Bojkot točenja goriva (ni)je uspio?

Vijesti
Bojkot točenja goriva (ni)je uspio?
Bojkot točenja goriva, zbog svakodnevnih poskupljenja, najavljen za vikend, nije polučio željene rezultate.

Bojkot točenja goriva, zbog svakodnevnih poskupljenja, najavljen za vikend, nije polučio željene rezultate.

Ideja o bojkotu preplavila je društvene mreže, no mnogi građani kažu kako s tim nisu bili upoznati. Konkretne poteze očekuju od vlasti, ali to će izgleda zasad ostati samo na očekivanjima.

Cijene goriva i danas nepromijenjene. Oko 3 marke i 60 feninga na većini pumpi. No bojkota nema. Gorivo se toči. Moramo, kažu građani. No pitanje je, dodaju, do kada će moći. Jer je sve teže pokriti mjesečne troškove.

Pokrenule bi se entitetske vlade, ali su limitirane, kaže premijer Federacije BiH Fadil Novalić. Nužna je reakcija državnog nivoa. No, ona izostaje. Odluka o ukidanje akciza na naftu čeka zakonske procedure. Izmjenama Zakona ukinule bi se akcize na dizel, benzin, plin i plinska ulja, što će smanjiti maloprodajnu cijenu litra goriva za 35 feninga.

“Prije par dana sam predložio i Vlada je prihvatila moju inicijativu da izradimo program pomoći kategorijama stanovništva koje su posebno pogođene inflacijom. Program ćemo provoditi kao dodatne intervencije uz mjere koje već daju rezultate a kako bi i dodatno ublažili negativne posljedice po kupovnu moć i životni standard građana Federacije”, kazao je Novalić.

Trenutno jedina mjera koja je na snazi je ograničavanje marži. Koja ne daje rezultate. Hiljadu prekršajnih naloga od početka godine izdala je federalna inspekcija. I biće ih još, smatraju stručnjaci. Pumpe neće poštovati propisane marže, jer su iznosi kazni koje vlasnici plate zbog nepoštivanja marži, minorne u odnosu na iznos koji zarade njihovim kršenjem.

“Sistem kao i kod rada na crno napravljen tako da vas potiče da kršite zakone jer je puno isplativije povremeno platiti kaznu jer ne može vas inpekcija svaki dan kontrolisati, nego da primjenjujete propise. A i to se jednosatvno rješava. Jednostavno prekršiocu zatvorite benzinsku pumpu istog momenta kad se utvrdi prekršaj na određeni period, i vidjeti ćete kako će sljedeći put poštivati propise”, kazao je Igor Gavran, stručnjak iz oblasti ekonomije.

Skladišta naftne jedino je trenutno rješenje za ublažavanje šokova koji se pojavljuju na tržištu, saglasna je većina. Na tome se radi. Rezerve se već povećavaju u Blažuju, gdje je započela rekonstrukcija naftnih terminala, kapaciteta 42 miliona litara. Radi se i na novim kapacitetima u Živinicama i Bihaću, a uskoro bi trebalo i u Mostaru. U tom slučaju i cijene bi bile niže, a Federacija bi odgovorila i međunarodnim obavezama.

“Na taj način ćemo imati određene, kako ih onu zovu u Direktivi, obvezujuće zalihe, koje bi trebale po propisima u količinama 90 dana uvoza ili 61 dan potrošnje na području Federacije, to u ovim trenucima i sa ovom potrošnjom iznosi oko 240 miliona litara nafte i naftni derivata, i to bi defintivno u situacijama poremećaja opskrbe, stabiliziralo tržište”, kazao je Slaven Zeljko, član Uprave “Operator – Terminali Federacije”.

Građani ipak priželjkuju one mjere koje bi odmah dale rezultate. To je suspendovanje akciza ili bar pooštravanje kazni za one pumpe koje cijene goriva formiraju po svojim željama. Jer strahuju od najava stručnjaka da bi litar goriva uskoro mogli plaćati 4 KM.

Ne propustite