Dodik napokon priznao: Nema osnova za referendum o otcjepljenju RS-a

Bosna i Hercegovina
Dodik napokon priznao: Nema osnova za referendum o otcjepljenju RS-a
Priča o referendumu čini se dobija šire razmjere, ali to nam se samo čini. Predizborna kampanja je u punom jeku, a Dodik već odavno ima isplaniranu kampanju za ove i slijedeće izbore. Referendum je zvučna riječ, a i činjenica je da većina bh. stanoviništva ne zna tačnu funkciju ovog demokratskog instrumenta. Vlastodršci to itekako znaju iskoristiti, a Dodik je šampion takve vrste prevare.

Priča o referendumu čini se dobija šire razmjere, ali to nam se samo čini. Predizborna kampanja je u punom jeku, a Dodik već odavno ima isplaniranu kampanju za ove i slijedeće izbore. Referendum je zvučna riječ, a činjenica je da većina bh. stanoviništva ne zna tačnu funkciju ovog demokratskog instrumenta. Vlastodršci to itekako znaju iskoristiti, a Dodik je šampion takve vrste prevare. 

Naime, Dodik je javno priznao da ne postoji ustavni osnov za raspisivanje referenduma o statusu entiteta. Učinio je to prije nekoliko dana u Srebrenici kada je govorio o kontrareferendumu, odnosno o ideji da se građani Srebrenice referendumom izjasne o pripajanju tog grada Federaciji BiH.
 
Dodik je na tribini srpske koalicije za Srebrenicu izjavio da je ideja o referendumu o izdvajanju te opštine iz ustavno-pravnog sistema Republike Srpske neizvodljiva jer je u suprotnosti sa dejtonskim ustavom, ali i pravima Srba u toj lokalnoj zajednici.
 
Prema njegovim riječima, pitanje teritorijalnog razgraničenja u BiH uređeno je Aneksom 2, koji regulira graničnu liniju između entiteta, kao i da je „dato pravo isključivo entitetima da odlučuju sporazumom o tome gdje koji prostor može da bude ili da pripada“.

 Cijeli Aneks 2 na koji se poziva Dodik, ima ukupno 7 članova a samo jedan član odnosi se na mogućnost korekcije međuentitetske linije razgraničenja, a nikako na status općina u entitetima ili entiteta u okviru BiH. Riječ je članu 2 koji doslovno glasi:
 
„Strane mogu vršiti korekcije Međuentitetske granične linije samo uzajamnim dogovorom. Tokom perioda u kojemu su razmještene međunarodne vojne snage ("IFOR") prema Aneksu 1-A Općeg okvirnog sporazuma, Strane se moraju posavjetovati sa Zapovjednikom IFOR-a prije nego što izvrše bilo kakvu sporazumnu korekciju, a također će Zapovjednika IFOR-a izvijestiti o takvoj korekciji“.
 
Niti u ovom, niti u bilo kojem drugom članu Aneksa 2, uopće se ne spominje mogućnost raspisivanja referenduma, niti za općine niti za entitete, a cijeli Aneks isključivo tretira eventualne korekcije međuentiteitskih linija razgraničenja, kao što je to primjerice urađeno nakon potpisivanja Dejtonskog sporazuma, u Sarajevu, u naselju Dobrinja.
 
No, i u slučaju eventualne korekcije međuentitetske linije razgraničenja, izričito je propisano da se o tome moraju usuglasiti zvanične institucije BiH, RS-a i Federacije BiH.
 
Dakle, ne postoji ustavni osnov za referendum o statusu Srebrenice unutar RS-a, ali isto tako ni za referendum o statusu RS-a u okviru BiH.
 
Podsjećamo, referendum u RS-u zakazan za 25. septembar o Danu RS-a ne tiče se statusa manjeg entiteta u okviru BiH.

Dakle, politički ping pong se nastavlja, a laži su najopasniji način prevare građana. Pitanje je samo, hoće li bh. građani ikada shvatiti da ih sve tri strane podjednako varaju te da pitanjem referenduma samo produžuju svoj politički vijek u ovoj napaćenoj zemlji.

(Novi.ba)  

 

Ne propustite