4 lekcije koje svaki preduzetnik može naučiti od Donalda Trumpa

Biznis
4 lekcije koje svaki preduzetnik može naučiti od Donalda Trumpa
.

„Ako ne pobijedim, ja ću ovo smatrati potpunim gubitkom vremena.“ – Donald Trump

Možete ga voljeti ili mrziti, ali američki predsjednik Donald Trump ponekad kaže nešto što je zaista vrijedno slušanja.

Gore spomenuti citat je jedan primjer. Taj primjer sumira način razmišljanja koji svaki preduzetnik treba usvojiti – nikad nemojte nešto pokušati uraditi s namjerom da budete drugi najbolji.

Šta nas to Donald Trump još može naučiti? Na stranu politika, pročitajte četiri lekcije koje svaki preduzetnik može naučiti od kontroverznog milijardera.

1. Pobjeda je sve – u stvarnom svijetu ne postoje nagrade za učešće.

Mlađe generacije pripremljene su za neuspjeh. Članovi te generacije naučeni su veoma rano u životu da je i samo učešće prihvatljivo, ali to je ustvari daleko od stvarnosti.

Trump se nikada ne zadovoljava prostim učešćem u nečemu. On je i u izbornoj utrci ciljao na pobjedu i zasigurno nikad ne otvara niti jedno Trump odmaralište nadajući se da će to biti „jedan od najboljih“ hotela u okolini.

Sjećam se jednog incidenta iz vremena kad je moj tata bio predsjednik naše lokalne male lige. Jedan roditelj je bio bijesan zbog činjenice da su trofeji za prvo mjesto na natjecanju koje je primio moj tim bili znatno veći od onih koje su primili drugi timovi. Moj tata se samo nasmijao i rekao mu: „Dobrodošao u stvarni svijet.“

Ne mogu si pomoći a da ne pomislim kako bi on volio TV reklamu automobilskog proizvođača Kia. Kia se direktno suočava sa velikim problemom. I dok se većina kompanija pokušava izvući, Kia stoji iza svog stava i za to zaslužuju aplauz.

Trump uvijek ide na pobjedu i ništa manje, a to je način razmišljanja koji bi svaki preduzetnik trebao usvojiti.

2. Vaš proizvod i vaša usluga se neće svidjeti svima.

Trump dobro razumije da se ne dopada baš svima, i on zna da se nikada neće dopadati baš svima.

Isto vrijedi i za bilo kakav proizvod ili uslugu. Uvijek će biti pristaša i uvijek će biti protivnika. Pogledajte iPhone, naprimjer. Neki ljudi apsolutno obožavaju taj uređaj dok ga neki preziru i pokušavaju svakoga uvjeriti u superiornost Android uređaja.

Kako Apple reaguje na to?

Kompanija se fokusira na to da svojim pristašama obezbijedi najbolji proizvod i najbolju uslugu. Apple se ne muči s time da se dopadne svima zato što zna da će se nastaviti sviđati istim ljudima i možda usput pridobiti još kojeg pristašu. Kompanija zna da će ostati na samom vrhu.

Stoga identifikujte tržište i publiku kojoj se sviđate i fokusirajte se na to da tim ljudima obezbijedite najbolji proizvod i najbolju moguću uslugu. Ako se pokušate dopasti svima, bit ćete uvučeni u bitku koju ne možete dobiti.

3. Samopouzdanje je ključ.

Da li je Trump samouvjeren? Veoma.

Ako mu kažete da neki plan neće uspjeti ili da će on sam doživjeti neuspijeh, on će vam se nasmijati u lice. On zaista vjeruje dda će uspjeti i vjerovao je da će dobiti izbore. Dio njegovo uspjeha leži u njegovom samopouzdanju. Mnogo je važno imati 100 postotno povjerenje u samog sebe.

Onog trenutka kad postanete samouvjereni i započnete svaki dan s mišlju da ćete dominirati, dobit ćete mnogo više nego što ćete izgubiti. Mnogo će vam pomoći savladavanje mentalne igre preduzetništva i što prije razvijete samopouzdanje to bolje.

4. Morate uspostaviti vlastiti brend na samom početku.

U izbornoj trci Trump je od samog početka jasno predstavljao svoju poruku. Sjećate se onih „Make America Great Again“ kačketa? Oni su igrali važnu ulogu u uspostavljanju i đirenju njegovog vlastitog brenda.

Da li je ključ u kačketima? Nikako. Oni koštaju možda nekoliko dolara po komadu, ali je njihov uticaj bio neprocjenjiv.

I vi morate napraviti solidnu strategiju brendinga već na samom početku ako želite učvrstiti svoju poziciju u industriji. Ne postoji jedno rješenje koje odgovara svakom problemu, stoga razmislite kako možete predstaviti vaš brend ciljanom tržištu na samom početku i privucite pažnju na ono što radite.

Ne možete samo sprovesti ideju i onda sjesti i pitati se: „Uredu, kako ćemo privući publiku?“ Umjesto toga, identifikujte strategiju prije sprovođenja ideje i pojavite se na tržištu spremni.

Novo