Evo gdje su specijalci iz poznatog ratnog spota za pjesmu Dine Merlina “Vojnik sreće”

Tema sedmice
Evo gdje su specijalci iz poznatog ratnog spota za pjesmu Dine Merlina “Vojnik sreće”
Jedno od čuda bosanskog otpora zasigurno su i ratne pjesme

Jedno od čuda bosanskog otpora zasigurno su i ratne pjesme, uz koje se borilo, živjelo, umiralo, slavilo i tugovalo. Među tim vjernim pratiocima najsvjetlijih, najsvetijih i najtežih trenutaka opstanka bh. naroda posebno mjesto u srcima patriota zauzima spot koji prati pjesmu Dine Merlina „Vojnik sreće“.


Vječnost ovom svojevrsnom muzičkom fenomenu udahnuli su njegovi glavni junaci, pripadnici Specijalne jedinice MUP-a RBiH - Odred Bosna. Njih dvadesetak prije 22 godine, u jeku najkrvavijih i najtežih borbi za opstanak bh. naroda, osim što su spremno, bez dvojbi i punih srca stali na branik domovine, kao patriotski zadatak shvatili su i snimanje spota.

Marame oko vrata

O njihovim ulogama, ratnim vremenima i tome gdje su danas i šta rade glavni akteri spota razgovarali smo sa Samirom Čajićem Čajom, Milenkom Milinovićem Špicom i Čamcem (zbog prirode posla koji danas obavlja, ne navodimo puno ime i prezime ovog nekadašnjeg specijalca, nego samo nadimak).
Tada mladići od kojih nijedan nije imao više od 23 godine, spremni za domovinu i život dati, danas su porodični ljudi koji vode neke nove bitke za opstanak.
Na pitanje gleda li se u njihovim kućama danas spot „Vojnik sreće“, uglas odgovaraju da oni to djelo doživljavaju kao svojevrsni spomenik za njihovu petoricu poginulih saboraca sa snimka, koji nisu dočekali slobodu, i da najviše zbog toga za njih ova pjesma i slike koje je prate imaju posebnu vrijednost.

specijalci
Čaja, kojem je u to vrijeme pripala uloga da „otvori“ spot, prisjeća se da mu se baš i nije svidjela ideja da „glumi manekena“.
- Međutim, nekako su me uvjerili i na kraju je sve dobro ispalo. Više od 50 posto spota snimano je u realnim situacijama, a uprkos tom teškom vremenu, na snimanju smo se dobro i zabavili. Najvažnije od svega je da je tim spotom i pjesmom odaslana poruka i poziv svima onima koji to dotad nisu učinili da stanu u odbranu države - sjeća se Čaja.
Spot koji traje nepune četiri minute, prisjećaju se naši sagovornici, nastajao je desetak dana na lokacijama Dobrinje, u Domu policije i Velikom parku.
Špico je u spotu, čini se, ispalio najviše metaka i danas mu je u sjećanju ostalo to kako su marame koje su on i saborci nosili u spotu postale „modni hit“.
- Nismo mi imali nikakve veze tad s Milanom i italijanskom modom, to su ustvari bile trouglaste marame iz prve pomoći, koje nam je bilo najlakše nositi oko vrata, odnosno strgnuti u slučaju ranjavanja i previti ranu - priča Špico.
Čamac je nekako najtiši među našim sagovornicima, kojima oči, dok pričaju o ratnim vremenima, istovremeno sijaju nekim posebnim sjajem, ali kao da i tegobno drže suzu koja samo što nije kapnula dok pričaju o poginulim saborcima. Za Čamca kažu da ima najljepši osmijeh na spotu.
 

Najljepši osmijeh


- Bilo je svega u tom vremenu, taj spot jeste nešto posebno, svjedok jednog vremena i naše borbe, ali i danas me, kao i mnoge druge, iz sna znaju probuditi slike koje se ne zaboravljaju, naročito poginulih saboraca - s tugom govori Čamac. Čaja nam priča kako je posebno teško što većina bivših specijalaca, poput drugih građana, danas teško živi.  
- Lično, ja ne živim loše, ali ne mogu biti sretan kada oko sebe vidim nesretne ljude. Zar nije tragedija i apsurd da danas, kada bismo trebali imati normalan život, većina ljudi kaže da su sretniji i rahatniji bili u ratu - ističe Čaja. A zbog teške situacije većina hrabrih specijalca sa spota danas ne živi u svojoj domovini.
- Većina ih je demobilisana, neki su u policijskim agencijama, jedan radi u Francuskoj, jedan u Turskoj, jedan u Norveškoj, a jedan u Švedskoj - priča nam Čaja, dodajući da ih se većina ipak uspije okupiti svakog 5. aprila, na Dan odreda, i da je tada Dom policije pun emocija te da su oni taj dan samo veterani Odreda Bosna.


Špico nam otkriva da će i on uskoro s porodicom "pobjeći" u Kanadu. Hrabrog specijalca, koji je čitav rat proveo boreći se za BiH, danas iz domovine tjera teška situacija.
- Ni supruga ni ja nemamo posla. Imamo troje djece. Pokušao sam putem međunarodnih agencija ići zaraditi nešto u Irak i Afganistan na poslovima osiguranja, ali sve je to bilo kratkoročno. Nema ovdje života. Odlazim u Kanadu zauvijek, a dolazit ću samo da obiđem mezarja i grobove rodbine i prijatelja. Nemam drugog izbora - kaže Špico.
 

Na CNN-u i MTV-u
Za nastanak spota "Vojnik sreće" zaslužni su Samir Mehić Meha i Mirsad Herović Hera, a u njegovom režiranju učestvovali su i Ismet Nuno Arnautalić, Ademir Kenović te produkcijska kuća "Saga" Spot je u ratu emitiran i na svjetskim TV stanicama CNN i MTV


Dječak i čokolada

U spotu je i dječak Adnan, kojem jedan od specijalaca daje čokoladu. Za njega naši sagovornici kažu da su čuli da je danas uspješan student u Sarajevu.
- Sjećamo se da nam je to bila jedina čokolada i da smo Adnanu „zaprijetili“ da je “iz prve” mora otvoriti kako treba, jer drugu nismo imali - prisjećaju se Čaja, Špico i Čamac.

Noćna mora četnicima
Iako spot nije imao namjeru zastrašiti neprijatelja, nego prvenstveno podići moral borcima i građanima u opkoljenoj i napadnutoj zemlji, izuzetna spremnost i spretnost koje specijalci demonstriraju u spotu ipak su postigle i taj efekt. Jer spot „Vojnik sreće“ bio je gledan i među agresorima.
- Kada nam se pridružio jedan momak koji je 1993. uspio preći s okupirane Grbavice na slobodni teritorij, pričao nam je da smo zbog tog spota četnicima postali noćna mora, a neki su nas čak i kopirali - prisjećaju se naši sagovornici.

Izvor: Avaz.ba

Ne propustite