RAZLOG JE GENIJALAN: Znate li zašto kamioni ponekad imaju PODIGNUTE TOČKOVE?

Kiosk
RAZLOG JE GENIJALAN: Znate li zašto kamioni ponekad imaju PODIGNUTE TOČKOVE?
Na cesti nerijetko možete vidjeti kamione s podignutim točkovima.

Na cesti nerijetko možete vidjeti kamione s podignutim točkovima.

Ovakva pojava vrijedi za velike višeosovinske kamione. Kamioni s više osovina mogu ponijeti više tereta, ali kada voze bez opterećenja dodatne osovine nemaju smisla.

Štaviše, puno točkova u kontaktu znači i veću potrošnji goriva, gume se nepotrebno troše, a lošija je i upravljivost. Stoga kamioni imaju sistem podizanja točkova pa u kontaktu s podlogom (straga) ostaje isključivo pogonska osovina.

Primjera radi, Scania u službenim materijalima navodi kako njen sistem podizanja osovine donosi do 6% uštede u potrošnji goriva, manja je potrošnja guma, a smanjuje se i krug okretanja. Cijeli postupak podizanja točkova traje 25 sekundi.

Osovine koje se po potrebi podižu ili spuštaju nisu novost, no posljednjih godina pojedini proizvođači u ponudi imaju pogonsku tandemsku osovinu s mogućnošću podizanja s pogonom 6×4, a koji nakon podizanja postaje 4×2. Naprimjer, kod Volva ovakav sistem donosi uštedu u potrošnji goriva do 4%, a radijus okretanja je manji za 1 m.

 

Ne propustite