Facebook ukida zabranu objave vijesti u Australiji

Svijet
Facebook ukida zabranu objave vijesti u Australiji
Facebook je najavio da će ukinuti zabranu objave i dijeljenja vijesti u Australiji, javlja BBC.

Facebook je najavio da će ukinuti zabranu objave i dijeljenja vijesti u Australiji, javlja BBC.

Podsjetimo, najveća svjetska društvena mreža je prošlog četvrtka zabranila Australcima i australskim medijima objavu i dijeljenje vijesti na svojoj platformi. Razlog je bio prijedlog zakona kojim je Australija htjela natjerati Google i Facebook da plaćaju izdavačima za medijski sadržaj.

Australski ministar financija Josh Frydenberg rekao je da mu je prvi čovjek Facebooka Mark Zuckerberk potvrdio da će zabrana biti ukinuta u narednih nekoliko dana.

Frydenberg je potvrdio da će predloženi zakon biti modificiran.

Zašto je Facebook zabranio objavu vijesti i dijeljenje vijesti u Australiji?

Australska vlada već neko vrijeme radi na “obvezujućem kodeksu ponašanja” koji određuje odnose između tradicionalnih medija koji su u financijskim poteškoćama i internetskih divova, počevši od Googlea i Facebooka koji ubiru većinu globalnih prihoda od digitalnog oglašavanja.

Google je također prijetio suspenzijom svojih usluga u Australiji, ali je nedavno objavio da je sklopio sporazum s medijskom grupom Ruperta Murdocha, News Corp, koja uključuje Wall Street Journal, New York Post, The Times, The Sun, The Australian. Kalifornijska grupa je pristala isplatiti velik novac za sadržaje medijskih naslova koji će se pojaviti na platformi pokrenutoj prošle godine, News Showcase.

Direktor Facebooka za Australiju i Novi Zeland William Easton je prošlog tjedna naveo u priopćenju da će se sigurno puno ljudi pitati zašto reagiraju drugačije od Googlea.

Googleova tražilica je “neraskidivo povezana s vijestima, a izdavači vijesti ne daju dobrovoljno svoje sadržaje. Ali na Facebooku odlučuju objaviti vijesti jer im to omogućuje prodaju više pretplata, rast korisnika i povećanje prihoda od oglašavanja”, poručio je Easton.

Facebook navodi da je stvorio više od 5 milijarda veza prema australskim medijima, čiju vrijednost procjenjuje na 407 milijuna australskih dolara (261 milijuna eura) za medije, piše Index.

Ne propustite