HISTORIJSKI USPJEH ZA ČOVJEČANSTVO: Naučnici objavili prvi fotografiju CRNE RUPE!

Tech
Naučnici su objavili prvu fotografiju crne rupe u histroriji. Riječ je o crnoj rupi koja se nalazi u galaksiji M87 i koja je udaljena 55 miliona svjetlosnih godina od nas.

Crna rupa je nebesko tijelo, rezultat smrti masivnih zvijezda, čija gravitacija nakon kolabiranja u jednu jedinstvenu tačku usisava svu materiju i svjetlost koja mu se približi.

Fotografija prikazuje prašinu i gas, odnosno odbijenu svjetlost sa materije koja kruži oko kolosalne crne rupe u sredini galaksije Messier 87 (M87). Kreirana je zahvaljujući projektu virtuelnog teleskopa Event Horizon Telescope ili EHT.

Oblik sličan polumjesecu rezultat je razlike u smijeru rotacije materije oko crne rupe. Svjetliji i vizuelno "veći" dio diska jeste onaj koji se u trenutku odbijanja svjetlosti kretao relativno ka Zemlji, odnosno teleskopima koji su "hvatali" signal. Crna sjena unutar diska predstavlja horizont događaja, lokaciju izvan koje čestice svjetlosti i materije ne mogu pobjeći pošto bivaju "usisane" u crnu rupu.

Postojanje crnih rupa prvi je predvidio Karl Schwarzschild koristeći računice Alberta Einsteina kroz teoriju relativiteta. Predviđanje postojanja ovakvih tijela bilo je nevjerovatno i samom Einsteinu. Od njegovog predviđanja do danas naučnici su sakupili izuzetne dokaze koji govore u korist postojanja crnih rupa.

Prije tri godine detektovani su prvi gravitacioni talasi koji su bili posljedica sudara dvije crne rupe, a danas je prikazana prva fotografija jednog takvog tijela.