'Pilotova sabotaža uvjerljivo objašnjenje nesreće'

Svijet
'Pilotova sabotaža uvjerljivo objašnjenje nesreće'
Da bi pilot u kabini bilo kome onemogućio ulazak u nju mora biti pri svijesti.

Da bi pilot u kabini bilo kome onemogućio ulazak u nju mora biti pri svijesti.

U trening videu koji je prošle godine objavljen na YouTube-u, a koji je pripremio Airbus, demonstrirano je kako piloti mogu osigurati kokpit da niko drugi ne može ući.

Pet i po minuta dug snimak objašnjava mehanizme koji osiguravaju siguran rad aviona i kako ih posada može 'nadjačati' ako piloti izgube svijest. Međutim, mehanizam omogućava pilotu ili kopilotu da blokiraju ulazak kolegama iz primjerice opreza.

Mjere sigurnosti Airbusa, koje postoje i kod drugih proizvođača aviona, su, vjeruje se, pridonijele padu leta Germanwingsa 4U 9525 u francuskim Alpama u utorak.

Naime, neimenovani vojni izvor izjavio je za New York Times kako snimci zvukova iz pilotske kabine otkrivaju da je jedan od pilota u vrijeme pada bio izvan kabine. Pilotska kabina bila je zaključana i nije se mogao vratiti u nju, piše Dnevnik.hr.

Pilotova sabotaža uvjerljivo je objašnjenje za nesreću aviona Germanwingsa, piše News.com.au.

Australijski stručnjak za vazduhoplovstvo Ron Bartsch kaže kako scenarij koji su ponudile snimke predstavlja uvjerljivo objašnjenje za pad i izostanak slanja poziva u pomoć od strane pilota. Dodao je i da nije neobično da jedan od pilota uzme pauzu za odlazak u wc i nakratko napusti kabinu.

'Znamo da nije upućen 'mayday' poziv iz aviona, što bi moglo biti objašnjeno scenarijem koji sugeriše namjeran čin jednog od pilota', rekao je.

Samo svjesna osoba može drugima onemogućiti ulazak u kabinu

Objasnio je i da je kokpit aviona A320 osmišljen tako da samo svjesna osoba može onemogućiti drugima ulazak, odnosno držati ih izvan kabine. Naime, kad je pilot u nesvijesti posada može iskoristiti hitan kod za ulazak u kabinu. Ako pilot želi zadržati vrata kokpita zaključanima može nadjačati taj hitni kod, ali da bi to učinio mora, naravno, biti pri svijesti.

Američki stručnjak za vazduhoplovstvo John Cox objasnio je da ne postoji mehanizam pomoću kojeg se poziv u pomoć može poslati izvan pilotske kabine. 'Mayday' poziv može se poslati samo iz kokpita.

Promjena politike?

U SAD-u drugi član posade mora preuzeti pilotovo mjesto kada on napušta kabinu radi odlaska u toalet.

Ali to nije slučaj u većini drugih zemalja, uključujući i evropske. Moguće je da će se ta politika zbog ove nesreće promijeniti, ako se potvrdi priča o zaključanom pilotu.

Francuske vlasti koje istražuju incident još nisu reagovale na ove navode, a Germanwings tek mora objaviti imena pilota koji su upravljali avionom u čijem je padu život izgubilo 150 ljudi.

Novo