MLADI I USPJEŠNI/Banjalučki reditelj i fotograf Dajan Javorac za Novi.ba: Mladi treba da traže u čemu su dobri, ne u čemu imaju diplomu

Bosna i Hercegovina
MLADI I USPJEŠNI/Banjalučki reditelj i fotograf Dajan Javorac za Novi.ba: Mladi treba da traže u čemu su dobri, ne u čemu imaju diplomu
Dajan Javorac je talentovani reditelj i fotografi iz Banjaluke, a koji je svojim trudom i zalaganjem dokazao kako se može uspjeti i u granicama naše zemlje.

Dajan Javorac je talentovani reditelj i fotografi iz Banjaluke, a koji je svojim trudom i zalaganjem dokazao kako se može uspjeti i u granicama naše zemlje.

Iako ima tek 28 godina, već može se pohvaliti sa pregršt svjetskih priznanja u oblasti filmske umjetnosti. 

Dajan je i koosnivač marketing agencije "Mania", a za naš portal govorio je o sadašnjim i budućim projektima, posjeti Cannes-u, snimanju spota na Sutjesci, a dotakao se i odlaska mladih ljudi iz Bosne i Hercegovine.

Intervju pročitajte u nastavku:

 

Novi.ba: Iako imate tek 28 godina, iza vas je pregršt svjetskih priznanja u oblasti filmske umjetnosti. Za početak možete li nam reći kako su izgledali Vaši počeci i zašto ste se baš odlučili za ovu profesiju?

Dajan Javorac: Teško da mogu izdvojiti trenutak u kojem sam pomislio da ću se u životu baviti kreativnim poslom, snimati, fotografisati, režirati, pisati. Mislim da je to dugoročan proces u kojem na početku ne vidiš ni blizu gdje ćeš biti na kraju, jer rijetko ko pomisli da ono o čemu mašta će biti njegova profesija. Ja sam kao svi mladi upisao Ekonomski fakultet i planirao da budem preduzetnik, ali paralelno s tim sam se uvijek interesovao za dizajn. Kroz dizajn mi se javila potreba da napravim svoje fotografije, pa sam počeo da fotografišem mobilnim. Kasnije sam uspio sebi da priuštim i foto aparat i počnem više da se bavim fotografijom. U međuvremenu sam shvatio da nisam voljan da učim ekonomiju i napustio sam fakultet i upisao Akademiju umjetnosti. Na Akademiji sam se zaljubio u snimanje i režiju, pa sam sve svoje napore usmjerio ka tome. Malo po malo, sve više sam se osjećao kao na pravom putu, a kada smo osvojili prve nagrade za film koji smo snimili, tada sam dobio dozu samopouzdanja koja me nosila do narednog uspjeha. Važno je davati svoj maksimum na svim projektima i tražiti novi uspješan projekat koji te pogura naprijed, a na onim koji nisu toliko dobri, učiti na greškama. Sve je ovo jedan interesantan put, a čak i sada ne mislim da sam se pronašao i još uvijek moram da se odlučim i da se usko profilišem. Iskreno, nadam se da ću smanjiti sve projekte i imati dovoljno vremena da se bavim isključivo dugometražnim filmom.

 

Novi.ba: Veliko interesovanje javnosti izazvali su spotovi o ljepotama Nacionalnog parka Sutjeska, a koje je radila upravo Vaša marketing agencija „Mania“ . Kako je teklo samo snimanje, koje momente pamtite?

Dajan Javorac: Priroda i ambijent u NP Sutjeska su nevjerovatni i ko nije išao, ne smije propustiti Prijevor, Donje Bare, Orlovačko jezero. Kad smo kao ekipa prvi put bili gore, pričali smo o tome koliko bi bilo dobro da bar upola predstavimo ono što nudi ovaj predio.

Za narednu godinu smo se pripremili i uradili spot koji nas je kao marketing agenciju dosta odredio i danas zahvaljujući tom spotu radimo baš dosta projekata iz turizma. Nakon Sutjeske, snimili smo promotivni video za Sarajevu koji je eksplodirao na društvenim mrežama, a nakon toga smo snimili i reklamu za Bonito čajeve u kojoj smo predstavili skoro cijelu BiH. Via Dinarica je jedan predivni projekat koji nas je odveo na lokacije na kojim nismo bili ranije u BiH i vrijedi ga pogledati. Trenutno radimo još tri turistička projekta koja nas osim snimanja u BiH vode i u najlijepše lokacije 6 drugih zemalja u Evropi.

 

Novi.ba: Kao što smo napisali u prethodnom pitanju, vlasnik ste i marketing agencije "Mania", koja danas zapošljava preko 20 ljudi. Šta je ono najvažnije što bismo trebali znati o ovoj agenciji?

Dajan Javorac: Danijel Tepšić koji je ekonomista i Srđan Šipka koji je sa mnom radio sve projekte na Akademiji su dva koosnivača zajedno sa mnom. 

Marketing agencija MANIA nastala je kao spoj Ekonomskog fakulteta i Akademije umjetnosti, ali danas je ravnopravno zastupljen i Elektro fakultet koji čini IT sektor.

