Uskoro na tržistu gume kojima nije potreban zrak

Nauka i tehnologija
Uskoro na tržistu gume kojima nije potreban zrak
Za dvije godine na tržište stižu gume koje nemaju zrak u sebi i koje neće moći da se probuše, pošto sama konstrukcija služi za amortizaciju pri dodiru sa putnom podlogom bušenje tih guma će biti nemoguće.

Za dvije godine na tržište stižu gume koje nemaju vazduh u sebi i koje neće moći da se probuše, pošto sama konstrukcija služi za amortizaciju pri dodiru sa putnom podlogom bušenje tih guma će biti nemoguće.

Prvi bicikl sa „vječitim“ gumama najavio je Bridžstoun do kraja 2019. godine. U međuvremenu se radi na tome da nove gume budu primejnjive već na postojećim prevoznim sredstvima, kao što su traktor, građevinska mašina, pa čak i automobil. Najveći broj eksperimenata sa tim gumama radi se u Japanu i SAD-u.

„Problem je samo u buci. Imamo za sada riješeno sve kada su manja i sporija vozila u pitanju. Treba nam još tehnološkog napretka, ali su kod terenskih automobila ovakva rješenja odmah primenjiva“, objašnjava Arond Fos iz Bridžstouna.

Sila pritiska vozila na površinu prenosi se na savitljive poliuretanske krakove, pa se guma može prilagoditi neravninama i izbočinama na putu, zbog čega je naročito pogodna za terensku vožnju.

„Ove gume su vječite. Ne možete ih probušiti. Jednom kad ih namontirate, nema skidanja dok se šara ne izlize, a i onda mogu da se lakše recikliraju nego sadašnje. Pogodne su također i za električna vozila“, kaže Teri Kids iz Mišlena.

Cijene novih guma biće, kažu stručnjaci, više od sadašnjih, ali kad se uzme u obzir da ne zahtijevaju troškove održavanja, svakako će se isplatiti.

Također i firma Hankook, firma koja se izdvojila od ostalih proizvođača guma po pokušajima razvoja automobilske gume bez zraka, ovih je dana objavila rezultate novih testiranja koji ukazuju na to da u skorijoj budućnosti možemo očekivati drukčije gume od onih na koje smo do sada navikli.

Osnovna karakteristika Hankookove iFlex gume koja ju razlikuje od klasične pneumatske gume je upravo ta da ne treba zrak kako bi fukncionisala. Osim toga, konstruisana je na način koji je više energetski učinkovit od konvencionalnih metoda, a korišteni materijal može se reciklirati. Također, broj koraka proizvodnog procesa smanjen je za upola.

Novo