OBRATITE PAŽNJU: Sve žene u svojim 40-im i 50-im godinama ovo moraju pročitati!

Praktična žena
OBRATITE PAŽNJU: Sve žene u svojim 40-im i 50-im godinama ovo moraju pročitati!
.

Vitka, gipka, prelijepa i sjajna, Polly Kemp podučava jogu u hotelu Babington House u Somersetu. Ovisna je o Instagramu i voli modu i putovanja.

Ne, to nije žena na lijevoj strani slike – to je njena devetnaestogodišnja kćerka Iggy, manekenka koja živi u Londonu. Polly (na slici desno) je majka troje djece (također ima i sinove Gabriela (22) i Finlaya (17), sa mužem fotografom Iainom) i ima 51 godinu. 

2018-05-17

„Nemojte me pogrešno shvatiti. Ne ubjeđujem sebe da mi je 19 i da izgledam kao da mi je 19. Osjećam se veoma ugodno u vlastitoj koži – sa borama, sijedom kosom i ostalim,“ kaže Polly. 

„Ipak znam da živim na potpuno drugačiji način u poređenju sa mojom mamom i bakom u mojim godinama. Iggy i ja često posuđujemo odjeću jedna od druge, iako te stvari ne nosimo na isti način. Obje volimo vintage odjeću pa često obilazimo dućane zajedno. Uživamo gledati iste serije na Netflixu i pratimo isti online joga izazov na Youtubeu. Kada čujem izraz 'sredovječna', stanem i zamislim se: da li bih to trebala biti ja? Ja ne poliram srebro i ne planiram jelovnike, rad po kući me ne zanima. Spontana sam i mislim da to nije osobina koja se tradicionalno povezuje sa srednjim godinama,“ kaže Polly.

Pollyin stav koji prkosi godinama je nešto meni veoma blisko. Tokom odrastanja, kad bih zamišljala sebe sa 53 godine moja kosa bi bila kraća i plava i znatno više sijeda nego što ustvari jeste, i nosila bih bluze i puder na licu, a ne džins i CC kremu. I sada novo istražvanje za Telegraph pokazuje da se, poput Polly i mene, 96 posto žena u četrdesetima ne osjeća sredovječno. 

nicole-kidman-1-1520267328

Istraživanje koje je sprovela marketinška agencija SuperHuman na preko 500 žena pokazalo je da 80 posto njih smatra da pretpostavke koje društvo ima o sredovječnim ženama uopće ne predstavljaju način na koji one žive svoj život.

Više od dvije trećine žena smatraju da je to najbolje doba njihovog života, 59 posto njih se osjećaju poletno i mlađahno kao i ranije – mahom zahvaljujući tome što se fokusiraju na ishranu i fitnes – a 84 posto žena kazalo je da ih godine ne određuju. 

SuperHuman su osnovale Rebecca Rhodes (44) i Sandra Peat (42). Po njihovom mišljenju, razni brendovi u suštini ne razumiju koliko su se sredovječne žene promijenile. 

Naoružane negativnim stereotipima o starijim ženama, kompanije se i dalje fokusiraju na mlađe generacije uprkos financijskoj nadmoći žena koje imaju preko 40 godina. Rebecca kaže: „Procjenjuje se da će do 2020 godine trećina radne snage u Ujedinjenom Kraljevstvu biti žene koje imaju preko 50 godina te da će one kontrolisati 80 posto bogatstva. Znamo da 85 posto kupovnih odluka donose žene pa ipak 91 posto žena misle da ih oglašivači uopće ne razumije. To nije dobro.“

„Kao rezultat toga,“ Rebecca dodaje, „84 posto žena koje smo mi ispitivali koriste proizvode i usluge namijenjene mlađim ženama.“ Ipak, razlika u godinama se smanjuje. „Današnje žene u četrdesetima izgledaju, osjećaju se i žive drugačije nego generacija prije njih – 90 posto žena smatra da imaju znatno modernije stavove nego njihove majke u istim godinama,“ Rebecca dodaje. 

Ukratko, žene u cetrdesetim, pedesetim, šezdesetim i iznad više se ne poistovjećuju sa životom u kojem glavnu ulogu igraju kosilica za travu, društveni klubovi, večere sa prijateljima, elastični steznjaci, krstarenja po rijekama i obilasci Madeire. Čak i sam izraz „sredovječan“ polako zastarjeva.

2018-05-17-1

Magazin People nedavno je imenovao Juliu Roberts (49) najljepšom ženom na svijetu u 2017. godini – 26 godina nakon njenog prvoj pojavljivanja na listi. Mladoliki predsjednik Francuske Emanuel Macron (39) nedavno je viđen kako stravstveno ljubi svoju glamuroznu plavokosu suprugu Brigittu (64). 

julia-1

Gdje god pogledamo vidimo starije žene kako pišu nova pravila. Od JK Rowlink do Nicole Kidman, od Michelle Obama do Anne Wintour – one su na samom vrhuncu svoje moći i kreativnosti. One su zaposlene, uticajne, i često posjeduju političke ambicije

.0-jcmeqyklisaz-4sl

Čak postoji i novi izraz koji opisuje ljude čiji um nije opterećen godinama: „perenijalci“. Izraz je osmislila američka internet poduzetnica Gina Pell (49): „Perenijalci su ljudi svih godina koji znaju šta se dešava u svijetu, znaju se koristiti tehnologijom i imaju prijatelje svih godina. Mi smo aktivni, znatiželjni, podučavamo druge, strastveni smo, saosjećajni, kreativni, samouvjereni, kolaborativni, puni znanja i spremnosti na preuzimanje rizika.“

Ovaj stav prema godinama dijelom ovisi i o tome kako izgledamo. Iako to zvuči pomalo trivijalno – nije, sudeći prema Ellen Langer, profesorici psihologije na Harvardu. Njeni naučnici su došli do rezultata koji pokazuju da ljudi koji se osjećaju starije ustvari brže stare i način oblačenja igra značajnu ulogu u tome. Oni sudionici koji su obučeni uniformno i samim time su isto kao i mlađe kolege pate od manje bolesti povezanih sa godinama. 

