TEŠKE OPTUŽBE: OTAC IRENE KOJA JE POGINULA U UDESU KAŽE: Vještak je lažirao okolnosti saobraćajne nesreće!
Momčilo Zlatković iz Velike Plane, otac dvadesetdevetogodišnje Irene, koja je 15. jula ove godine poginula u saobraćajnoj nesreći na crnogorskom primorju sumnja da je sudski vještak mg Ljubomir Odalović, diplomirani inženjer saobraćaja, kojeg je angažovalo Osnovno državno tužilaštvo Kotor, u svom izvještaju lažirao okolnosti pod kojima se nesreća dogodila, pišu srpski mediji.
Irena je poginula zajedno sa svojim mladićem Veljkom Radisavljevićem iz Velike Plane, kada se motor, kojim je on upravljao, sudario sa golfom, koji je u vozio Mileta Šutović iz Mojkovca.
Sudski vještak je zaključio da je udes skrivio Radisavljević i da je do njega došlo kada je motor, koji se kretao brzinom „ne manjom od 55 km na sat“ većim dijelom, prešao na suprotnu kolovoznu traku i udario u lijevi prednji kraj automobila, koji se u trenutku konteksta kretao brzinom „maksimalno 10 km na sat“, a čiji je vozač „preduzimao radnju kočenja i izmicanja udesno, izašavši prednjim točkom van kolovoza“. Po nalazima vještaka, do kontakta je došlo kada se motocikl „nalazio u fazi padanja“, nakon čega su mladić i devojka „telima udarili u automobil i pod dejstvom sila inercije potisnuti visoko u vazduh, nakon čega padaju na asfaltnu podlogu, neposredno pored vozila.“
U izvještaju se takođe navode rezultati obdukcije da je u krvi Šutovića utvrđeno prisustvo 0,81 odsto alkohola, a da je kod vozača motora utvrđeno prisustvo više psihoaktivnih supstanci.
Zlatković je ubijeđen da je vještak u svom izveštaju i skicama udesa pomerio mesto nesreće za desetak metara, „taman toliko koliko je bilo dovoljno da Šutovića amnestira od bilo kakve odgovornosti“.
-U izvještaju stoji da na asfaltu postoje dva traga guma od motora, što bi trebali biti tragovi kočenja. Sporno je što piše da su Irena i Veljko pali na mjestu sudara, a ovi tragovi guma motora se nalaze deset metara poslije mjesta sudara, u pravcu kretanja motora. Ako je bilo kočenja valjda ga je bilo prije udesa – pita Zlatković.
Kao presudni razlog za sumnju da je vještak pomjerio mjesto udesa Zlatković navodi teške povrede i brojne prelome koji su utvrđeni kod stradalih a koji, po njegovom mišljenju, nisu mogle nastati od prostog pada tijela na asfalt.
-Iz izvještaja vještaka proizilazi da tijela nisu letjela naprijed, što bi s obzirom na silu inerciju bilo normalno, nego pravo uvis i pala pored auta. Ako povjerujemo u tu mogućnost suprotnu zakonima fizike, pa uzmemo da su tijela letjela čak dva tri metra uvis, što s obzirom na malu brzinu automobila i motora takođe nije moguće, onda se nameće pitanje otkud toliki prelomi – nastavlja nesrećni otac.
Tri brzine
-Nelogično mi je da jveštak u svom izvještaju barata sa tri različite brzine motora. Prvo „nije bila manja od 40 km“, zatim navodi da je brzina iznosila 50, da bi na kraju zaključio da brzina „nije bila manja od 55 km“. Nije mi uvjerljivo ni to da je Šutović u trenutku sudara vozio samo 10 km na sat – ističe Zlatković.
Ljekar obducent i vještak dr Miodrag Šoć, specijalista za sudsku medicinu, je kod Irene Zlatković utvrdio teške unutrašnje povrede i krvarenje, potpuni prelom desne i lijeve natkolenice, lijeve nadlaktice, grudne kosti, jedanaest rebara sa lijeve i devet sa desne strane.
- Razgovarao sam sa ljekarima, oni tvrde da moja kćerka sve te povrede ne bi zadobila da je na ravnu podlogu kakva je asfaltni put pala sa 20-30 metara visine, već da su mogle nastati samo gaženjem velike sile, odnosno automobila - ističe djevojčin otac. - Ispada da je moja kćerka pala
i polomila sva rebra na jednoj strani, pa se onda okrenula i polomila rebra i na drugoj strani, pa onda ustala i polomila sebi obe noge i ruku, a na kraju sebi slomila grudnu kost i nanijele brojne povrede na unutrašnjim organima.– kaže Zlatković.
Po njegovom mišljenju, udes se dogodio deset metara dalje, tamo gde su nađeni oko dva metra dugi tragovi guma motora, automobil je mladića i djevojku „pokupio“ i vukao sa sobom, a kada se „oslobodio“ tijela, vozač je automobil pomjerio udesno, uz samu ivicu svoje kolovozne trake.
-Odmah nakon nesreće, očevici su Ireninim i Veljkovim prijateljima, koji su došli na mjesto tragedije, pričali da je golf Veljka zakačio lijevim blatobranom i vukao za sobom, a moju Irenu bukvalno pregazio. Ta verzija odgovara povredama. Sumnjam da je vještak, umjesto da rekonstruiše udes, samo opisao zatečeno stanje. A očevici su odjednom izgubili pamćenje. Niko ništa nije video.
On navodi da je crnogorska televizija u prvoj vijesti o udesu objavila da ga je izazvao vozač golfa koji je preticao kolonu. Nekoliko sati nakon udesa, u komentarima na fejsbuku, Milica Radićević iz Podgorice je napisala: „Bili smo na licu mjesta nakon što se udes dogodio, golf je preticao kolonu i ušao u suprotnu traku, udario ih i kako su pali s motora prešao preko njih autom, njega vukao 10 m.“
Andrija Ranđelović je napisao: „Kola se nalaze pored tijela, a izgleda da ih je sa strane udario. Vidi se da su kola pomjerana posle udesa. Ako je kao na slici, golf je pomjeran“.
U izjavi datoj policiji odmah nakon nesreće, Mileta Šutović je rekao da je vozio brzinom 20-30 km na sat: „Po izlasku iz lijeve krivine na pravac u pravcu mog kretanja, odjednom je na prednji dio mog vozila naletio motocikl. Da bi izbjegao kontakt sa istim, skrenuo sam u desnu stranu, ali nisam uspio izbjeći i došlo je do kontakta u prednji lijevi dio mog vozila“.
Svjedok Aleksandar Vilotić, koji se nalazio u prvom vozilu iza Šutovića, izjavio je da se „golf ispred njega kretao sasvim normalno“, a da sam trenutak kontakta između golfa i motora nije vidio.