MLADI I USPJEŠNI/Poduzetnica Erna Šošević za Novi.ba: Naše tržište treba inovacije i savremena rješenja za mnoge stvari u sferama poslovanja
Erna Šošević je mlada poduzetnica iz Sarajeva koja odlučila da pokrene vlastiti biznis, te je uz pomoć bližnjih uspjela realizovati Bizbook, B2B mrežu za napredno poslovanje.
Dok sve više mladih odlazi iz Bosne i Hercegovine, ona je dokazala da je i ovdje moguće uspjeti i kreirati jednu pozitivnu priču.
NOVI.BA: Iako ste veoma mladi, Vaše ime je već poznato u poslovnom svijetu. Pokrenuli ste B2B platformu Bizbook - mrežu za napredno poslovanje. Za početak, možete li nam reći nešto više o samoj platformi i kako ste se odlučili da pokrenete vlastiti biznis?
ERNA ŠOŠEVIĆ: Bizbook je produžena ruka prodaje prodajnih predstavnika kompanija koji na jednom mjestu kreiraju profil svoje kompanije, svakodnevno objavljuju ponude proizvoda i/ili usluga, potražnju i direktno komuniciraju sa ostalim korisnicima. Ponude koje objavljuju moraju biti namijenjene drugim pravnim licima i obrtima jer je cilj Bizbook-a povezati privrednike na jednom mjestu i dati im alat za unapređenje njihovog poslovanja. Ljepota Bizbook-a je u tome da im je sve ovo omogućeno za 180 KM godišnje.
Odluka da pokrenem vlastiti biznis nije došla odjednom niti je bila odluka koju sam lako donijela, ali vjerovanje u kvalitet i potrebu za proizvodom koji sam kreirala je ono što je bilo presudno. Naravno da je podrška porodice i supruga dodatno ojačala želju i potrebu za takvim korakom.
NOVI.BA: Kakve su prve reakcije bh. poduzetnika? Možete li već sada govoriti o prvim rezultatima?
ERNA ŠOŠEVIĆ: Bizbook je aktivan četiri mjeseca i trenutno imamo oko 150 registrovanih kompanija koje svakodnevno objavljuju svoje ponude i potražnju, te komuniciraju sa drugim članovima Bizbook mreže. Reakcije na funkcionalnosti naše platforme su više nego pozitivne. Ono što ističu kao najveći benefit je sigurno poslovno okruženje, jer pristup platformi mogu imati samo solventne kompanije u čijoj nam analizi pomažu naši partneri kompanija Bisnode BH d.o.o. Iako je to politika kompanije, Bizbook ima rješenje i za kompanije koje trenutno imaju probleme, te im pomaže u pronalaženju adekvatnih rješenja. Iznenađujuće je, ali veoma pohvalno da je koncept isticanja ponude, ne kompanije, veoma dobro prihvaćen i podržan od strane naših privrednika. Pored toga, svakodnevno dobijamo inpute korisnika na koji način unaprijediti Bizbook i učiniti ga još boljim.
NOVI.BA: Koliko je teško pokrenuti biznis u Bosni i Hercegovini? Kakve su bile reakcije okoline?
ERNA ŠOŠEVIĆ: Volim reći da nije nemoguće. Naše tržište treba inovacije i savremena rješenja za mnoge stvari u sferama poslovanja i tu svako može pronaći svoju priliku ako pokucate na prava vrata. Ja sam svoj put započela u Networksu, inovaciono – poduzetničkom centru gdje sam dobila mentorstvo i sve ostale potrebne resurse kako bih razvijala svoje vještine kao poduzetnice, dok sam oblikovanje Bizbook-a kao proizvoda, te izradu platforme radila uz pomoć vrhunskih stručnjaka IT svijeta naše zemlje, softverske kompanija Ant Colony d.o.o.
Reakcije okoline su bile različite, što i nije loše radi objektivnog sagledavanja ovakve odluke. Iako izuzetno cijenim svako mišljenje, fokusirana sam na ona korisna i produktivna koja me mogu pokrenuti i potaknuti razmišljanje.
NOVI.BA: Nedavno ste izjavili kako našoj biznis sceni treba više žena poduzetnica. Koji je najveći izazov sa kojim se žene poduzetnice danas suočavaju?
ERNA ŠOŠEVIĆ: Žene su same sebi najveći izazov. Kroz razvoj Bizbook-a susrela sam se sa briljantnom poduzetnicima koje su svoj biznis izgradile od nule, napravile od njega brand i rade na raznim drugim projektima. Ono što je svima njima (nama) zajedničko je što su pobijedile same sebe, svoje strahove i nesigurnosti. Možeš biti majka i supruga i imati svoj biznis. Možeš raditi na svom intelektualnom i profesionalnom razvoju i kuhati večeru za 10 ljudi. Možeš otići na poslovni put par dana i Zemlja će se i dalje okretati. Kada otklonimo mentalne barijere koje smo same sebi postavile zbog nametnutih društvenih normi, tradicije ili komšiluka, otkrit ćemo sebe i šta sve možemo. Smatram da svaka žena to sebi duguje.
NOVI.BA: Planirate li još neke projekte u budućnosti?
ERNA ŠOŠEVIĆ: Trenutno je moj fokus na razvoju i širenju Bizbook-a. Naš slijedeći korak je povezivanje kompanija zemalja Baklana i država u kojima je naša dijaspora zastupljenija, radi jačanja ekonomslkih veza i vidljivosti naših privrednika na tim tržištima. Sigurna sam da će se kroz Bizbook pojaviti nove ideje za projekte i već im se radujem.
NOVI.BA: Na kraju, imate li savjet za sve one koji žele pokrenuti vlastiti biznis?
ERNA ŠOŠEVIĆ: Okružite se ljudima koji su u svijetu startup-a, pronađite inovaciono – poduzetničke centre koje će vam dati instrukcije i mentorstvo, razgovarajte sa osobama koje su prošle taj put i budite iskreni prema sebi. Čitajte, tražite mišljenje i pišite o svojoj ideji. Ukoliko sve ovo prođete i istrajete, registracija kompanije je posljednja stvar koju trebate obaviti. Nije lako, ali je vrijedno svakog koraka.