Barcelona ograničava kretanje automobilima i na ulice vraća ljude
Navike mobilnosti se mijenjaju, posebno u velikim gradovima. Sve više ljudi koristi carsharing i nema vlastiti automobil. Barcelona je bila evropski grad s najvećom gustoćom automobila. Ali, sada uvodi novu saobraćajnu politiku.
U kasno popodne na jednom križanju u četvrti Sant Antoni u Barceloni ranije se mogla čuti prije svega buka automobila. Sada se čuje razgovor žena. Montse i njene prijateljice, odreda starije gospođe, sjede na klupama i čavrljaju. U svoj omiljeni kafić ne mogu zbog pandemije koronavirusa.
"Trenutno je sve zatvoreno. Mi smo susjede, sve živimo ovdje u blizini. Već sat sjedimo ovdje", kazala je Montes.
Njoj i njenim prijateljicama se sviđa ideja "super-otoka". "Super-otok" se sastoji od više stambenih blokova koji zajednički tvore područje s ograničenjem saobraćaja. U njega automobilima smiju ući samo stanari i dostavna vozila – a i to samo u određeno vrijeme. Taj koncept je osmislila gradska uprava.
Ovaj "super-otok" u četvrti Sant Antoni postoji nešto više od dvije godine. Tamo gdje su ranije vozili ili parkirali automobile sada se nalazi cvijeće, stolovi na kojima je naslikana ploča za igranje šaha, klupe. Asfalt je žutom bojom iscrtan raznim motivima: tako su označena područja na kojima se djeca mogu igrati.
Novi.ba/lix