OVO JE INTERVJU SA KOJIM JE POČELA NOĆNA MORA ZA FACEBOOK: Ko je zviždačica Frances Haugen? Sve što trebate znati!
Ko je Frances Haugen, zviždačica koja je otkrila tajne Facebooka?
Prije nego se danas dogodio veliki pad Facebooka, Instagrama, WhatsAppa i Messengera, u nedjelju navečer u poznatoj američkoj TV emisiji 60 minutes na CBS-u objavljena je priča zviždačice Frances Haugen.
Haugen sebe naziva "zagovornicom javnog nadzora društvenih medija". Ima novu web stranicu, Twitter profil i Instagram račun.
Njena poruka: Želi popraviti Facebook, a ne nauditi mu.
37 -godišnja Haugen bila je zaposlena na Facebooku gotovo dvije godine. Radila je u timu za građanski integritet kao product menadžer za borbu protiv uplitanja u izbore i dezinformacija. Prije rada na Facebooku bila product menadžer u Googleu, Pinterestu i Yelpu.
Šta je natjeralo Haugen da progovori o Facebooku?
Haugen kaže da Facebook ne ulaže dovoljno u to da ova mreža ne bude opasna.
Kaže da je izgubila vjeru u Facebook -ovu predanost zaštiti korisnika nakon što je raspustio tim za građanski integritet nakon predsjedničke utrke 2020.
Facebook je rekao da je posao podijelio različitim timovima. No Haugen kaže da je Facebook prestao obraćati pažnju, što je dovelo do napada na Capitol 6. januara.
"Ono što sam na Facebooku uvijek iznova vidjela bio je sukob interesa između onoga što je dobro za javnost i onoga što je dobro za Facebook", rekla je Haugen u programu CBS News, dodavši kako je Facebook uvijek birao ono što je išlo u korist njihovih vlastitih interesa, kao recimo veća zarada novca.
Tako je kopirala hiljade stranica internih dokumenata za koje kaže da su pokazali da je Facebook lagao javnost o svojim naporima da iskorijeni govor mržnje, dezinformacije i nasilje.
Haugen krivicu nalazi u promjeni algoritma iz 2018. godine koji je dao prioritet postovima s visokim angažmanom korisnika. Interna istraživanja pokazuju da je sadržaj koji izaziva mržnju, koji dijeli i polarizira lakše potiče ljude da izraze ljutnju nego što je to slučaj sa sadržajima koji izazivaju druge emocije - objašnjava Haugen.
ŠTA ONA ŽELI?
Ono što Haugen želi: da zakonodavci poduzmu mjere.
"Nadam se da će ovo imati dovoljno veliki utjecaj na svijet da steknu hrabrost i motivaciju da uvedu propise", rekla je Haugen za 60 minuta.
Ona također tvrdi da su i investitori bili zavedeni.
Prema CBS -u, podnijela je osam žalbi Komisiji za vrijednosne papire i burze, uspoređujući interno istraživanje firme s njezinim javnim primjedbama.
Lena Pietsch, direktorica Facebookovih komunikacija o politici, rekla je: "Ostajemo pri svojim javnim izjavama i spremni smo odgovoriti na sva pitanja koja regulatori mogu imati o našem radu."
ŠTA DALJE?
Haugen će svjedočiti u utorak ujutro na ročištu koje je sazvalo vijeće za zaštitu potrošača Senata. Rasprava bi se trebala usredotočiti na rizik Facebook proizvoda za djecu, ali će obuhvatiti i izbore 2020.
Haugen će Facebook usporediti s duhanskim tvrtkama, prema njezinu pisanom svjedočenju do kojeg je došao Reuters.
“Kad smo shvatili da duhanske firme skrivaju štetu koju su nanijeli, vlada je poduzela mjere. Kad smo shvatili da su automobili sigurniji s pojasevima, vlada je poduzela mjere ", kaže Haugen. "Molim vas da učinite isto ovdje."