Kontrolorka leta napravila veliki kiks: Tragedija brazilskih fudbalera mogla se izbjeći!
Dva dana nakon strašnog pada aviona sa fudbalerima brazilskog kluba Čapekoense, u kojem je poginula 71 osoba, počeli su da se pojavljuju detalji koji otkrivaju prave razloge nesreće.
Brazilski list O Globo je objavio da je avion ostao bez goriva, a to su potvrdili i kolumbijski službenici, među kojima je i Alfredo Bokanegra, koji je rekao da je inicijalna inspekcija na mJestu nesreće otkrila da avion u trenutku pada nije imao goriva u rezervoaru.
– Nakon što smo provjerili ostatke aviona možemo sa sigurnošću utvrditi da u rezervoaru nije bilo goriva u trenutku pada. Zbog toga odmah započinjemo istragu da utvrdimo zašto je avion ostao bez goriva – rekao je Bokanegra.
Praksa je da u avionu uvijek ostane goriva za najmanje dodatnih pola sata leta, kako bi u slučaju nužde mogao da sleti na neki alternativni aerodrom – istakao je sližbenih za civilnu avijaciju Fredi Bonilja.
– U ovom slučaju avion nije imao goriva za tu opciju, a kako su motori izvor električne energije, tako je i nestankom goriva otkazala elektronika – objasnio je Bonilja.
TU DOLAZIMO DO KLJUČNOG PROBLEMA – ZAŠTO AVION NIJE IMAO DODATNO GORIVO U REZERVOARU
Vjerovatni uzrok manjka goriva u avionu krije se u kašnjenju pri dolasku tima iz brazilskog Sao Paola u Santa Cruz de la Sijeru u Boliviji, zbog čega je otkazano planirano stajanje i točenje goriva na aerodromu u Cobiji u istoj državi, koja je udaljena sat i po vremena leta od Santa Cruz de la Siejere.
Aerodrom u Cobiji nije radio noću, kad je avion s fudbalerima, klupskim službenicima i novinarima trebalo tamo da sleti.
HAOTIČAN RAZGOVOR SA KONTROLOM LETA U MEDELNU VJEROVATNO UTICAO NA TRAGEDIJU
Pored ovog otkrića, koje je zaista zastrašujuće, i snimak posljednjih minuta leta otkriva prilično haotičan razgovor s kontrolom leta u Medelinu.
Pilot je nekoliko puta tražio dopuštenje da sleti zbog problema s gorivom, ali je kontrolorka leta objašnjavala da prioritet ima drugi avion, koji je imao u istom trenutku imao mehaničkih problema. Uz to mu je rekla da pričeka još sedam minuta.
Avion je kružio i čekao dopuštenje da sleti, a pilot je bivao sve očajniji tokom razgovora.
– Elektronika je potpuno otkazala, ostali smo bez goriva – zavapio je u trenutku kad je avion bio na visini od 2745 metara, četiri minute pre nego što je udario u planinu.
Prije nego što je veza s kontrolnim tornjem nestala, pilot je zadnji put zamolio
- Vektori, gospođice. Vektori za slijetanje!
Puna istraga o padu aviona mogla bi trajati mjesecima, a crne kutije su već u Britaniji, gdje će ih otvoriti njihov proizvođač, kompanija BAE.
Podsjetimo, fudbaleri Čapekoensea su bili na putu ka Kolumbiji pošto je trebalo da igraju finale Kopa Sudamerikane, najveću utakmicu u istoriji kluba. Tragediju je preživjelo svega šest članova posade od ukupno 77, među njima tri fudbalera, dva službenika na letu, kao i jedan novinar.
Samom klubu je stigla podrška iz cijelog sveta, kao i ponuda pomoći, što u novcu, kao i uz ideju da se oni proglase vječitim šampionima Kopa Sudamerikana, koje je otkazano poslije tragedije.
(Telegraf.rs)