VJEČNI NEPRIJATELJI: Evo zašto vaš automobil ne podnosi zimu

Automoto
VJEČNI NEPRIJATELJI: Evo zašto vaš automobil ne podnosi zimu
.

Nije tajna da automobili ne vole niske temperature. Gotovo svaka komponenta vašeg vozila pati kad se vanjska temperatura spusti do ništice, a situacija postaje eksponencijalno dramatičnija nakon što živa u termometru počne pokazivati temperature u minusu


Pokretni dijelovi vozila preferiraju obavljanje zadaće pri radnoj temperaturi. Zimi im je taj posao dodatno otežan, jer osim što duže traje taj proces dostizanja radne temperature, sve komponente zbog hladnoće gube na kemijskim i fizičkim svojstvima.

Tako se primjerice ukrućuje komponenta gume te pada tlak u samim pneumaticima. Za svakih deset stupnjeva manje tlak u gumama smanji se za otprilike 0,1 bar. Ovaj je efekt najlakše uočiti ako čuvate automobil u garaži.

Sličan proces odvija se i u motoru: niske temperature učinit će ulje viskoznijim, stoga bi zimi trebalo koristiti ‘tanje’ ulje koje se lakše rasprostranjuje motorom te brže i učinkovitije podmazuje pokretne dijelove.

Bez obzira na viskoznost korištenog ulja, topla je preporuka zimi ostaviti motor da radi tri, četiri minute u prazno kako bi sve pokretne komponente bar djelomično dosegnule optimalne parametre. Istina je da će se automobil brže ugrijati u pokretu, no tada bi ga bar prvih desetak minuta trebalo voziti bez većih opterećenja, a sve iznad 40 km/h, pa tako i uzbrdice, možemo klasificirati kao opterećenje.

Niske temperature imaju izuzetan efekt na akumulatore. Kad temperatura padne na nulu, sposobnost akumulatora da pokrene vozilo prepolovit će se. Olakšat ćete mu posao tako da isključite potrošače električne energije prije gašenja vozila te ih ponovno uključite nakon pokretanja motora. Ako je vaš akumulator stariji od pet godina te vam se čini da ne radi kao prije - svakako ga provjerite i zamijenite prema potrebi.

Stanje rashladne tekućine od iznimne je važnosti u svako doba godine, posebice zimi, te je nužno održavati ispravan omjer antifriza i destilirane vode. Isto vrijedi za sredstvo za čišćenje stakala. Kad smo već kod stakala, rad motora u prazno olakšat će vam i uklanjanje leda. Nikad nemojte koristiti toplu vodu za odleđivanje staklenih površina ili pak uperiti ventilaciju s najvišom temperaturom direktno u zaleđeno staklo jer to može dovesti do pucanja ostakljene površine.

Gumene elemente također treba zaštititi. Preporučljivo je odvojiti metlice brisača od stakla kako se ne bi zalijepile, a brtve vrata treba namazati glicerinom ili silikonskim sprejem za održavanje interijera vozila.

Prati automobil, posebice podnice, preporučljivo je bar jednom tjedno, posebice ako su zimske službe krenule s posipanjem soli po prometnicama. Posvetite pažnju i unutrašnjim stranama blatobrana te uklanjanju prljavštine iz odvoda i kanalica, kao i unutrašnje strane poklopca rezervoara.

Ulje nije jedini fluid kojem smetaju niske temperature. I gorivo na hladnoći slabije hlapi, što rezultira bogatijom mješavinom i neravnomjernim radom motora. Ovaj proces ujedno dovodi do stvaranja većeg udjela vodene pare, što jednako tako ne pogoduje motoru i ispušnom sustavu, posebice ako ste skloni korištenju vozila na kraćim relacijama. Standardno gorivo također je podložnije zamrzavanju, pa zimi održavajte razinu goriva u spremniku iznad dvije trećine rezervoara.

Kako biste izbjegli zamrzavanje goriva, možete koristiti aditive ili goriva koja su namijenjena vožnji na ekstremnim hladnoćama poput Ina Eurodizel Arktik goriva, prvog takve vrste na hrvatskom tržištu. Ovo gorivo razvijeno je od visokovrijednih komponenti koje jamče iznimna niskotemperaturna svojstva, a kombinacijom točke filtrabilnosti najviše -30 °C i točke zamućenja najviše -10 °C osiguran je miran start te neometan rad motora u oštrim zimskim uvjetima.

Novo