PAD RUSKOG AIRBUSA 321: Ovo su četiri teorije o mogućim uzrocima rušenja
Ruske i egipatske vlasti nastavljaju potragu za tijelima putnika iz Airbusa 321 koji se srušio u Sinaju u subotu. Dijelovi aviona pronađeni su u rasponu od 20 kilometara od mjesta nesreće, a neki mediji prenose da će potraga biti proširena na raspon od 30 kilometara.
Ruske vlasti zabranile su letove aviokompanije Kogalimavija dok se ne utvrde uzroci nesreće. Prema pisanjima Telegrapha, zaposlenici kompanije mjesecima nisu dobili plate.
Egipatski i međunarodni stručnjaci počeli su s istraživanjem uzroka pada ruskog aviona, prenosi BBC koji također donosi i četiri moguća ishoda istrage.
1. Je li avion pao zbog tehničkog kvara?
Egipatski je premijer rekao da je najvjerovatniji uzrok nesreće kvar tehničke prirode, no da je na istražiteljima da to 'dokažu ili opovrgnu'.
Egipatski ministar civilnog vazduhoplovstva Hossam Kamal rekao je da nije bilo znakova bilo kakvih problema tokom leta, što je kontradiktorno ranijim izvještajima koji su tvrdili da je pilot tražio mogućnost vanrednog slijetanja nakon što su let pogodili tehnički problemi.
Aviokompanija Kogalimavija, poznata i kao Metrojet, insistira da je avion Airbus A321, inače star 18 godina, bio spreman za let, a Kamal je dodao da 'provjere prije uzlijetanja nisu pokazale ništa suprotno tome'. Kogalimavia tvrdi da su 'vanjski' faktori krivi za pad, odbijajući tvrdnje da se radilo o tehničkom kvaru.
2. Je li ljudska greška kriva za nesreću?
Vazduhoplovna firma tvrdi da je pilot koji je upravljao avionom imao više od 12 hiljada sati letačkog iskustva - od toga 3.860 u Airbusu tipa koji se srušio - te da isključuju grešku posade kao uzrok nesreće.
Međutim, 'crne kutije' aviona, koje su obje pronađene, otkrit će istražiteljima detalje posljednjih minuta leta te će pokazati je li posada aviona poduzimala neke korake koji su doprinijeli nesreći.
3. Je li avion srušen projektilom?
Stručnjaci za sigurnost s prijezirom su odbacili tvrdnje džihadista koji su aktivni u sinajskom području, a koji su povezani s tzv. Islamskom državom, da su oni ti koji su srušili avion na letu KGL9268.
Visoki ruski zvaničnik zadužen za avijaciju Viktor Soročenko potvrdio je da se avion još tokom leta raspao, no rekao je da je prerano za donošenje zaključaka na temelju prvih informacija o padu aviona.
Avion je letio na visini daleko iznad maksimalnog dometa raketa zemlja-zrak koje prema nekim izvorima džihadisti posjeduju. Njihove su rakete puno slabije od BUK raketa s kojima je srušen let MH17 Malaysia Airlinesa.
Jedan stručni sagovornik BBC-ja rekao je da se i Rusija i Egipat nadaju da ovaj incident nije povezan s terorizmom, što zbog egipatske ranjive ekonomije, što zbog ruske uključenosti u borbu protiv Islamske države u Siriji.
4. Je li na avionu postavljena i detonirana bomba?
Za sada nema čvrstih dokaza koji bi sugerisali da je bomba u avionu uzrokovala njegov pad. Mada postoje pitanja o tome kako bi neki bombaš prošao kroz rigorozne provjere na aerodromu u Sharm el-Sheiku, a jedan stručnjak tvrdi da napad bombom ne može biti isključen, barem ne još.
'Rani izvještaji su rekli da se avion prepolovio u dva dijela i to sugeriše da je riječ o katastrofi te da je moguće da je uzrok tog raspada eksplozija', rekao je profesor Michael Clarke iz instituta Royal United Services.
'U ovom trenutku, ako moramo pogađati šta se dogodilo, ja bih rekao da je bomba na avionu izglednije objašnjenje od rušenja raketom', dodao je profesor Clarke.