Sanja je vidjela na rafu tunjevinu od 150 dinara, a na kasi su joj naplatili 212: Evo šta da radite u takvoj situaciji

Region
Sanja je vidjela na rafu tunjevinu od 150 dinara, a na kasi su joj naplatili 212: Evo šta da radite u takvoj situaciji
Beograđanka Sanja Tomić svakog petka kupuje tunjevinu u marketu pored zgrade u kojoj živi u naselju Kotež.

Beograđanka Sanja Tomić svakog petka kupuje tunjevinu u marketu pored zgrade u kojoj živi u naselju Kotež.

Cijena ove konzerve mjenjala se vremenom, što i nije čudno s obzirom da u Srbiji cijene skaču "čim ustaneš iz kreveta", međutim ovog petka dogodila joj se neprijatna situacija - uzela je tunjevinu sa rafa na kojoj je bila zaljepljena cijena od 150 dinara, a na kasi ju je sačekao račun od 212 dinara. Slična situacija ponovila se narednog dana, samo u jednom butiku – na rafu sa dječijim pantalonama stajala je cijena 1490 dinara, a kada je došla na kasu, prodavačica joj je taj odjevni komad naplatila 2.390 dinara. Šta se zapravo radi u ovakvim situacijama i koja su prava potrošača ako je na rafu jedna cijena, a na kasi platite drugu?

Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača „Efektiva“ za Nova.rs kaže da potrošač plaća cijenu koju je zatekao na rafu.

„Prema Zakonu o zaštiti potrošača, potrošač plaća cijenu koja je povoljnija za njega. Dakle, ta cijena se njemu mora naplatiti. On ili kupuje po cijeni na rafu ili ne kupuje robu. Prodavačica može da kaže da ne može u tom slučaju da mu proda proizvod i to je u redu. Ali ako mu prodaje, ne može da mu naplati veću cijenu nego mora nižu čak i ako se desi da mu naplati veću cijenu, on može da se vrati i da traži razliku“, ističe Gavrilović.

Novo