Nema više Matterhorna: Slavna čokolada Toblerone mora promijeniti dizajn
Da bi se namirnice plasirale na tržište pod egidom "made in Switzerland", 80% sirovina mora dolaziti iz te zemlje, a tamo se mora odvijati i veći dio prerade. Za mliječne proizvode udio švicarskih sastojaka mora iznositi 100%, osim onih koji se ne mogu proizvesti u Švicarskoj, poput kakaa. Studije su pokazale da se određeni proizvodi s oznakom 'proizvedeno u Švicarskoj“ prodaju po cijeni 20% višoj od usporedive robe drugog podrijetla, pri čemu prodajna cijena raste čak do 50% za luksuzne artikle.
Zbog kršenja marketinških ograničenja koja se odnose na upotrebu švicarskih zaštitnih znakova, slika planinskog vrha Matterhorn morat će biti uklonjena s etikete Tobleronea kada se dio proizvodnje čokoladice preseli izvan Švicarske. Planina visoka 4478 metara, čiji gotovo simetrični piramidalni vrh zrcali oblik čokoladice s bademom i medom, bit će zamijenjena tipičnim alpskim vrhom, priopćio je američki vlasnik konditorskog brenda Mondelez.
- Redizajn ambalaže uvodi modernizirani i pojednostavljeni planinski logotip koji je usklađen s geometrijskom i trokutastom estetikom - rekao je glasnogovornik Mondeleza za novine Aargauer Zeitung. Također, na pakiranju Tobleronea više neće smjeti pisati 'Proizvedeno u Švicarskoj'. Zakon o zaštiti 'švicarstva' iz 2017. ograničava upotrebu bijelog križa nacionalne zastave na crvenoj pozadini, kao i ostale pokazatelje švicarskog podrijetla u prehrambenim i industrijskim proizvodima te uslugama, piše Guardian.
Da bi se namirnice plasirale na tržište pod egidom "made in Switzerland", 80% sirovina mora dolaziti iz te zemlje, a tamo se mora odvijati i veći dio prerade. Za mliječne proizvode udio švicarskih sastojaka mora iznositi 100%, osim onih koji se ne mogu proizvesti u Švicarskoj, poput kakaa. Studije su pokazale da se određeni proizvodi s oznakom 'proizvedeno u Švicarskoj“ prodaju po cijeni 20% višoj od usporedive robe drugog podrijetla, pri čemu prodajna cijena raste čak do 50% za luksuzne artikle.
Od 1908. Toblerone se proizvodi u švicarskoj prijestolnici Bernu, a medvjed koji je simbol grada nalazi se unutar slike Matterhorna na ambalaži. Čokolada je dobila ime po spoju prezimena njezina izumitelja Theodora Toblera i torronea, poslastice od nugata i prženih badema tipične za božićne običaje u jugozapadnoj Europi.
Toblerone je 2016. osvojio naslovnice kada je povećao razmake između trokutastih komadića čokolade na pločicama koje se prodaju u Velikoj Britaniji, navodno kako bi mogao prodavati grickalice po istoj cijeni, ali uz težinu smanjenu sa 170 na 150 grama. Godinu dana kasnije, Mondelez je smanjio i težinu Toblerone pločica prodavanih u Njemačkoj, "srezavši" broj trokutastih vrhova s 15 na 11.
Takve "kontroverze" Tobleroneu su donijele besplatan marketing, a prodaja se unatoč bijesu kupaca povećala. Čokoladica je 2018. vratila svoj izvorni oblik. Korporacija Mondelez, koja je od 2012. godine vlasnik Tobleronea, lani je najavila da će od kraja 2023. godine preseliti dio proizvodnje u svoju tvornicu u Slovačkoj, gdje već proizvodi i čokoladu Milka, također izvorno proizvedenu u Švicarskoj.