Strašno! Prvačići demolirali tek obnovljen školski WC!

Region
Strašno! Prvačići demolirali tek obnovljen školski WC!
U jednoj osnovnoj školi učenici su napravili haos u netom obnovljenom WC-u. Šteta je iznosila 20.000 kuna.

U jednoj osnovnoj školi učenici su napravili haos u netom obnovljenom WC-u. Šteta je iznosila 20.000 kuna. Kad je ravnateljica otkrila krivce, bila je u šoku – toalet su poharala tri prvačića. Njima je to bila igra. Kako njih dovesti u red?
Osoblje zagrebačke osnovne škole dočekalo je iznenađenje u netom obnovljenom zahodu: nove pločice na podu poplavljene, toaleti redom zaštopani, a po zidovima zalijepljene lopte natopljenog papira. Da bi prizor ostao u pamćenju, sve skupa izdašno je poliveno kantom crvene boje koju je domar zaboravio ukloniti iz hodnika.

Autori instalacije brzo su otkriveni i pozvani na razgovor kod ravnateljice. Gospođa s kilometrima prosvjetnog iskustva gledajući ih ostala je potpuno zbunjena. Trojka iz WC-a bili su prvačići.

“Gledali su me i smješkali se nevinim krezubim osmijehom, potpuno nesvjesni da je njihova igra nešto za što im se može izreći pedagoška mjera opomene”, kaže ravnateljica. Nastave li s nestašlucima, nakon opomene slijedi ukor, potom strogi ukor, na koncu i preseljenje u drugu školu.

Ovo je prvi put da su štetu od 20-ak tisuća kuna napravili prvašići, konstatira ravnateljica, odlučna ovoga puta izbjeći kažnjavanje učenika. Svjesna je da izricanje pedagoških mjera naprosto nije više trend.

Prema zadnjim podacima, školske godine 2013./14. ukor je dobilo 1916 osnovaca, a četiri godine prije ukora je bilo 3612. Broj strogih ukora smanjen je s 1333 na 739, dok je brojka najtežih kazni preseljenja u drugu školu prepolovljena.

Podaci za srednje škole bilježe isti trend: 2009./10. izrečeno je 27.425 ukora, a četiri godine kasnije 18.772. Ipak, opomenu pred isključenje zaradilo je 2013./14. čak 8362 učenika, što je oko 3000 više no četiri godine ranije. Broj isključenih učenika iz srednjih škola smanjen je najdrastičnije: s 467 na 137. Ukupni rezultat je da se u posljednje četiri godine broj izrečenih pedagoških mjera u srednjim školama smanjio za gotovo 15 tisuća, a sve manje se kažnjavaju i osnovci koji su u školskoj godini 2013./14. zaradili oko 4500 manje kazni no 2009./10.

Jelena Bićanić, psihoterapeutkinja realitetne terapije i stručna suradnica – socijalni pedagog u osnovnoj školi Matka Laginje u Zagrebu, ne vjeruje u pedagoške mjere. Ima sreću što radi u školi u kojoj učenicima nikad ne izriču ocjenu vladanja “loše”, piše Jutarnji list.

“Što o sebi može misliti dijete koje dobije ocjenu vladanja loše, osim da ne vrijedi i da je loša osoba?” pita se pedagoginja.

“Ako vam netko naredi da nešto morate učiniti, a u to ne vjerujete, činit ćete sve da to izbjegnete. Ako vam naredi netko tko ima moć, tko vas može ‘kazniti’, tada ćete činiti ono što morate da izbjegnete posljedicu. Međutim, čim prođe opasnost od posljedice, djeca više neće činiti ono u što se nisu uvjerili da je dobro za njih i da ima nekog smisla. Zato je naš posao voditi učenike da vide kakvu korist za njih ima ponašanje koje je u skladu s pravilima”, objašnjava Jelena Bićanić, uvjerena da svakoj lošoj ocjeni vladanja i svakoj pedagoškoj mjeri treba prethoditi ozbiljan rad s učenikom na povezivanju i stvaranju odnosa.

 

Novo