Dobra vijest – ne treba nam bijeli ogrtač da bi naše zdravlje imalo koristi, niti se trebamo oblačiti mlađahno. „Od 1990. godine društvo je postalo znatno manje formalno i moda je postala više generička,“ kaže Rebecca.

„Zbog današnje uniforme koja se sastoji od konversica i džinsa te koju možete vidjeti na svakom od 10 godina do 70 godina starosti često je nemoguće odrediti koliko žena ima godine kada je gledate otpozadi.“

I zaista, kratki pogled na slike klasičnih perenijalki Julianne Moore (56) i Emme Watson (27) otkriva da bez obzira na skoro 30 godina razlike njih dvije nose identičnu odjeću – prugaste majice, prevelike kapute, kožne jakne, džins i patike. 

julianne-moore-at-chopard-party-at-2017-cannes-film-festival-05-19-2017-1

Ocjenjujući vlastitu modnu evoluciju, Polly kaže: „Mislila sam ću da kada dođem u ove godine željeti izgledati 'pametno'. Umjesto toga, sviđa mi se da izgledam seksi i moderno, i nosim patike više nego bilo koju drugu obuću. Baš kao i Iggy, nosim džins svo vrijeme, iako ja svoje traperice kombinujem sa svilenom bluzom i jaknom.“

Isto istraživanje pokazuje da se 67 posto žena u četrdesetim i kasnijim godinama osjećaju samouvjerenije nego žene u istim godinama prije desetljeće, i isti procenat žena se osjeća i ambicioznije. „Raditi stvari koje me ispunjavaju“ pokazalo se važnim za 60 posto žena u anketi, lično ispunjenje bilo je prioritet za 61 posto žena, dok se 63 posto žena opisalo kao „veoma optimistične“ u vezi budućnosti. Skoro 80 posto žena reklo je da imaju snažne porive da istražuju i iskuse nove stvari sa ili bez svoje djece. 

„Ideja o penzionisanju u 50. godini i boravak u 'praznom gnijezdu' je skroz demode za većinu ljudi,“ kaže Richard Cope, analitičar korisničkih trendova u Mintel-u. „Ekonomski pritisci i povećanje penzionog praga donose više godina rada za žene i smaim time više vremena provedenog s mlađim kolegama. U isto vrijeme, zbog siromaštva i cijena režija sve više odrasle djece živi kod kuće i njihovi stavovi utječu na njihove roditelje, uzrokujući miješanje generacija.“

Kada je njena sedamnaestogodišnja kćerka postala veganka, autorica Fiona Gibson (52) drastično je promijenila svoju ishranu. „Erin mi je otvorila oči kada se radi o etičkim stvarima i negativnim stranama moje ishrane sa puno mesa. Sada jedem vegansku hranu četiri dana u sedmici.“

Lynne Barratt-Lee (58), također autorica, kaže da je pokupila navike svoje 24-godišnje kćerke Georgie te počela kupovati online. „Sada se zbunimo oko toga ko je dodao šta u Asos košaricu,“ kaže Lynne. 

Na ovoj vedroj slici ipak postoji jedan crni oblak. I dok se žene u srednjim godinama osjećaju veoma samouvjereno po pitanju svojih sposobnosti i mišljenja, 48 posto ispitanih žena kazalo je da se osjećaju manje samouvjereno po pitanju svog izgleda nego što je to bio slučaj deset godina ranije, navodeći pritisak koji osjećaju da nastave izgledati mlado – i čak 83 posto žena smatra da je to narušilo njihovu sliku o sebi. 

Rebecca ovo naziva „paradoksom samouvjerenja“ i dodaje da se žene u četrdesetim i pedesetim i salje osjećaju zapostavljeno bez obzira na to što se starije zvijezde i modeli sve češće mogu vidjeti u reklamama i na ekranima. 

Poduzetnica Grace Fodor se slaže. Prije dvije godine ona je osnovala kozmetički brend Studio 10, čija ciljna grupa su žene u srednjim godinama. „Trenutačno, starije žene se ponašaju u skladu s vremenom,“ kaže Fodor (50), navodeći Michelle Obamu i Jennu Lyons kao primjer. „Ali zapamtite: mi smo za cijeli život, ne samo za ovosezonsku marketinšku tradiciju.“

Budućnost, kaže Gina Pell, leži u kompanijama koje razmišljaju unaprijed, poput Netflixa i Amazona, koji profiliraju svoje potrošače po ukusima, a ne godinama. „Definirati ljude na osnovu godine rođenja više nije moderno,“ ona zaključuje. 

Ne propustite