JEZIVI PODACI SA SRBIJANSKIH CESTA Ubica na dva točka jučer u Srbiji odnio pet života!

Region
JEZIVI PODACI SA SRBIJANSKIH CESTA Ubica na dva točka jučer u Srbiji odnio pet života!
Jedna od najčešćih grešaka koje prave je neprilagođena brzina, ne samo što lako gube kontrolu nad motorima, već i drugi vozači ne očekuju da neko sa 100 na sat prođe putem gde je ograničenje daleko manje.

Loše kacige, loša uočljivost motora i velika brzina - glavne su greške motociklista koje često dovode do saobraćajnih nesreća, nažalost najčešće sa tragičnim ishodima. Još jedan veliki problem je što drugi učesnici saobraćaja obično ne vode dovoljno računa o dvotočkašima kojih, od kako je krenulo lepo vreme, na ulicama ima sve više.

Za samo nekoliko sati juče je poginulo pet motociklista u tri saobraćajne koje su se dogodile u Beogradu i Aleksandrovcu, dok je još dvoje učesnika udesa povređeno.

Na putu Kovin-Bela Crkva oko 14 sati juče dogodio se udes u kojem su poginuli Goran Udovičić (43) i Milan Marinković (27), kada je na njih "jugom" naleteo Sava S. (65). Udovičić je preminuo na licu mesta, dok je Marinković podlegao povredama na putu za bolnicu.

Crna serija nastavila se samo par sati kasnije, kada su u stravičnoj nesreći koja se dogodila oko 15.30 sati u Ripnju, poginuli su Nikola Stanković (27) i Mirjana Mirosavljević (26) iz Ripnja, vozač i suvozač na motoru "jamaha", koji je udario u putnički "tojotin" automobil. Od siline udarca mladić je proleteo kroz šoferšajbnu automobila, dok je devojka pala sa motora i polomila obe noge, da bi oboje preminuli na putu do bolnice. U udesu je povređena i žena koja je sedela na mestu suvozača u "tojoti".

Još jedna teška nesreća dogodila se oko 22.45 sati u mestu Mrmoš kod Aleksandrovca. Mladić (25) uzgubio je kontrolu nad motorom i udario u automobil marke "citroen" kojim je upravljao muškarac (35) iz okoline Aleksandrovca. Motociklista je preminuo, a vozač automobila je zadobio lakše povrede.

Brza vožnja, loše kacige i loša uočljivost vozača dvotočkaša najčešće su greške koje vozači motora prave, i koje neretko dovode do tragedija u saobraćaju, kaže za Blic Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost u saobraćaju.

- Koriste svakakve kacige, čak i radniče šlemove, što je vrlo opasno. Kaciga mora da ima sertifikat i da bude propisno vezana, što mnogi ne rade. Zatim, vozači motora moraju da budu što uočljiviji. Drečave žute, narandžaste i zelene boje, da budu kao "kanarinci", kako bi ih drugi u saobraćaju lakše primetili, jer se često dešava da ih ne vide - objašnjava za Blic Okanović.

Jedna od najčešćih grešaka koje prave je neprilagođena brzina, ne samo što lako gube kontrolu nad motorima, već i drugi vozači ne očekuju da neko sa 100 na sat prođe putem gde je ograničenje daleko manje.

- Ako prolazite nekim putem gde je ograničenje 50 na sat, svakog dana, godinama, ne očekujete da će neko sa 100-120 da "izletei". Možda nećete ni videti motociklistu pri toj brzini - kaže Okanović.

- Drugi učesnici u saobraćaju vode nedovoljno računa o dvotočkašima. Mnogi recimo ne daju žmigavce, bilo što razgovaraju telefonom, ili prosto mrzi. Naročito su zato opasne raskrsnice, mesta gde se skreće, pravi polukružno okretanje... Zatim, mnogi ne gledaju u retrovizore, ne proveravaju mrtve uglove. Prilikom svakog prestrojavanja ili promene kretanja, treba obratiti pažnju da li vam je motor u blizini, da se provere sva ogledala, pogleda preko ramena, provere mrtvi uglovi - ističe Okanović.

Međutim, u pojedinim slučajevima tragedije mogu da izazovu i sami putevi, rupe na kolovozima, nabacana zemlja, rizla...

- Rupe koje će automobil preći i na kojima će možda iskriviti felnu, za motocikliste mogu biti pogubne. A to je zaduženje za putare, da ne dozvole da putevi budu puni rupa, ili neočišćeni - zaključuje Okanović.

 

Novo