslovno prepravili finansijsku ponudu, smanjivši je s 4,6 miliona eura na 4,06 miliona eura, čime su od drugorangiranog ponuđača napravili pobjednika.

Predstavnici posredničke firme Trasa izvršili su dodatnu evaluaciju prvobitne ponude i utvrdili da je Uprava Autocesta zamijenila ponude. Umjesto prvobitne od 4,6 miliona eura, ubacili su nižu ponudu od 4,06 miliona eura.

Trasa je slučaj prijavila EIB-u (Evropskoj investicijskoj banci), SIPA-i i pravosudnim institucijama u BiH, dostavivši i originalnu skeniranu ponudu kao dokaz. U međuvremenu, EIB je, s obzirom na to da se radi o sredstvima iz EU, odmah informisao Ured evropskog tužioca.

Dokumentacija u posjedu evropskih istražitelja otkriva još mračniju pozadinu. Osumnjičeni su, prema iskazima svjedoka i dokazima, organizovali sastanak u Istočnom Sarajevu s ciljem da, uz mito od 125.000 eura, dogovore zamjenu ponuda u korist italijanske firme.

U bilo kojoj pravnoj državi, sama istraga evropskih tužilaca bila bi dovoljan razlog za trenutnu smjenu ili ostavku direktora Autocesta. No, u BiH, gdje su institucije u stanju dubokog sna, Lasić i dalje sjedi u fotelji, kao da se ništa ne događa.

Njegov ostanak ozbiljno narušava kredibilitet kompanije pred međunarodnim partnerima, prije svega EIB-om, a budući projekti bi mogli biti u potpunosti blokirani, čime bi BiH, i onako na evropskom dnu po izgrađenim kilometrima autoputa, mogla još dublje potonuti u izolaciju.

Osim toga, povećanje troškova na četiri dionice od 255 miliona eura rezultiralo je krivičnom prijavom Federalnom tužilaštvu, a da ne govorimo o katastrofalnom kašnjenju na izgradnji kapitalnog projekta tunela Prenj.

Autoput koji vodi preko sumnjivih ponuda, istraga, ucjena – ništa je drugo do slijepa ulica.

Vrijeme je da Denis Lasić ode.

Novo