KAKO NAS VARAJU? Uspoređeni su poznati proizvodi, evo koji su upitni!

E buraz
KAKO NAS VARAJU? Uspoređeni su poznati proizvodi, evo koji su upitni!
.

Like! je usporedio deklaracije, sastav i okus proizvoda za zapadno i istočno tržište.

Pokazalo se da je u našim dućanima puno robe slabije kvalitete u kojima je manje vrhunskih sastojaka. Istraživanje su sprovele hrvatske kolege, dok iz ličnog iskustva znamo da su cijene pomenutih proizvoda kod nas još niže, ali je upitna kvaliteta samih proizvoda, te odakle dolaze u našu zemlju. 

M&M’S ČOKOLADNI BOMBONI

Proizvod za zapadno tržište: 26,90 kn 300 g

Proizvod za istočno tržište: 18,99 kn 200 g

Jedna vrećica bombona proizvedena je u Njemačkoj, druga u Poljskoj.

Prema deklaraciji, vidljivo je da bomboni nemaju isti sastav: u njemačkom proizvodu dražeje imaju 70 posto mliječne čokolade, a u poljskom 66 posto. Ostatak sastava je podjednak. U okusu se također osjeti razlika. Njemački bomboni, primijetili su kušači, nekako su mlječniji, mekši, i manje dominira čokolada. Svi se slažu da se okus razlikuje, ali ocjene su podijeljene. Točno pola ljudi smatra da su bolji bomboni iz Njemačke, a druga polovica glasala je za one iz Poljske.

RAFFAELLO PAKIRANJE 4 KOMADA

Proizvod za zapadno tržište: 5,90 kn 40 g

Proizvod za istočno tržište: 5,99 kn 40 g

Usporedili smo kokos kuglice proizvedene u Njemačkoj i one iz poljske tvornice.

Sastav je identičan: 23,5 posto kokosova brašna, osam posto badema, brašno, mlijeko, arome... U okusu nema velike razlike. Kušačima se čini da je proizvod iz Poljske hrskaviji i za nijansu slađi, drugi dodaju kako je krema bolje teksture od njemačkog proizvoda, u kojem je tvrda poput paste. Većina zaključuje da se niti jedan posebno ne nameće pred drugim. Tijesna pobjeda poljskog proizvoda.

TIC TAC Bombone

Proizvod za zapadno tržište: 4,90 kn

Proizvod za istočno tržište: 4,79 kn

Jedan paketić bombona je proizveden u Irskoj, a drugi u Njemačkoj, oba u tvornicama Ferrero.

Niti na jednoj deklaraciji se ne vide točni omjeri sastojaka, no očito je da su oni u oba proizvoda jednaki. Svima koji su paralelno probali oba proizvoda više se svidio onaj iz Njemačke, iako je razlika među njima vidljiva čak i u izgledu - proizvod iz Njemačke je manji i tvrđi, ali intenzivnijeg okusa. Proizvod iz Irske je mekši, topi se ravnomjerno u ustima, ali blažeg okusa, ne osjeća se toliko aroma naranče.

CAREFREE ORIGINAL ULOŠCI

Proizvod za zapadno tržište: 15,90 kn (58 komada)

Proizvod za istočno tržište: 9,99 kn (20 komada)

Oba proizvoda imaju isti sastav, no onaj koji je proizveden u Italiji ima intenzivan, ali nekako umjetan miris.

Kada se uložak izvadi iz kutije taj se miris još intenzivnije osjeti. Vrlo je grub i izgleda kao da je od recikliranog papira, a upija slabije nego oni namijenjeni zapadnom tržištu, koji su proizvedeni u Njemačkoj. Njemački uložak ima svježiji miris te je neutralan. Iste je veličine kao i talijanski, no mnogo je mekaniji na dodir. Ima dobru moć upijanja.

