Google investira više od pola milijarde dolara u kinesku firmu za e-trgovinu
U okviru danas najavljenog partnerstva, proizvodi s platforme JD.com će se pojavljivati na Googleovom pretraživaču za kupovinu. Naime, Google će investirati više od pola milijarde dolara u kinesku tvrtku za e-trgovinu JD.com u sklopu nastojanja širenja maloprodajnih usluga diljem svijeta, izvijestile su kompanije u zajedničkom priopćenju.
Takve najave stižu u vrijeme kad američki gigant u internetskoj prodaji gura Google Shopping, platformu koja omogućuje klijentima uspoređivanje cijena među različitim trgovcima i trebala bi konkurirati Amazonu, primjećuje AFP.
Tvrtke će povezati lanac nabave i logistička iskustva kineskog diva s tehnologijom Googlea kako bi se kreirala personalizirana maloprodaja nove generacije u tim regijama, uključujući jugoistočnu Aziju, SAD i Europu, stoji dalje u zajedničkom priopćenju.
Kvalitetnija maloprodaja
"Ovo partnerstvo s Googleom otvara široku paletu mogućnosti kako bi se ponudilo kvalitetnije maloprodajno iskustvo klijentima diljem svijeta", izjavio je glavni strateški direktor JD.com-a Jianwen Liao.
Google će investirati 550 milijuna dolara u novcu u JD.com a zauzvrat će dobiti 27,1 milijun novoizdanih redovnih dionica A klase kineskog diva. Te dionice po riječima glasnogovornika JD.com-a odgovaraju približno 1-postotnom udjelu u kompaniji.
Googleov glavni direktor Philipp Schindler kazao je da će tim potezom kupcima omogućiti "kupnju bilo gdje i bilo kada".
Partnerstvo vjerojatno ipak neće utjecati na Googleov status u kontinentalnoj Kini, gdje su redom blokirani njegovi Gmail, Google Search i Google Maps.
Ta objava nije usredotočena na Kinu, potvrdio je AFP-u glasnogovornik JD.com-a Josh Gartner.
Kineski korisnici Interneta zbog neprihvatljivih postova na društvenim mrežama mogu biti novčano kažnjeni ili čak dobiti zatvorsku kaznu. Tamošnje vlasti dodatno su postrožile kontrole Interneta u posljednje vrijeme, ugasivši blogove za tračeve o slavnim osobama i pokrenuvši istrage na platformama zbog nepristojnosti.
U Kini JD.com agresivno konkurira vodećoj tamošnjoj tvrtki za e-trgovinu Alibabi, koja upravlja popularnim platformama za trgovinu Taobao i Tmall.