Koliko su električni automobili, zaista "zeleni"?
Automobili s pogonom na struju reklamiraju se kao odgovor na klimatske promjene. Reklamira se i govori o smanjenom zagađenju vazduha, povećanju energetske vrijednosti ali se rijetko odgovara na pitanja o tome koliko košta njihova proizvodnja i potrošnja energije koja je potrebna za njihovo kretanje.
Da li su ovi automobili rješenje ili samo dio rješenja.
Rješenje je svakako u buđenju čovjekove svjesti pa i kretanju pješice na kratkim relacijama, korištenju bicikla, gradskog prevoza.
Ovoj tematici i analizi se posvetio i profesor geografije i životne sredine na Državnom univerzitetu San Franciska, prof. Džejson (Jason) Henderson.
„Prije nego što svijet uloži hiljade milijardi dolara i eura, i nesagledivu količinu prirodnih resursa u prelazak na masovnu električnu motorizaciju, moramo se zapitati: Odakle će doći energija i kako će to izgledati?" navodi prof. Henderson.
U vremenu kada se često govori o obnovljivim izvorima energije električni automobil se predstavlja kao posebno privlačan u tom segmentu te ih reklamiraju kao "zelene automobile", "ugljenično neutralne", ili automobile s nultom emisijom gasova.
Međutim, odakle dolazi energija?
Koliko god se daje važnosti obnovljivim izvorima energije, zaboravlja se često onaj geografski aspekt tj. geografski položaj mjesta, prostora, pa se dolazi do zaključka da je obnovljive izvore energije moguće koristiti u jednom periodu godine a da se u drugom dijelu godine mora vraćati na trenutne izvore energije.
Ekonomista za životnu sredinu Bjorn Lomborg, direktor Konsenzijskog centra u Kopenhagenu, ispituje kakvi su stvarno električni automobili za životnu sredinu.