MANIA je mjesto gdje prosjek godina 24 i gdje svi ti mladi ljudi čine različite timove koji imaju samo jedan cilj, a to je da urade na najkreativniji način bilo koji projekat koji nam dođe u firmu. Izazovi su veliki, rokovi su kratki, ali onaj ko savlada sve to “izgura” taj postaje stručnjak u svom polju. 

Rijetko gdje mladi koji nemaju iskustvo dobijaju priliku da se aktivno uključe u rad na najvećim projektima i da na taj način dokažu svima da za njih postoji mjesto u ovoj državi i da imaju čemu da se raduju u budućnosti.

Siguran sam da radimo neku veliku stvar, ali da nismo svjesni šta je to tačno i da će se tek dosta kasnije shvatiti važnost MANIA tima.

 

Novi.ba: Na ljeto prošle godine zajedno s kolegom iz agencije Danijelom Tepšićem otputovali ste na "Cannes Lions" internacionalni festival kreativnosti, kao pobjednici prvog "Young Lions" takmičenja u Bosni i Hercegovini. Možete li nam reći nešto više o samom takmičenju, ali i o posjeti Cannes-u?

Dajan Javorac: Sjajno iskustvo! Prvenstveno je bilo zabavno uporediti se sa najvećim agencijama u državi koje imaju veće iskustvo, a pobjeda na državnom takmičenju je samo dokaz da način na koji MANIA radi je progresivan, odvažan i ispravan način. Odlazak u Cannes je bio zabavan, edukativan i mogli smo da vidimo gdje se mi nalazimo na svjetskom nivou. Kada pogledamo najveće svjetske kampanje, čini se da još uvijek nismo tamo i da je potrebno da još porastemo, ali isto tako smo dobili na sigurnosti da smo na pravom putu i da je samo pitanje vremena kada ćemo i tamo ići po nagradu.

 

Novi.ba: Koliko često imate "eureka" momente ili Vam ideje dolaze na nešto drugačiji način?

Dajan Javorac: Ovo je možda najzabavnije pitanje koje sam ikad dobio u intervjuu.Iako smo kreativci, ništa ne funkcioniše bez sistema. Ponekad su neki projekti bili rezultat eureka momenta, ali u većini slučajeva iza svega stoji prekovremeni rad, kreativne rasprave, preispitivanje ideja, iskustvo. MANIA je mjesto gdje imate snažne mlade ljude koji imaju stavove potkovane argumentima i odlično je mjesto za napredak. Kada ste okruženi takvim ljudima, jednostavno tražite način da postanete bolji, jer svi grizu da napreduju i jednostavno vas nosi takva atmosfera.

 

Novi.ba: Na koji Vaš projekat ste najponosniji? Koji su Vam planovi za budućnosti i buduće projekte?

Dajan Javorac: Iskreno, najponosniji sam na svoj tim i šta timski postižemo. Od webdizajna i programiranja gdje smo imali sjajne projekte do dizajna bilborda zbog kojeg smo dobili veliku pažnju javnosti. Ljudi nas uglavnom poznaju po video produkciji, ali naš marketing sektor radi sjajne stvare, a grafički dizajneri stvaraju nove brendove.

Fotografije za predstavljanje novog Fiat Tipo modela su bile zabavno iskustvo, kao i izrada bilborda za Jeep Renegade gdje smo svoj bilbord išarali grafit porukom, a onda i sami sebi odgovorili zvanično. Video produkcija je snimila Bonito čajeve reklamu koja je odskočila.

Naš webdizajn portfolio je takav da ne znam šta bih izdvojio. Sigurno nam je ponos što su rock zvijezde iz Brazila došle baš kod nas da im snimamo spot, a i prošle sedmice se ekipa vratila sa Ultra festivala u Majamiju gdje smo radili spot za Fedde La Grand-a.

 

Novi.ba: Dosta mladih ljudi odlaze iz Bosne i Hercegovine, a kao razlog navode nedostatak posla, ali i nebrigu političara za probleme ove populacije. Imate li neku poruku za mlade ljude?

Dajan Javorac: Imao sam sreću da putujem dosta i vidio sam da zaostajemo u nekim poljima, ali ne vidim to samo negativno, već kao priliku za sve mlade. Kada vidite šta su ljudi stvorili samo je pitanje zašto i mi već isprobane projekte ne uradimo kod nas. Po meni je problem što se mladi vode novcem, što je cilj posla novac. Većinu svog života ćemo provesti radeći, pa je besmisleno da to vrijeme bude vrijeme u kojem ne uživamo. Nedavno sam se osvrnuo da pobrojim sebi najbolje uspomene i na moju sreću, većina najboljih uspomena je usko vezana za posao. Mladi treba da traže u čemu su dobri, ne u čemu imaju diplomu. Treba da pronađu način da postanu nezamijenivi, da bez njih ne može proći sastanak, da istražuju i traže nove ideje, da uče i da se usavršavaju i ako se tako ponašaju, iskreno ne vidim kako nema posla.

Novo