HEAD&SHOULDERS ŠAMPON PROTIV PERUTI CITRUS FRESH 
Proizvod za zapadno tržište: 29,90 kn 250 ml

Proizvod za istočno tržište: 19,99 kn 200 ml

Proizvodi su identičnog sastava, ali na onom iz Francuske, koji je namijenjen istočnom tržištu, piše da šampon sadrži ekstrakt citrusa, a u mirisu šampona osjeti se i aroma lubenice. Miris je intenzivan, a šampon je vrlo gust. Kada ga se stavi na ruku, dlan se može okrenuti, a šampon neće iscuriti. No, zbog toga se mnogo teže pjeni pa se mora dodati velika količina vode da bi se oprala kosa. Proizvod za zapadno tržište proizveden je u Njemačkoj i ima manje intenzivan miris. Ovaj šampon je manje gust od prvog, ali to mu nije veliki nedostatak.

NIVEA BODY MLIJEKO ZA TIJELO

Proizvod za zapadno tržište: 28,90 kn

Proizvod za istočno tržište: 19,99 kn 250 ml

Iako bi se prema deklaraciji i izgledu pakiranja reklo da je riječ o identičnom proizvodu, razlike su velike.

Krema iz Španjolske ima slab miris, koji ispari čim se namaže na kožu, a i hidratacija brzo nestane. Nakon pranja kože, miris i krema se ispiru. S druge strane, losion proizveden u Njemačkoj ima intenzivan miris badema, a nakon što se namaže, koža ostaje sjajna i mirisna. Krema se ne upija odmah, nego postupno, tako da se dugo zadržava na koži. Koža ostaje mekana i hidratizirana i nakon pranja.

NUTELLA

Proizvod za zapadno tržište: 31,99kn 800g

Lidl Proizvod za istočno tržište: 22,90kn 400g

Vječni rivali, prava njemačka Nutella i sve druge Nutelle, predmet su društvenih rasprava svih sladokusaca.

Tako je bilo i prilikom ovog testianja. Na prvi zalogaj, poljska Nutella se čak više svidjela kušačima, no već slijedećeg trenutka zadominirao je šećer koji je zasjenio sve druge arome. Njemačka Nutella pak ima finiju teksturu, laganu notu gorčine i u sastavu veću količinu kakaovca i paste od lješnjaka, koji su zapravo zaslužni za okus namaza. Njemački proizvod je uvjerljivo pobijedio. U ovoj kombinaciji u kojoj smo ga mi kupili, ispada i znatno jeftiniji jer se za 10 kuna više dobije dupla količina namaza.

OMEKŠIVAČ LENOR SPRING

Proizvod za zapadno tržište: 14,90 kn 950 ml

Proizvod za istočno tržište: 29,99 kn 1,425 l

Proizvod za zapadno tržište proizveden je u Njemačkoj, dok je ovaj za istočno iz Poljske.

Razlike u sastavu na deklaracijama nema. Prva razlika je primjetna već pogledom na ambalažu. Dok je način upotrebe na proizvodu za zapadno tržište nacrtan sličicama i objašnjen tekstualno, na onom za istočno našli smo samo slikovnu verziju, a ona pismena je izostala. Oba su omekšivača testirana na pamučnom rublju i ručnicima. Njemački omekšivač finije miriše i istodobno je blaži i neutralniji. Isto takva je i odjeća oprana njime, te miriše nekoliko dana dulje od one oprane omekšivačem proizvedenim u Poljskoj.

VILEDA GLITZI SPUŽVE ZA SUĐE

Proizvod za zapadno tržište: 9,90 kn 2 kom

Proizvod za istočno tržište: 12,99 kn 2 kom

Već se na prvi pogled vidi da su spužvice za zapadno tržište, proizvedene u Njemačkoj, obujmom manje od onih za istočno, koje potječu iz Slovenije.

Razlike u sastavu na deklaracijama ne može se iščitati. Njemačke spužvice su na dodir i prilikom pranja dosta mekše od onih slovenskih. Dosta velika razlika je uočljiva pogledom na dio spužve namijenjen jačem ribanju. Na onoj slovenskoj je sloj jakih vlakanaca i mikrokristalića namijenjen ribanju debeo 8 mm, dok je na onoj njemačkoj debljina 2 mm. Onaj slovenski sloj je također i puno mekši. Kod običnog pranja nismo vidjeli razliku, ali kod ribanja jesmo. Njemačke spužvice unatoč tanjem sloju za ribanje, to rade bolje i kasnije se lakše ispiru. Međutim, budući da je taj sloj kod njih dosta tanji, primijetili smo njegovo habanje puno prije nego na onom slovenskog proizvoda.

Novo