Travničani čuvaju primjerke dlake s brade Poslanika Muhammeda a.s.

Bosna i Hercegovina
Travničani čuvaju primjerke dlake s brade Poslanika Muhammeda a.s.
Nekoliko primjeraka dlake iz brade poslanika Muhammeda a.s. (sakal-i šerif), nalaze se na nekoliko mjesta u Bosni i Hercegovini, a jedno od njih je i Travnik.

Nekoliko primjeraka dlake iz brade poslanika Muhammeda a.s. (sakal-i šerif), nalaze se na nekoliko mjesta u Bosni i Hercegovini, a jedno od njih je i Travnik.

U Šarenoj džamiji u Travniku nalaze se dvije dlake sa brade Poslanika Muhammeda a.s. koje su identične onima smještenim u palati Topkapi u Istanbulu.

Imam Šarene džamije (Sulejmanije) hafiz Džemail Ibranović za AA je kazao kako, koliko je njemu poznato, ”u historiji Osmanlija bio adet (običaj) da se šalju u pokrajinske dijelove Osmanske države”.

Rekao je kako su se dlake sa brade ili kose Poslanika Muhammeda a.s. uvijek čuvale, a čuvaju se i danas.

”Koliko je meni poznato, iz tradicije Bosne, u Bosni je na nekoliko lokacija čuvan sakal-i šerif. U Gazi Husrev-begovoj džamiji, evo kod nas u Travniku, u Sulejmaniji, odnosno Šarenoj džamiji, u džamiji u Orašju na Savi”, rekao je Ibranović koji je dodao kako se u Travniku čuva na posebnom mjestu.

Hafiz je dodao kako je tradicija bila, da se ”ta dlaka, bila ona iz brade ili iz kose Muhammeda a.s., pokazivala uz ramazan, na 27. noć ramazana, noć objave Kur’ana”.

Rekao je kako bi dlaka najčešće bila u ”nekoj staklenki, postavljena u centru džamije” te da bi vjernici gledali i učili salavate.

”Ta praksa je bila, kako su meni govorili, i u Travniku, do dolaska komunista na vlast i onda je ta tradicija ukinuta. Međutim, sakal-i šerif je čuvan i on se čuva i danas”, rekao je Ibranović za Anadolu Agency (AA) naglasivši kako se od tada sakal-i šerif pokazivao samo posebnim ljudima.

Govoreći o sakal-i šerifu u Travniku, rekao je kako je ”prije 200 godina Sulejman paša Skopljak za vojne zasluge u Srbiji dobio novac i počast, sakal-i šerif”.

Dodao je kako se od ”sakal-i šerif čuva u posebnom kovčegu u Sulejmaniji džamiji i da je gotovo to njen sastavni dio”. Upitan kako je sakal-i šerif čuvan od dolaska u Travnik pa do danas, Ibranović je izjavio kako je ”nakon dolaska komunizma prekinuta tradicija javnog pokazivanja, a onda je sakal-i šerif ostao na čuvanje samo određenom broju ljudi” i da je dostupan vrlo malom broju ljudi. 

Prema njegovim riječima, sakal-i šerif se čuva u 19 maramica, te da će mjesto na kojem se čuva biti obnovljeno i dotjerano. Na pitanje zašto se sada ne izlaže javno, s obzirom da postoji takva tradicija u Turskoj za vrijeme ramazana, Ibranović je rekao kako ”čekaju signal iz Sarajeva”.

”Ako oni u Sarajevu ponovo počnu sa tom tradicijom u Begovoj džamiji, logično je da ćemo i mi to početi ovdje”, rekao je Ibranović koji je dodao se ovo pitanje treba riješiti u narednim godinama.

Govoreći o značaju čuvanja sakal-i šerifa Ibranović je rekao kako ”to je materijalni dokaz prisustva Poslanika“.

”Danas, kada imate nešto od Poslanika, što vas podsjeća na njega, još ako je to materijalni dokaz, znate šta to znači za našeg vjernika, a pogotovo ovdje u Evropi, jako mnogo”, rekao je Ibranović.

Esad Baždalić, turbetar Ilhamijinog turbeta i jedan od čuvara sakal-i šerifa u Travniku kazao je kako čuvanje dlaka u Sarajevu vezano za Mehmed pašu-Sokolovića.

Osvrnuo se i na navode da u Tuzli postoji sakal-i šerif te kazao kako se tamo čuvaju određene dlake, ali da nemaju izgled ovih u Travniku, te je rekao kako je vjerovatno riječ o kosi ili o dlakama ashaba.

Baždalić, koji je čuvar već najmanje 25 godina kazao je kako nije stvar samo u fizičkom čuvanju već i duhovno, svakodnevnom molitvom.


Anadolija

Novo