RIJEČI OD KOJIH SE LEDI KRV U ŽILAMA: Ovo je Goran Paskaljević POSLJEDNJE rekao, SUZE SAME TEKU!

Show
RIJEČI OD KOJIH SE LEDI KRV U ŽILAMA: Ovo je Goran Paskaljević POSLJEDNJE rekao, SUZE SAME TEKU!
.

Svjetski kritičari kažu da ste majstor velikih filmova o malim ljudima. Često se pominje banalni realizam, pravac u koji je savremeni film uplivao. Šta nedostaje današnjim filmskim pričama?

Goran Paskaljević, proslavljeni srpski reditelj i scenarista, preminuo je danas u 74. godini u Parizu.

U junu ove godin jugoslovenska Kinoteka obeležila je 40 godina kako je Paskaljević osvojio Kanski festival.

U jednom od svojih posljednjih intervjua govorio je o tome koliko se promenila domaća kinematografija, o tome kako je odbijao angažmane na telviziji, kao i o komercijalizaciji i kvalitetu serija i filmova.

Osvojili ste Kan filmom Poseban tretman 1980. godine. Nekada je bilo lakše da naš film dođe do takvog festivala. Ko se promijenio, festivali ili naša kinematografija?

- Čini vam se da je ranije bilo lakše. Mali broj srpskih filmova je uspeo da se izbori za učešće u glavnoj konkurenciji Kana, Venecije ili Berlina od kada ti festivali postoje.

Filmovi o migrantima obiluju scenama nasilja, dok film Uprkos magli govori sofisticiranim jezikom o problemu koji je mnogo širi - gubitku empatije. Je li odnos prema migrantima ogledalo sadašnjeg vremena bez ljudskog lica?

- Empatija sve više nestaje. Preovlađuje egoizam, posebno u bogatom svijetu. Kada danas neko okrivljuje migrante za svu nesreću koja se dešava u nekoj zemlji, istovremeno zaboravlja da su migranti samo posledica, a ne uzrok te nesreće.

Svjetski kritičari kažu da ste majstor velikih filmova o malim ljudima. Često se pominje banalni realizam, pravac u koji je savremeni film uplivao. Šta nedostaje današnjim filmskim pričama?

- Možda danas najviše nedostaju iskrenost i originalnost. Isuviše ima kopija koje se oslanjaju isključivo na formu, dok njihovi autori sve više zapostavljaju suštinu kojom bi trebalo da se bave.

(Espreso.rs/blic.rs)

Ne propustite