Javna uprava postoji za dobrobit korisnika i građana

Aktuelno
Javna uprava postoji za dobrobit korisnika i građana
U Sarajevu je danas završena Regionalna konferencija o „Koristi upravljanja kvalitetom u javnoj upravi″ koja je rezultirala nizom kvalitetnih prijedloga koji će upravljanje kvalitetom učiniti jednostavnim alatom za održivi kvalitet u radu javne uprave i koji će javnu upravu otvorili ka korisnicima i građanima.

Regionalna konferencija o "Koristi upravljanja kvalitetom u javnoj upravi", održana danas u Sarajevu, rezultirala je nizom prijedloga koji će upravljanje kvalitetom učiniti jednostavnim alatom za održivi kvalitet u radu javne uprave, a koji će javnu upravu otvorili ka korisnicima i građanima.

Regionalna uvezanost u upravljanju kvalitetom usluga u javnoj upravi je neophodna za održivost kvalitete u radu javne uprave i njenog otvaranja ka korisnicima i građanima nesumljivo je glavni zaključak dvodnevne konferencije o "Koristi upravljanja kvalitetom u javnoj upravi" koja je okupila preko stotinu učesnika iz Bosne i Hercegovine i regiona.

Na samom početku konferencije, dr. Dragan Ćuzulan, koordinator za reformu javne uprave u BiH, naglasio je da je međuinstitucionalna radna grupa za upravljanje kvalitetom pripremila Operativni plan za uvođenje CAF modela u javnu upravu. „Njegovim usvajanjem u Vijeću ministara BiH zvanično bismo započeli proces uvođenja CAF modela upravljanja kvalitetom u institucije BiH.” 

Kako je istaknuo Goran Paštrović, menadžer projekta „Kvalitet javnih usluga“, Regionalne škole za javnu upravu ReSPA, sa sjedištem u Danilovgradu (Crna Gora), regionalna dimenzija upravljanja kvalitetom u javnoj upravi iznimno je važna zato što definiše mogućnosti koje su bitne u ekonomskom kontekstu kroz brojna rješenja za poboljšanje procesa i usluga, ali i u nematerijalnom segmentu koji se ogleda u poboljšanju međuljudskih odnosa i komunikacije. „Standardizacijom u oblasti upravljanja kvalitetom u regionu kada su u pitanju razmjena iskustava i praksi, kao i korištenja ljudskih resursa koji postoje u regionu mislim da možemo da napravimo korak naprijed.“ U tom procesu važnu ulogu će imati otvaranje regionalnog centra za unapređenje kvalitete u toku 2017. godine. 

Korake naprijed je potrebno napraviti na putu ka postizanju EU standarda u oblasti upravljanja kvalitetom u javnoj upravi u regiji, mišljenja je Nick Thijs, viši savjetnik, Evropski institut za javnu upravu koji se kolegama obratio putem video poruke.

„Uvijek treba imati na umu da javna uprava postoji kako bi radila za dobrobit korisnika i građana – za javnosti i sa javnošću. Poboljšati pružanje javnih usluga podrazumijeva da imate informacije o I da razumijete potrebe I očekivanja korisnika. Kad je riječ o informacijama o stepenu zadovoljstva korisnika I građana radom javne uprave u državama regije, informacije ne postoje ili su vrlo opskurne. Tu oblast je neophodno unaprijediti što prije.”  

Tihana Puzić, menadžerica oblasti upravljanja kvalitetom programa „Jačanje javnih institucija“, GiZ istaknula je da će GIZ će nastaviti pružati podršku unapređenja procesa upravljanja kvalitete rada javne uprave, kao i regionalnom povezivanju.

„U tom kontekstu veoma je bitna saradnja sa Regionalnom školom za javnu upravu kako bi se uvezali procesi, vizibilitet i proizvodi. Sigurna sam da ćemo uz pomoć Ureda koordinatora za javnu upravu u BiH, Agencijom za državnu službu BiH I Instituta za standardizaciju BiH postići održivost u upravljanju kvalitetom, otvoriti javnu upravu ka involviranosti korisnicima I građanima I u konačnici postići  da u pružene usluge utemeljene na stvarnim potrebama I očekivanjima građana.” 

Novo