Stručnjak za brending Guven Borča u Tešnju: Imate mnoge prednosti koje morate iskoristiti
Borča je u prvom dijelu predavanja govorio o trendovima brendiranja na primjerima gradova poput Las Vegasa, Pariza, ali i gradova iz Turske poput Burse i Yalvaca koji su se u Turskoj fokusirali na prirodne i društvene okolnosti koje nude
Jedan od najpoznatijih turskih brending stručnjaka Guven Borča je danas u Tešnju održao predavanje na konferenciji "Kako postati brend?", koju su organizovali Općina Tešanj i Fondacija "Bigmev".
Borča je u prvom dijelu predavanja govorio o trendovima brendiranja na primjerima gradova poput Las Vegasa, Pariza, ali i gradova iz Turske poput Burse i Yalvaca koji su se u Turskoj fokusirali na prirodne i društvene okolnosti koje nude.
- Iskoristiti prednosti -
U drugom dijelu konferencije turski stručnjak je govorio o situaciji u Bosni i Hercegovini i Tešnju, govoreći o praćenju trendova na Balkanu i BiH.
"U regionu je industrijalizacija završena i volio bih da govorimo o novim trendovima. Moramo govoriti o trendovima koji se događaju oko nas kako bismo mogli govoriti o tome šta se može uraditi u Tešnju. Bitno je da provedete istraživanja koliko ljudi znaju za vas, za Tešanj ili okolinu i šta vi nudite drugima. Morate uvidjeti za šta je to Tešanj dobar i koliko je poznat po tome u čemu ili za šta je Tešanj dobar. Imate mnoge prednosti i morate to iskoristiti. Osim toga, morate vidjeti koliko imate eksperata ili stranaca i kako su zadovoljni životom i stanjem u Tešnju, ali i Bosni i Hercegovini", rekao je Borča.
Borča je na mnogim primjerima naveo prednosti i mane u marketingu i brendiranju kao i brendiranju grada.
"Prednost je što imate dobru podlogu za razvoj poput hrane, ekologije, obrazovanog kadra kao i etike poslovanja, a kako biste privukli investitore morate uraditi istraživanja o mogućnosti održavanja kompanija, kao i o tome šta nudite, poput kapitala, ljudskih resursa te razmjene iskustava", rekao je Borča.
Dodao je kako poduzetnici i nadležni moraju da se fokusiraju na određene segmente poslovanja grada i okoline kako bi uspjeli.
Razmatrani su i efekti članstva Bosne i Hercegovine u Evropskoj Uniji i šta bi to nosilo Bosni i Hercegovini, a odnose se na poslovanje, marketing i brendiranje u Bosni i Hercegovini.
- Nikada nije kasno za uspjeh -
Učesnici konferencije su diskutovali o procesima brendiranja u Tešnju i okolini i koracima koje treba uraditi kako bi neka firma ili grad postali brend.
Borća je jedan od najpoznatijih stručnjaka u Turskoj na polju brendiranja i marketinga. Od 1997. godine radi kao konsultant za brendove i osniva kompaniju Markam koja radi u Turskoj kao jedan od lidera u marketingu i brendiranju.
Napisao je i sedam knjiga u polju marketinga i brendiranja u periodu od 2002. do 2010. godine. U razgovoru za Anadolu Agency (AA) rekao je kako je BiH nova u svijetu brendiranja, ali da nikada nije kasno za uspjeh uz predanost.
"Ovo područje nije baš najbolje u svijetu trendova i brendinga, ali nikada nije kasno za učenje brendiranju i izlasku u svijet kao brend. BiH ima dobro edukovan kadar koji razumije znanja koja im prenosim i iako im je mnogima ovo nešto novo i čuju to prvi put, razumiju jer su dobro edukovani. BiH ima dobru radnu etiku i ljudske resurse i zašto ne napraviti neke svjetske brendove koji će biti iz BiH. Stvari će se promijeniti i nije sve isto kao u 20. stoljeću i to znači mnogo prilika za sve nas, kako Tursku, tako i BiH. Komunikacija je jako bitna između firmi i pozivam menadžere iz Tešnja, ali i drugih mjesta da se udruže i razmjenjuju iskustva. Brendiranje ne zahtijeva samo da ste biznismen, poduzetnik već i mnoge druge vještine, kao i viziju, a mislim da dosta poduzetnika ovdje to ima", rekao je Borča.
- Doprinos lokalnom razvoju -
Načelnik Općine Tešanj Suad Huskić rekao je kako je današnja konferencija poduhvat koji bi trebao obezbijediti dalji ekonomski rast i razvoj općine Tešanj.
"Mi smo prepoznali da brendiranje lokalne zajednice ti određenih kompanija može doprinijeti lokalnom ekonomskom razvoju i željeli smo da damo dalji doprinos razvoju kompanija. Ovo je vrlo složen proces i dug je to put, zahtijeva određene pretpostavke koje mi dijelom i imamo, te zahtijeva ozbiljno investiranje. Kada govorimo o brendiranju lokalne zajednice, analizirali smo naše prijašnje projekcije o Tešnju i identifikovali smo neke pozitivne stvari koje trebamo sprovesti dalje, ali i neke koje moramo dalje razvijati", rekao je Huskić.
Dženita Kodžaman, generalni sekretar Fondacije "Bigmev", je rekla kako je glavni cilj "Bigmeva" jačanje ekonomskih i drugih odnosa između Turske i Bosne i Hercegovine.
"Željeli smo da konferencijom jačamo kapacitete u BiH. Tešanj smo odabrali jer ima poduzetnički duh i jake firme kao i veliki potencijal, a planiramo nastaviti i sa drugim gradovima u BiH", rekla je Kodžaman.