ZABRINJAVAJUĆE STANJE: UČENIKE I TURISTE VOZE TEMPIRANE BOMBE! Većina autobusa bez tehničkog

Region
ZABRINJAVAJUĆE STANJE: UČENIKE I TURISTE VOZE TEMPIRANE BOMBE! Većina autobusa bez tehničkog
.

Skoro polovina vozila, među kojima su i autobusi, ne pojavi se na tehničkom pregledu, a dobije papire kao da su bili. Uz to, prosječna starost autobusa je 15-16 godina, ili tri puta veća nego u inostranstvu, pa je jasno zašto su neispravni autobusi jedna od glavnih opasnosti za putnike, posebno u vrijeme godišnjih odmora.

Prevoznici masovno izbjegavaju provjeru ispravnosti autobusa, već samo srede papire kao da su bili, pa i ne čudi što su neispravna vozila glavni uzrok nesreća
 

U to se uvjerilo i tridesetak planinara koji su se minibusom vraćali sa Povlena, kad su vozilu starom nekoliko decenija otkazale kočnice. Poslije prevrtanja autobusa kod Valjeva, svi su završili u bolnici.

Vlada Marinković, predsjednik Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP), kaže za Kurir da je masovno neodlaženje na pregled pravi razlog što Srbija ima dosta nedovoljno ispravnih autobusa - polovina vozila se ne pojavi tamo, već se samo srede papiri o njihovoj ispravnosti.

Lažne provjere

- Prvo bi trebalo promjeniti Pravilnik o tehničkom pregledu, donijet 1984. godine. Novim propisima bi, između ostalog, bilo uvedeno obavezno fotografisanje vozila na pregledu, što bi smanjilo mogućnost fiktivne provjere ispravnosti. Šest godina se priprema ovaj propis, koji mora da donese MUP. I, na kraju, tu je odgovornost vlasnika vozila, koji su prije svakog puta u obavezi da popune putni nalog i moraju da obave pregled ispravnosti vozila, ili u svojoj režiji, ili u nekom servisu - navodi predsjednik NATEP Vlada Marinković.
 

Nezvanične procjene govore da je prosječna starost autobusa u Srbiji 15-16 godina.

Milan Božović, koordinator Komiteta za bezbednost saobraćaja, kaže da bismo svi voleli da nije tako, a da to je zbog niskog standarda.
- U inostranstvu se turistički autobusi koriste od pet do sedam godina, i onda ih prodaju jer znaju da u nekom trenutku mogu da ih izdaju. Ti autobusi se prodaju posle pređenih 200.000 kilometara, a kod nas autobus godišnje pređe 200.000 - ističe Božović za Kurir.

Odgovornost prevoznika

Na pitanje da li polovina autobusa ne pređe tehnički pregled, Božović odgovara da se to dešava.
- Ali to nas vraća na prevoznika. Naravno, tu bi moglo da pomogne i fotografisanje, koje bi bilo uvedeno novim pravilnikom o tehničkom pregledu - navodi on. On odgovornost vlasnika vozila vidi kao glavni problem kad je riječ o neispravnim autobusima.
 
Spriječena katastrofa
PIJAN HTIO DA VOZI DJECU

Uprava saobraćajne policije je krajem maja, u jeku sezone đačkih ekskurzija, kontrolisala ispravnosti autobusa i sposobnosti vozača, i otkrila šestoricu vozača u alkoholisanom stanju neposredno pre polaska. Jedan vozač, koji je došao da prevozi decu na ekskurziju, imao je čak 1,1 promila alkohola.

Policija je pozvala građane koji koriste usluge turističkih agencija da, ukoliko posumnjaju u tehničku ispravnost autobusa kojima se prevoze ili u psihofizičko stanje vozača - da su umorni ili alkoholisani, o tome odmah obaveste Upravu saobraćajne policije, kako bi patrola to proverila na terenu.
 


UDES Izbegnuta tragedija kod Valjeva
OPORAVLJAJU SE POVREĐENI PLANINARI

Radojica Petrović, predsednik Planinarskog kluba „Žeželj“, čiji su članovi doživeli saobraćajnu nesreću kod Valjeva, kaže za Kurir da se svi polako oporavljaju.
- Na svu sreću, reč je o manjim prelomima, nagnječenjima. Neki su pušteni odmah iz bolnice, neki juče, neki će danas. Moguće je da samo jedan bude zadržan, naravno, i vozač, koji je najviše povređen. Mi smo svi u Valjevu, a on je prebačen u Beograd. Čujem da je bolje - navodi Petrović. On potvrđuje da je vozač pre udesa rekao da su kočnice otkazale, i onda je nekako uspeo da vozilo skrene ka podzidu pored puta, jer je sa druge strane bila provalija.
 
 

Novo